Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@10:24:31 GMT

اولین زن کارگردان سینماایران درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۲۵۴۶۶

شهلا ریاحی (بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون) شب گذشته در سن ۹۳ سالگی درگذشت. ریاحی سال ۱۳۳۵ فیلم «مرجان» را کارگردانی کرد و به این ترتیب نام اولین زن کارگردان سینمای ایران را به خود اختصاص داد. ناطقان: منوچهر ریاحی فرزند شهلا ریاحی گفت : شهلا ریاحی شب گذشته سه شنبه ۱۰ دی ماه در سن ۹۳ سالگی  ساعت ۲۰ درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد : مرحوم شهلا  ریاحی حدود ۱۰ ماه در بستر بیماری  بود و زندگی نباتی داشت.

ریاحی افزود : زمان و مکان تشییع تا عصر امروز اعلام می شود ولی قطعا مراسم در تهران برگزار خواهد شد.

این هنرمند سینمای حرفه‌ای را سال ۱۳۳۰ با فیلم «خواب‌های طلایی» به کارگردانی معزالدیوان فکری تجربه کرد. ریاحی سال ۱۳۳۵ فیلم «مرجان» را کارگردانی کرد و به این ترتیب نام اولین زن کارگردان سینمای ایران را به خود اختصاص داد. او گوینده رادیو و تلویزیون، مجری برنامه‌های کودک، تلویزیون بود. شهلا ریاحی هنرپیشه صدا و دوبلور بود و فیلم‌های زیاد ایرانی و خارجی ازجمله دلیجان آتش و بربادرفته را دوبله کرده‌است.
برچسب ها: ریاحی ، بازیگر ، سینما ، ناطقان ، درگذشت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ریاحی بازیگر سینما ناطقان درگذشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۵۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاف عجیب در قسمت آخر «گناه فرشته»

به گزارش قدس آنلاین، سریال جنجالی و پرحاشیه حامد عنقا که از ستاره هایی چون شهاب حسینی و امیر آقایی بهره برده بود، در قصه پردازی و سیر منطقی اتفاقات ناکام ماند به طوریکه مخاطبان در قسمت پایانی همچنان پرسشهای بی پاسخ زیادی درباره اتفاقات قصه داشتند.

با وجود اینکه این سریال در قسمتهای اولیه ماجرایی جذاب و پرکشش داشت اما هرچه پیش رفت، مخاطبانش را دلسرد کرد به طوریکه از میانه قصه، ریزش تماشاگران آن بیشتر شد.

حامد عنقا که پیش از این، مجموعه نمایش خانگی «آقازاده» را نوشته و به کارگردانی بهرنگ توفیقی ساخته بود، در اثر جدیدش تصمیم گرفت که علاوه بر فیلمنامه نویسی و تهیه کنندگی، بار سنگین کارگردانی را هم به دوش بکشد که متاسفانه در اولین تحربه کارگردانی، موفق نبود.

با وجود باگ های زیادی که در خط اصلی درام و قصه وجود داشت اما برخی از گاف دادن ها در این سریال، عجیب به نظر می رسید که نشان از شتابزدگی در ساخت و بی دقتی کارگردان در جزئیات داشت.

در قسمت پایانی سریال زمانی که حامد (شهاب حسینی) بر سر مزار مادرش می رود، تاریخ تولد پروانه روی سنگ قبر، مهر سال 55 و وفاتش شهریور 88 حک شده است یعنی مادر حامد در زمان مرگ، 33 سال داشته درحالیکه در قسمت چهاردهم که شناسنامه های حامد و فرشته در سکانسی برای مراسم عقدشان نشان داده می شود تاریخ تولد حامد آذر 57 ثبت شده یعنی تفاوت سنی او با مادرش، 2 سال است!

نمایی از قسمت پایانی سریال «گناه فرشته»

نمایی از قسمت چهاردهم سریال «گناه فرشته»

این بی دقتی آشکار در قسمت آخر باعث شد که آب سردی از شتابزدگی و بی دقتی در ساخت روی سر مخاطب ریخته شود، مخاطبی که انتظار پایانی شگفت انگیز را با داستانهایی فریب دهنده در «گناه فرشته» داشت، در نهایت خود را قربانی زمان و مال از دست رفته اش یافت.

زهره کهندل

دیگر خبرها

  • سریال‌های جدید تلویزیون را بشناسید
  • ۴ فیلم کوتاه‌داستانی در سینمای جوان مهاباد تولید شد
  • اضافه شدن ۱۳ فیلم دیگر به بخش‌های مختلف جشنواره کن
  • مرا ببوس برای اولین بار/ بوسه‌ای که سانسور نشد
  • بازیگر «زیر آسمان شهر»، بعد از ۲۳ سال کنار همسرش/ عکس
  • صدور پروانه ساخت برای ۴ فیلم کوتاه
  • گاف عجیب در قسمت آخر «گناه فرشته»
  • «کالبو» آماده نمایش شد/ حضور «تنگه» در جشنواره فرانسوی
  • علی حاتمی؛ سعدیِ سینمای ایران
  • طناز طباطبایی در فیلم جدید کارگردان یاغی | عکس