Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری روز چهارشنبه درباه جشنواره "می رشت خوشمزه غذا"  به خبرنگار ایرنا، بیان داشت: این جشنواره در راستای برگزاری ویژه برنامه های روز رشت از شب گذشته در پیاده راه فرهنگی میدان شهدای ذهاب گشایش یافته است.

علیرضا قانع با اشاره به برگزاری جشنواره می رشت خوشمزه غذا در دو بخش خانگی و رستورانی افزود: در بخش خانگی این جشنواره انواع غذاها و شیرینی جات محلی برای فروش و بازدید علاقمندان به نمایش گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که جشنواره می رشت خوشمزه غذا تا امشب دایر است، اظهار داشت: اولین مسابقه رشتی خوراک (پخت میرزا قاسمی) از سلسه رقابت های پخت خانگی نیز ساعت ۱۸ امروز (چهارشنبه) در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار می شود که افزون بر ۱۰۰ نفر برای شرکت در این مسابقه نام نویسی کردند در بخش رستوانی نیز فردا برگزار می شود.

مدیر برنامه‌های یونسکو در شهر خلاق رشت در ادامه از برگزاری جشنواره گاری کباب رشتی در پیاده راه فرهنگی این کلانشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: این جشنواره از عصر فردا تا ساعت ۲۴ دایر است که در این جشنواره گاری کبابی ها حضور می یابند که در پایان به سه نفر با توجه به معیارهایی از جمله بهداشت و زیبابی و نحوه ارائه غذا  جوایزی اهدا می شود.

به مناسبت روز رشت برنامه های مختلفی در این کلانشهر از جمله مسابقه های ورزشی در محلات رشت با محوریت مساجد از ششم تا دوازدهم دی، برگزاری مسابقه شطرنج ، استقرار اتوبوس های سلامت در محلات مختلف، استقرار کلینیک سیار دندانپزشکی در پیاده راه فرهنگی و ارائه خدمات رایگان به شهروندان دهم و یازدهم دی ماه ، نشست رشت پژوهی، نشست (نسل ماندگار) و مرور خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در حسینه هنر، همایش روز رشت و زبان مادری، تئاتر خیابانی با بیش از ۳۰ اجرا ، برگزاری عصر شعر با عنوان ایستگاه باران، بداهه نویسی توسط استادان خوشنویسی، اجرای برنامه  (اینجا رشت) در یازدهم و دوازدهم دی ماه و نمایشگاع عکس و اسناد رشت تدارک دیده شده است.

برنامه های تدارک دیده شده روز رشت با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت،انجمن شعر شهرستان رشت، دانشکده علوم پزشکی ، پژوهشکده گیلان شناسی، بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و با حضور جمع زیادی از فرهیختگان و هنرمندان انجام می شود.

 ۴۶۱ سال پیش در زمان صفویه در ۱۲ دی ماه، رشت به عنوان مرکز استان گیلان نامگذاری شده به همین مناسبت از سال ۹۳، ۱۲ دی بر اساس مصوبه شورای اسلامی رشت به عنوان روز رشت نام گرفته است. 

رشت حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد، شهرداری کلانشهر رشت نیز دارای پنج منطقه شهرداری است. 

برچسب‌ها رشت جشنواره شهرداری رشت گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت جشنواره شهرداری رشت گیلان رشت جشنواره شهرداری رشت گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۵۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب

هرمزگان-جام جم انلاین-سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان از برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود «آوای مسجد» ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد شرق استان هرمزگان در میناب خبرداد.

ابد.ه گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، اسلام خواجه یی اظهار کرد: جشنواره سرود آوای مسجد با هدف نشر و گسترش فرهنگ قرآنی و معارف اهل بیت(ع)، ارائه دستاوردهای خلاقانه هنری در عرصه سرود با مضامین فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی، سبک زندگی و ارزش‌های اسلامی و ایجاد فضای شاداب و بانشاط برای قشرهای مختلف مردم برگزار می شود.

 

وی افزود: مرحله منطقه ای جشنواره سرود «آوای مسجد» ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد شرق استان هرمزگان پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه جاری در سالن شهید بهشتی شهر میناب خواهد شد.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان ادامه داد: در این مرحله گروه های سرود کانون های فرهنگی هنری مسجد شهرستان های میناب، سیریک، جاسک و بشاگرد با یکدیگر به رقابت می پردازند.

 

وی گفت: گروه‌های علاقه مند به شرکت در جشنواره باید فرم مخصوص جشنواره به همراه نمونه کار صوتی و متن شعر خود را به ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ارسال کنند.

 

خواجه یی خاطرنشان کرد: پیش از این نیز مرحله منطقه ای این جشنواره با حضور گروه های سرود شهرستان های بندرعباس، حاجی آباد و بندرخمیر به میزبانی بندرعباس و همچنین مرحله شهرستانی در رودان برگزار شده بود.

وی افزود: برترین های مراحل شهرستانی و منطقه ای در مرحله استانی که 20 اردیبهشت ماه به میزبانی شهرستان بندرعباس برگزار خواهد شد، با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

 

گفتنی است؛ 237 گروه سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در سامانه بچه های مسجد به ثبت رسیده است.

دیگر خبرها

  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2
  • اجرای ۳۰ برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان/ برگزاری جشنواره «نون و نمک» در فرهنگسرای کوثر
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر
  • برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی با مشارکت بیش از ۶۰۰ شهروند در بوستان آزادگان
  • رئیس شورای راهبردی بیست‌وچهارمین جشنواره ملی صنعت چاپ و نشر منصوب شد
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • برگزاری جشنواره‌های ورزشی در راستای ترویج فرهنگ شهدا
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب
  • برگزاری جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ