Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@20:41:34 GMT

قزوین در ردیف کمترین مصرف کننده سم کشاورزی است

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۲۶۲۴۹

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، یوسف درخشان گفت: مصرف سموم کشاورزی در اراضی زراعی و باغی استان قزوین به طور میانگین به ازای هر هکتار حدود ۲.۵ لیتر است که میانگین مصرف سم در اراضی کشاورزی استان قزوین از متوسط کشور پایین تر است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: برای تولید هر کیلو گرم محصول کشاورزی در کشور به طور میانگین ۶ گرم سم مصرف می شود که این رقم در استان قزوین چهار گرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درخشان اظهار کرد: فروشندگان سم با نظارت جهاد کشاورزی اقدام به توزیع سموم شناسنامه دار به کشاورزان می کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۹ کارخانه تولید سموم شیمیایی کشاورزی در استان قزوین،گفت: از بین این واحدها ۲ کارخانه از صفر تا ۱۰۰ به تولید سم می پردازند.

این مسئول با بیان اینکه استفاده از سموم نقش مهمی در پایداری تولید و تامین امنیت غذایی دارد، بیان کرد: سازمان حفظ نباتات می کوشد تا استفاده بهینه مصرف سموم را به کشاورزان به شکل مستمر آموزش دهد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یادآور شد: استان قزوین با دارا بودن ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی، سالانه قادر به تولید چهار میلیون تن محصولات زراعی، باغی و دامی بوده و بیش از چهار درصد از تولید بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

207 واحد عرضه سموم کشاورزی دارای پروانه در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۵۰ مورد فعال هستند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان کشاورزی سموم کشاورزی مصرف کنندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۶۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی اظهار کرد: در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان قزوین ۱۱ هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین در قالب ۵ پلاک روز سه شنبه در کمیسیون جهاد کشاورزی رفع تداخل شد.

وی افزود: در این کمیسیون پلاک‌های کارندچال، کش رود و قدیم آباد در شهرستان قزوین و حاجی آباد لیاء و دانسفهان در شهرستان بوئین زهرا پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آن‌ها به پایان رسید.

رئیس جهاد کشاورزی قزوین تاکید کرد: از مجموع یک هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۴ پلاک به پایان رسیده است.

کد خبر 6086505

دیگر خبرها

  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • متن کامل گزارش نهایی تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • ارسال گزارش تحقیق و تفحص سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه
  • گزارش تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه ارسال شد
  • متن کامل گزارش نهایی تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات