Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-03-28@13:24:27 GMT

تور رایگان شاهکارهای معماری در فوتبال

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۲۷۱۳۱

تور رایگان شاهکارهای معماری در فوتبال

استادیوم های متنوع کشور قطر یکی پس از دیگری برای میزبانی در جام جهانی 2022 آماده می شوند.

به گزارش "ورزش سه"، کشور قطر که سالهاست از نظر امکانات سخت افزاری خود را به یک قطب مهم در فوتبال دنیا تبدیل کرده، با تلاش فراوان خود را برای رسیدن به بهترین سطح کیفی به منظور میزبانی جام جهانی 2022 آماده می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطری ها در پایان سال 2019 استادیوم های خود را به موقعیت خوبی رسانده اند و هر کدام از این ورزشگاه ها مرحله ای از پیشرفت به سمت کامل شدن را طی می کنند.

 

- استادیوم بین المللی خلیفه

 

این ورزشگاه در سال 2017 بازسازی شد و توسعه پیدا کرد. این اولین استادیوم جام جهانی بود که در کشور قطر شروع به کار کرد. ورزشگاه خلیفه در سال 2019 پرکار بود. ابتدا در ماه اکتبر و نوامبر از مسابقات دو و میدانی قهرمانی جهان میزبانی کرد و سپس پذیرای بازی های فوتبال جام خلیج فارس و جام باشگاه های جهان بود.

 

 

- استادیوم الجنوب


این استادیوم 40 هزار نفری در ماه می سال 2019 افتتاح شد و بازی فینال جام امیر قطر را بین الدحیل و السد میزبانی کرد. استادیوم الجنوب بعد از بین المللی خلیفه، دومین ورزشگاه آماده شده برای جام جهانی قطر نام گرفت. دیدارهای تیم ملی قطر در مقدماتی جام جهانی و همچنین بازی مهم قطر و عربستان در نیمه نهایی جام خلیج فارس در این ورزشگاه برگزار شد.

 

 

- ورزشگاه Education City؛ الماس صحرا


ساخت این ورزشگاه 40 هزار نفری به اتمام رسیده است. الماس صحرا لقبی است که به این استادیوم واقع در مجموعه دانشگاهی قطر داده شده است. ورزشگاه  Education City قرار بود میزبان بازی های نیمه نهایی و فینال جام باشگاه های جهان باشد اما به دلیل اینکه آزمون های نهایی میزبانی را از نظر امنیت و سلامت پشت سر نگذاشته بود، این فرصت را از دست داد. به همین دلیل افتتاح این استادیوم به سال 2020 موکول شده است.

 

 

- ورزشگاه البیت


این استادیوم 60 هزار نفری که به شکل چادرهای بادیه نشینان طراحی شده، تا مرحله نیمه نهایی از مسابقات جام جهانی 2022 میزبانی خواهد کرد. مراحل ساخت قسمت های مختلف این ورزشگاه مثل استراحتگاه های اختصاصی با سرعت بالایی در حال طی شدن است. پل های دسترسی در حال ساخت هستند و کاشت درختان و مواردی مثل پارکینگ خودروها نیز پیش می رود.

 


- ورزشگاه الریان


چمن این استادیوم 40 هزار نفری به تازگی کاشته شده است. ورزشگاه الریان تا مرحله یک چهارم نهایی از بازی های جام جهانی 2022 میزبانی خواهد کرد. صندلی های این ورزشگاه نصب شده و کارهای نمای بیرونی آن هم انجام شده است. ساخت قسمت سقف ورزشگاه در حال پیشرفت است.

 

 

- استادیوم لوسیل


استادیوم بازی های افتتاحیه و فینال جام جهانی 2022 در حال ساخت است. همه 48  قاب V-شکل این ورزشگاه 80 هزار نفری نصب شده و 6 تا از 24 قسمت حلقوی مربوط به جمع شدن سقف هم جاگذاری شده است. نصب بخش هایی از سقف ورزشگاه هم آغاز شده است.

 


- استادیوم رأس ابو عبود


این ورزشگاه 40 هزار نفری با استفاده از کانتینر های کشتیرانی که مواد مورد نیاز برای توسعه آن را حمل می کنند، ساخته می شود. در سال 2022 این استادیوم به اولین استادیوم تاریخ جام جهانی تبدیل خواهد شد که قابلیت پیاده کردن اجزای آن وجود دارد. 158 کانتینر به قسمت ساخت وارد شده اند و 30 تا از آنها نصب شده اند. سازه فلزی این ورزشگاه به میزان 25 درصد  ساخته شده و قسمت هایی دیگر از جمله تالارها و سقف فلزی در حال پیگیری است. بخش های زیرزمینی مثل شبکه زهکشی هم بیش از 50 درصد پیشرفت داشته است.

 

 

- ورزشگاه الثمامه


این ورزشگاه 40 هزار نفری شبیه کلاه هایی خواهد بود که مردان در کشورهای عربی روی سر می گذارند. در حال حاضر 26 تا از 40 ستون های بیرونی ورزشگاه نصب شده است. بخش های دیگری از ورزشگاه هم حدود 90 تا 97 درصد کامل شده اند.

 

قطر

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۷۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا ساعتی دیگر محفل بزرگ قرآنی امام حسنی ها آغاز می شود

به گزارش خبرنگار مهر، اجتماع بزرگ محفل قرآنی امام حسنی‌ها امروز از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸:۳۰ با حضور پرشور خانواده‌ها در مجموعه ورزشی آزادی برگزار می‌شود.‌

برنامه‌هایی از جمله تلاوت قرآن، سرودخوانی، هم‌خوانی، نور افشانی، اهدای هدایای بسیار ویژه و اجرای برنامه‌های مفرح و متنوع، بخشی از برنامه‌های جشن بزرگ محفل قرآنی امام حسنی‌ها خواهد بود. همچنین برای جشن قرآنی امام حسنی‌ها ۱۵۰ هزار پک اطعام افطار برای روزه داران تدارک دیده شده است.

در روزهای گذشته اقدامات لازم پیرامون سهولت در ورود و خروج عموم مردم، چگونگی تردد از طریق تونل‌ها به استادیوم آزادی، محل استقرار پارکینگ خودروها انجام شده است تا این مراسم قرآنی به نحو مطلوب در مجموعه ورزشی آزادی برگزار شود.

همانطور که انتظار می‌رود برای رفتن به ورزشگاه آزادی سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی در دسترس هستند. بدیهی است که در صورت تمایل با ماشین شخصی هم می‌توانید به استادیوم آزادی بروید.

در این مراسم علاوه بر پارکینگ‌هایی که در ضلع شرق و غرب استادیوم آزادی وجود دارد پارکینگ‌های دیگر نیز در سمت‌های شمال، شرق و غرب ورزشگاه پیش بینی شده است که شهروندان بتوانند به راحتی وسیله نقلیه خود را پارک و در مراسم حضور پیدا کنند.

حضور زودهنگام برخی خانواده‌ها

براساس تصاویر موجود از ورزشگاه آزادی تهران تعدادی از خانواده‌های تهرانی پیش از آغاز مراسم در محل ورزشگاه حضور پیدا کرده اند.

چگونه به ورزشگاه برویم؟

همانطور که انتظار می‌رود برای رفتن به ورزشگاه آزادی سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی در دسترس هستند. بدیهی‌ست که در صورت تمایل با ماشین شخصی هم می‌توانید به استادیوم آزادی بروید.

استادیوم آزادی با ماشین شخصی

از جایی که هستید خود را به اتوبان تهران کرج برسانید. از آنجا بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری بروید و مسیر خود را در بلوار استادیوم آزادی پیش ببرید.

چطور با اتوبوس به ورزشگاه آزادی برویم؟

برای رفتن به ورزشگاه آزادی می‌توانید از سرویس‌های حمل و نقل عمومی استفاده کنید. اگر می‌خواهید با اتوبوس به محفل قرآنی امام حسنی‌ها بروید باید قدری هم پیاده روی کنید. در فاصله‌ای نه چندان نزدیک از درب غربی ورزشگاه یک ایستگاه اتوبوس وجود دارد. نزدیکترین ایستگاه اتوبوس به این مکان، ایستگاه اتوبوس مترو استادیوم است که دسترسی به این مکان را آسان‌تر می‌کند. ایستگاه اتوبوس پارک مریم، ایستگاه اتوبوس هلیکوپتر سازی و ایستگاه اتوبوس صنایع هوایی از دیگر ایستگاه‌های نزدیک به ورزشگاه آزادی هستند.

چطور با مترو به ورزشگاه آزادی برویم؟

اگر می‌خواهید با مترو به محفل قرآنی امام حسنی‌ها بروید می‌توانید از خط ۵ مترو استفاده کنید. ایستگاه ورزشگاه آزادی بین دو ایستگاه ارم سبز و چیتگر قرار دارد. این ایستگاه در ضلع جنوبی ورزشگاه آزادی واقع شده و تقریباً ۹۰۰ متر با آن فاصله دارد. ایستگاه اتوبوس مترو ورزشگاه آزادی و پایانه تاکسی استادیوم آزادی در مجاورت مترو استادیوم آزادی قرار دارند.

برای افطار چه کنیم؟

برگزاری ویژه برنامه محفل قرآنی امام حسنی‌ها قرار است تا دقایقی مانده به افطار ادامه داشته باشد. از این رو سوال اصلی این است که خانواده‌های روزه دار چگونه افطار کنند.

علیرضا خسرو بابایی، مسؤول تدارکات و پذیرایی برنامه محفل، در رابطه با تهیه و توزیع پک‌های افطاری گفت: ما از ابتدای ماه مبارک رمضان اقدام به تهیه و خرید اقلام مورد نیاز کردیم و آن‌ها را در محل ورزشگاه ۱۲ هزار نفری نگهداری می‌کردیم.

وی افزود: از حوالی شنبه این هفته ۴ فروردین ماه شروع به آماده سازی و بسته بندی ۱۵۰ هزار پک پذیرایی افطاری را کردیم.

خسرو بابایی ادامه داد: این بسته‌ها توسط ۱۴۰ نفر پک و آماده سازی شد و نهایتاً تا روز برگزاری این محفل قرآنی در تریلرهای سردخانه‌ای نگهداری می‌شود تا در پایان روز مراسم تقدیم روزه داران عزیز شود.

آیا امنیت خانواده‌ها و فرزندان شأن تأمین شده است؟

وقتی قرار است چند ده هزار نفر کنار هم ساعتی را بگذرانند یکی از موضوعات مهم بحث امنیت است.

دانیال خسروی، مسؤول فنی برگزاری برنامه جشن قرآنی امام حسنی‌ها، در رابطه با نحوه آماده سازی فنی و ایمنی این اجتماع قرآنی گفت: با توجه به اینکه برنامه قرآنی است و مخاطبان خانواده‌ها همراه با کودکان هستند، حصارهای بیشتری برای رعایت تمهیدات ایمنی در نظر گرفته شده است.

خسروی با اشاره به اینکه از اواسط اسفند ماه فرایند ایمنی آغاز شده است، گفت: در قسمت جایگاه بتونی ورزشگاه تقریباً ۹۰ درصد فرایند بهره برداری وجود داشت اما با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته، تصمیم داریم بار وزن زنده سکو را کاهش بدهیم و غالب فضا با تزئینات پرچم درست شده است.

وی ادامه داد: طبیعتاً این زیر ساخت‌ها و ایمن سازی‌ها از قبل در ورزشگاه وجود داشت اما ما سعی داشتیم به خاطر حضور خانواده‌ها ایمنی را افزایش بدهیم؛ مثلاً در رابطه با بحث سرویس‌های بهداشتی به خاطر اینکه مخاطب برنامه خانواده‌های مذهبی و روزه دار هستند، سعی شده تا سرویس‌های موجود نوسازی و آماده شوند و همچنین علاوه بر آن‌ها سرویس بهداشتی‌های سیار در اطراف ورودی ورزشگاه تعبیه شود.

گفتنی است اجتماع بزرگ محفل امام حسنی‌ها امروز سه شنبه ۷ فروردین از ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۷ با حضور پرشور خانواده‌ها در مجموعه ورزشی آزادی برگزار می‌شود.

گفتنی است این برنامه در راستای نهضت زندگی با آیه‌ها است که همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، با هدف تبیین ۳۰ آیه زندگی‌ساز قرآن کریم آغاز شد. در این پویش که توسط جمعی از اندیشمندان قرآنی کشور طراحی شده، ۳۰ آیه محوری قرآن کریم انتخاب شده‌اند که تسلط به آنها می‌تواند مبانی اعتقادی مخاطبین را مستحکم‌تر کند.

کد خبر 6062894 سيد اسد رجبی

دیگر خبرها

  • پرتماشاگرترین استادیوم‌های فوتبال انگلیس / تئاتر رویاها همچنان در صدر
  • شهدای غزه، میهمان ضیافت‌ تهران‌اند یا میزبان؟
  • عکس| شرایط عجیب زمین چمن استادیوم عشق آباد
  • تصاویر پرشور میهمانان امام حسن (ع) در ورزشگاه آزادی | استادیوم پر از جمعیت شد
  • امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی/ ورود همچنان ادامه دارد
  • (ویدئو) ورزشگاه آزادی برای جشن ۱۵۰ هزار نفری آماده می‌شود
  • تا ساعتی دیگر محفل بزرگ قرآنی امام حسنی ها آغاز می شود
  • برای حضور در محفل امام حسنی‌ها،چگونه به ورزشگاه آزادی برویم؟
  • (عکس) تصاویر تکان‌دهنده از بازسازی نوکمپ
  • غیر قابل تشخیص: تصاویر تکان‌دهنده از نوکمپ