Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین افتتاح پروژه های مشترک مدیریت بحران شهر تهران به مناسبت شانزدهمین سالگرد زلزله بم امروز صبح در سازمان مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزرای برنا؛ این مراسم با حضور و سخنرانی حناچی شهردار تهران، کرمی محمدی رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران، شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، تاجبخش رئیس سازمان هواشناسی، مافی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین و مدیران شهرداری تهران و دستگاه‌های اجرایی در حوزه مدیریت بحران در پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران ایثار سازمان مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سحر تاج‌بخش، رئیس سازمان هواشناسی کشور در این نشست ضمن ابراز خوشحالی از به سرانجام رسیدن پروژه مشترک سازمان هواشناسی کشور با سازمان مدیریت بحران شهر تهران در قالب راه اندازی ایستگاه های باران سنجی سامانه پیش بینی و سامانه هشدار سیل تهران، فرآیند پیش بینی شرایط اقلیمی و آب و هوا را یک فرآیند کاملا علمی توصیف نمود که قطعی نبوده و ممکن است با خطاهای اجتناب ناپذیری روبرو شود.

وی ابراز امیدواری کرد با استفاده از فناوری‌های نوین و تجارب بین‌المللی و همچنین نصب، راه‌اندازی و تجهیز سیستم‌های جدید، درصد خطا در فرآیند پیش بینی آب و هوا به حداقل رسیده به طوری که خروجی های سازمان هواشناسی کشور در قالب اطلاعات ذی قیمتی برای سازمان ها و دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری تهران به بهترین شکل خود مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد.

تاج‌بخش از آمادگی سازمان هواشناسی کشور برای دستیابی کامل به سامانه پیش‌بینی سیل تهران خبر داد.

محمد شکرچی زاده، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی سانحه زلزله بم در کشور را نقطه عطف در خصوص تغییر رویکرد جامعه مهندسی کشور به تدوین دستورالعمل ها، آیین نامه ها و مقررات ملی ساختمان دانست و گفت:  شاهدیم پس از گذشت بیش از یک دهه از سانحه دلخراش زلزله بم با بزرگای کمتر ۷ ریشتر در سال ۱۳۸۲ و تلفات انسانی عظیم، زلزله ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۶ در سپل ذهاب با بزرگای بیشتر از ۷ ریشتر با تلفات انسانی کمتر از ۷۰۰ نفر روبرو می شود که البته آلام زیاد و غیر قابل قبول است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاب آوری سازه های با اهمیت زیاد بویژه بیمارستان ها را در بحران‌های مختلف بویژه زلزله حائز اهمیت دانست و افزود: همکاری تمامی سازمان ها و دستگاه های ذی مدخل در این زمینه را در جهت تبدیل شدن این مهم به یک مطالبه عمومی خواستاریم.

وی رونمایی از پروژه های مشترک امروز در حوزه مدیریت بحران شهر تهران را حاصل تعامل مضاعف و سازنده دیروز سازمان های فعال در حوزه مدیریت بحران دانست و آمادگی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در جهت همکاری های موثر مشترک با مراکز علمی، دانشگاهی و اجرایی به ویژه سازمان هواشناسی کشور و سازمان مدیریت بحران شهر تهران را اعلام کرد.

شکرچی زاده از تلاش های ارزنده شهردار تهران در کسوت معاون معماری و شهرسازی اسبق وزارت راه و شهرسازی و حمایت های موثر ایشان در قالب کلیددار شهر تهران در حوزه مدیریت بحران سپاسگزاری نمود تا جایی که تدقیق حرائم گسل کلان شهر تهران و ابلاغ آن به مناطق مختلف شهرداری تهران را مرهون مساعی ایشان در هر دو مسئولیت شان دانست.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن شهرسازی ابلاغ قانون مدیریت بحران را ظرفیتی جدید و البته دشوار در حوزه سازمان مدیریت بحران کشور دانست که محتاج همکاری و مساعدت تمامی دستگاه های مسئول در این زمینه خواهد بود.

وی با توجه به نقش جدید مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرساز در حوزه مدیریت بحران کشور در قانون اخیر، آمادگی کامل این مرکز در جهت تصویب پروژه های مشترک و انجام فعالیت های علمی و پژوهشی تیمی در جهت ارتقای تاب آئری بیش از پیش شهرها و سکونتگاه های کشور بویژه کلان شهر تهران را اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زلزله سالگرد زلزله بم شهر تهران مدیریت بحران مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۷۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زباله‌سوز ۶۰۰۰ تنی به تهران می‌آید

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از امضای پیش قرارداد زباله‌سوز ۶ هزار تنی در طی ماه جاری خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ رضا محمدی در خصوص آخرین وضعیت زباله‌سوز 6 هزار تنی اظهار کرد: با توجه به اینکه تاکنون در کشور نمونه مشابهی از نظر فنی و یا به لحاظ ظرفیتی موجود نبوده و نمونه مورد بحث اولین پروژه زباله‌سوز با مقیاس بزرگ در سطح کشور است. در مسیر فرایند مطالعات و طراحی پروژه با پیچیدگی‌های فنی زیادی روبرو شدیم.

وی افزود: در همین راستا با به‌کارگیری متخصصین ذیربط و با دعوت از شرکت‌های پیمانکار این حوزه، کارشناسان و مدیران ارشد سازمان مدیریت پسماند جلسات متعددی به منظور هماهنگی و بررسی فنی مباحث پیرامون احداث پروژه برگزار شد که نتایج خوبی‌ حاصل و انشاالله با بررسی، تحلیل و جمع‌بندی نهایی، پیش قرارداد پروژه در اردیبهشت ماه به امضا طرفین خواهد رسید.

محمدی درخصوص مزایای استفاده از این روش گفت: مدیریت پسماند به روش زباله‌سوزی از بهترین روش‌های متداول کاهش دفن زباله در دنیاست که از مزایای آن ‌می توان به تولید انرژی برق، تولید مصالح ساختمانی با استفاده از خاکستر حاصل و درنهایت کاهش آلودگی‌های زیست محیطی علی‌الخصوص آلودگی محیط با شیرابه اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسمان تصریح کرد: مجموع پسماند تولیدی شهر تهران و شهرهای اطراف مثل باقرشهر و حسن‌آباد بعد از فرایند پردازش روزانه (تفکیک پسماند خشک) حدود 6 هزار تن است که با بکارگیری زباله‌سوز، موضوع شیرابه و دفن زباله در مجتمع پردازش آرادکوه به پایان خواهد رسید و آغاز فصل جدیدی در بهبود وضعیت زیست محیطی شهر تهران خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح فاز نخست پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر سهند
  • از خط قرمز برداشت از آب‌های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • رئیس سازمان مدیریت بحران : از خط قرمز برداشت از آب‌ های زیرزمینی عبور کرده‌ایم
  • ۶۲ درصد جغرافیای ایران روی گسل یا در حاشیه گسل‌ها قرار دارد
  • برای مقابله با وقوع سیلاب‌ها راهی جز آبخیزداری و آبخوان‌داری وجود ندارد
  • آب، زلزله و سازه‌های ناایمن بحران‌های اصلی کشور
  • دست یاری تهران به بلوچستان | چگونه شهرداری تهران به سیل زدگان چابهار کمک می‌کند؟
  • کمک تهران به بلوچستان | چگونه آتش نشانان تهرانی به سیل زدگان چابهار کمک می‌کنند؟
  • زباله‌سوز ۶۰۰۰ تنی به تهران می‌آید
  • افتتاح باغ ایرانی فرصت جدید گردشگری در شیراز است