Web Analytics Made Easy - Statcounter

افسانه سرابندی نو مدیر گروه پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره دغدغه و مشکلات پرستاران گفت: ساعات کار طولانی، شیفت‌های در گردش، شیفت‌های شب پرکار، فعالیت ذهنی و بدنی شدید در ارتباط با تعداد بالای بیماران، تاثیرات روحی تماس مداوم با بیماران در بدترین مرحله زندگی (بیماری و مرگ ) شاید مهمترین مشکلاتی باشد که یک پرستار با آن ها دست و پنجه نرم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرابندی ادامه داد: مشکلاتی که قطعا تبعاتی برای پرستاران ایجاد می‌کن؛ به عباراتی تاثیری که از بیماری بر روح و جسم پرستاران ایجاد می‌شود مهمترین دغدغه ای است که باید مورد توجه قرار گیرد. با این اوصاف پرستاران باید شخصیت پایدار، محکم و منظم داشته باشند تا بتوانند روی رفتار خود ثبات و کنترل داشته باشند.

او با تاکید بر این که نباید پرستاران را قضاوت کنیم گفت: باید آن‌ها را درک کنیم و تمام افرادی که می‌خواهند این حرفه را انتخاب کنند باید با آگاهی کامل از سختی‌ها و فشارهای آن و تحمل وظیفه سنگینی که یک پرستار برعهده دارد، وارد این کار شوند.

مدیر گروه پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان تاکید کرد: دانشجویان پرستاری نیز این مسیر را طی می‌کنند و در نهایت با این مشکلات روبرو هستند بنابراین باید قبل از انتخاب این رشته با مشکلات آن آشنا شده و به درستی تصمیم بگیرند.

او درباره وضعیت اشتغال پرستاران در زاهدان گفت: وضعیت اشتغال پرستاران در استان زاهدان بسیار خوب است؛ فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان حدود 80 درصد بخش‌های بیمارستان‌ها را پوشش می‌دهند و به عنوان پرسنل آموزشی در این بخش‌ها مشغول به کار هستند.

سرابندی در ادامه از رایزنی برای راه اندازی یک بیمارستان از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در این استان خبر داد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان راه‌اندازی بیمارستان را در اولویت کاری خود قرار داده است؛ البته یک سری موانع بر سر این راه وجود دارد اما مسئولان دانشگاه تمام تلاش خود را دارند تا هر چه سریعتر این بیمارستان راه اندازی شود. اقدامات زیادی نیز در این راستا انجام شده و در حال حاضر به دنبال موافقت اصولی آن هستیم.

انتهای پیام/

341 / 167 روز پرستار واحد زاهدان سرابندی نو

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: روز پرستار واحد زاهدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۷۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان ـ بیرجند

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در محور مواصلاتی زاهدان- بیرجنددر سال ۱۴۰۳ با هدف توسعه ترانزیت و رونق اقتصاد این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، مهدی پارسی از ساخت 25 کیلومتر بزرگراه در محور مواصلاتی زاهدان- بیرجند در سال 1403 با هدف توسعه ترانزیت و رونق اقتصاد استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ارتقای محور زاهدان_ بیرجند به بزرگراه علاوه بر کاهش تصادفات توسعه اقتصادی و گردشگردی سیستان و بلوچستان را به همراه دارد، گفت: این اداره کل تلاش دارد تا پایان سالجاری با تکمیل و بهره برداری از 25 کیلومتر باند دوم در دست ساخت در این مسیر، زاهدان را به صورت بزرگراه به سفید آبه متصل کند.

وی با بیان اینکه برای احداث هر یک کیلومتر بزرگراه در این استان به اعتباری حدود 35 میلیارد تومان نیاز است که این موضوع می‌طلبد تا اعتبارات بیشتری برای اجرای طرح‌های راهسازی به استان تخصیص داده شود، افزود: برای محقق شدن اهداف پیش بینی شده سالجاری در این محور مهم استان باید بیش از 200 پل و آبرو در مسیر ساخته شود چرا که به دلیل موقعیت جغرافیایی منطقه بنا بر ضرورت در سنوات گذشته نیز احداث این پل ها با تعداد کمتر یا بیشتر در دستور کار قرار داشت.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در چهار سال اخیر 53 کیلومتر بزرگراه با اعتبار یک هزار میلیارد تومان در محور زاهدان- بیرجند به بهره برداری رسیده و همچنان سه کارگاه با ایجاد اشتغال برای 350 نفر در حال انجام تعهدات سال جاری این اداره‌کل در این مسیر هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌ها
  • فرودگاه بین‌المللی زاهدان میزبان زائران سرزمین وحی شد
  • رویداد صدرا در اشتغال‌زایی نسل جوان نقش دارد
  • ۱۵ هزار متر از اراضی ملی زاهدان رفع تصرف شد
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان ـ بیرجند
  • یکی از مسائل جدی کشور فارغ التحصیلان فاقد دانش است
  • حمایت دانشگاه تهران از فارغ التحصیلان و دانشجویان جویای کار
  • کاهش تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در آمریکا برای دومین سال متوالی
  • برگزاری دوره بازآموزی داوری برای ورزشکاران کوراش استان سیستان و بلوچستان