Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-دبیر سابق ستاد حقوق بشر با بیان اینکه پاسخ گویی از مسائل مهم در حوزه بین الملل است، گفت: نباید از هیچ فرصتی برای دفاع از اسلام بگذریم.

محمد جواد لاریجانی دبیر سابق ستاد حقوق بشر قوه قضائیه اظهار کرد: حدود سه سال بنده درباره تحول در ستاد حقوق بشر بحث کردم و نسبت به رئیس جدید ستاد حقوق بشر حساسیت داشتم، زیرا نسبت من با ستاد حقوق بشر مانند نسبت مادر به فرزند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اصل اینکه قوه قضاییه به مسائل مرتبط با حقوق بشر توجه دارد از یادگار‌های آیت الله یزدی است.

لاریجانی بیان کرد: در اواخر دوره ریاست آیت الله یزدی کلید ایجاد ستاد حقوق بشر زده شد و سرانجام ستاد حقوق بشر و معاونت امور بین الملل در زمان ریاست آیت الله شاهرودی در قوه قضاییه ایجاد شد.

وی افزود: در دوره دوم کار آیت الله شاهرودی در قوه قضاییه ستاد حقوق بشر به یک ستاد فرا قوه‌ای تبدیل شد و نهاد‌های دیگر مانند نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات با این ستاد همکاری کردند.

وی افزود: در دوره کار آیت الله لاریجانی در ستاد حقوق بشر گسترش پیدا کرد و ایشان اعتقاد داشتند که باید بحث‌های فقهی و نظری در ستاد حقوق بشر مطرح شود؛ به عنوان مثال ما در صحنه بین المللی مسائل حقوقی خودمان را برمبنا دین مطرح می‌کنیم.

لاریجانی بیان کرد: یکی از مسائل مهم در مسائل بین الملی پاسخ گویی است یعنی اگر کشور در مورد ما اظهار نظری کند ما باید به سرعت پاسخ آن‌ها را با توجه به مسائل و جنبه‌های سیاسی و بین المللی بدهیم و نباید از هیچ فرصتی برای دفاع از اسلام بگذریم.

دبیر سابق ستاد حقوق بشر با بیان اینکه ما باید پاسخ خود به مسائل بین المللی را آتش به اختیار بدهیم، تصریح کرد: ستاد حقوق بشر شأن خودش را دارد. ستاد حقوق بشر دارای مجوز شورای عالی امینت ملی و تائید مقام معظم رهبری را دارد.

لاریجانی گفت: آقای باقری کنی جوان است و ما باید فرصت دهیم این نسل مدیریت را به دست بگیرند؛ لازم است از آقای رئیسی تشکر کنم، زیرا ایشان در طول این مدت از ستاد حقوق بشر حمایت کردند.

وی افزود: من تعهد شرعی و اخلاقی برای حمایت از آقای رئیسی دارم، زیرا ایشان منصوب مقام معظم رهبری هستند و از نظر اخلاقی نیز بنده با ایشان بیش از ۳۵ سال است که رفیق هستم.

لاریجانی گفت: امروز اول سال ۲۰۲۰ است و نمره آقای باقری کنی هم ۲۰ است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۷۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران، زن هندی را تحویل داد!

به گزارش همشهری آنلاین از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس نژاد شامگاه پنجشنبه افزود: این دریانورد یکی از خدمه شناور توقیفی تحت پرچم پرتقال با ملیت کشور هندوستان بود که پس از انجام فرآیند حقوق بین‌المللی دریایی به کنسولگری این کشور تحویل شد، تا مقدمات بازگشت وی به کشورش فراهم شود.

عباس نژاد گفت: از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران پایبندی به کنوانسیون‌های بین المللی حقوق دریایی و همچنین منشور اخلاقی و انسانی منبعث از دین مبین اسلام را وظیفه دینی خود می‌داند لذا پس از هماهنگی انجام شده با وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور هندوستان این اقدام صورت گرفت.

گفتنی است؛ کشتی کانتینری به نام (MCS Aries) با پرچم کشور پرتقال روز شنبه ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، توسط نیروهای ویژه دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنگه هرمز توقیف شد.

کد خبر 845420 برچسب‌ها خبر ویژه هند

دیگر خبرها

  • هر حق‌الناسی، حق‌الله هم است
  • قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر: نگاه نهادهای بین‌المللی به حوزه مواد مخدر سیاسی است
  • زیر ساخت‌های تربیتی در استان همدان ضعیف است
  • ایران، زن هندی را تحویل داد!
  • اجیری و مزدوری در اسلام مکروه است / نباید تمام حیثیت علمی و عملی انسان در اختیار کارفرما باشد
  • ایران ثابت کرد توانایی انهدام تمام پایگاه‌های هوایی صهیونیست‌ها را دارد
  • پاسخ به مسائل دینی با هوش مصنوعی ممکن نیست
  • «غریب‌آبادی» رییس ستاد مرکزی افشای حقوق بشر آمریکایی شد
  • رئیس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و بزرگداشت شهدای هفتم تیر منصوب شد
  • آصفری، نماینده مجلس: هر کشوری حریم هوایی، دریایی و زمینی‌ خود را در اختیار اسرائیل قرار دهد مورد هدف قرار می‌دهیم/ ممکن است اهداف غیرنظامی را هم بزنیم