Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی کفاشیان، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال گفت که دستور برکناری محمد مایلی‌کهن از سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران به صورت تلفنی به او اعلام شد. ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ ورزشی فوتبال ایران نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی کفاشیان با حضور در برنامه تلویزیونی «سلام صبح بخیر» در ابتدا با تبریک سال 2020 به هموطنان مسیحی، درباره استعفای مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال اظهار داشت: یکی از آفت‌های فوتبال و هر مدیریتی را، تغییرات زودهنگام می‌دانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاج توانمند بود و تجربه بالایی داشت. انتقادات همیشه هست، اما شما حساب کنید چیزی حول و حوش 20 سال تجربه با او بود.

«از سال گذشته اتفاقات زیادی از جمله جو متشنج فوتبال، قرارداد ویلموتس و... رخ داد، آیا این انتقادات به فدراسیون وارد نیست؟»، وی در پاسخ به این پرسش تصریح کرد: تجهیز استادیوم‌ها و مواردی که به‌عنوان مشکلات فوتبال اشاره کردید، به فدراسیون ربطی پیدا نمی‌کند. از زمانی که من رئیس فدراسیون بودم، تا الان درگیر فروش بلیت‌ها بوده‌ایم. دلیلش هم این است که اینها صاحبان مختلفی دارند. استادیوم صاحب دیگری دارد، بلیت‌فروشی با دیگری است و ... . فدراسیون آخرین نفری است که شاید بتواند کاری انجام بدهد، اما همه چیز به نام فدراسیون تمام می‌شود.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با اشاره به حضور حقوقدان‌ها در ماجرای قرارداد کی‌روش تصریح کرد: زمان عقد قرارداد او هم فردی از حقوق بین‌الملل آمد و قرارداد را دید. یکسری موارد هم هست که از دست فدراسیون و ما خارج است. به کی‌روش می‌گفتیم پولت را سر ماه می‌دهیم، اما حتی اگر پول هم داشتیم، نمی‌توانستیم آن را حواله کنیم.

کفاشیان در پاسخ به اینکه آیا دعواهای او و کی‌روش بر سر همین موضوع بوده است یا خیر، خاطرنشان کرد: بله، خارجی‌ها روی پول‌شان حساس هستند. ما هم معمولاً دیر پول را می‌دادیم. البته دعواهای ما با کی‌روش «زن و شوهری» بود. هر روز دعوا می‌کردیم، اما ساختگی بود. یک وقت‌هایی زورمان به بالاتری‌ها نمی‌رسید که پول بگیریم، او را جلو می‌انداختیم. کی‌روش هم می‌گفت ما نمی‌توانیم اردو برگزار کنیم و این‌طور پول را می‌گرفتیم. عملکرد کی‌روش خوب و توانمند بود و نازش خریدار داشت. البته این ناز گاهی یقه ما را هم می‌گرفت!

فغانپور: کفاشیان طبق اساسنامه همچنان نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال است

وی در واکنش به صحبت مجری برنامه درباره اینکه از تاج که مدیری باتجربه است، توقع نمی‌رود چنین قراردادی با ویلموتس که کلاً 40 روز در ایران بوده و حالا به دنبال غرامت سنگین است، امضا کند، تأکید کرد: نظر خود من این بود که ویلموتس باید تا پایان مأموریتش می‌ماند. این تعویض جز صدمه خوردن چیزی برای ما نداشت.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا خودش با وجود دو شکست، حاضر به حفظ ویلموتس بود یا خیر، گفت: قرارداد ویلموتس این‌گونه بود که اگر به جام جهانی نمی‌رفتیم، خودبه‌خود فسخ می‌شد، اما کار او باید ادامه پیدا می‌کرد. به‌هرحال تا سه نشود، بازی نشود. اگر مربی توانمند است و تصمیمی بگیریم، باید پای آن بمانیم. مثل این است که رئیس فدراسیون را انتخاب کنند و پس از دو سال می‌گویند برو. باید چهار سال بمانی و کار کنی! به من هم خیلی می‌گفتند برو و البته من هم بیشتر لج می‌کردم و می‌ماندم!

«تیم امید نتیجه نمی‌گرفت، می‌گفتند شما باید بروی.»، کفاشیان ضمن بیان این جمله اظهار داشت: می‌گفتم می‌خواستم بروم، اما حالا که گفتید می‌مانم! درباره علی دایی هم من موافق بودم او بماند، اما در جلسه‌ای که با هیئت رئیسه فدراسیون داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که شاید با فضایی که به وجود آمد و شکستی که رخ داد، بهتر است دایی نباشد. کار ویلموتس هم باید ادامه می‌یافت و جلو می‌رفت. وقتی کسی از تیمی می‌رود، اگر تیم نتیجه نگیرد، می‌گوید اگر من بودم نتیجه می‌گرفتیم. اگر نتیجه بگیرد هم می‌گوید به خاطر حضور من بوده است! خب چه دلیلی دارد او را برداریم؟! اگر از اول انتخاب‌مان خوب باشد، قطعاً باید او بماند.

وی که گری لینه‌کر، مجری خارجی عرصه فوتبال را نشناخت، درباره اینکه آیا فوتبال خارجی را پیگیری می‌کند یا خیر، گفت: بازی‌های خارجی را نگاه می‌کنم. طرفدار تیمی نیستم، اما چون بازی‌های آنها خیلی قشنگ است، تماشا می‌کنم. با این حال وسط بازی خوابم می‌برد! مسابقات آنها دیروقت و ساعت 11 شب است و من نمی‌توانم بیشتر از ساعت 12 شب بیدار بمانم.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در پاسخ به اینکه آیا قرار است دوباره به این سمت بازگردد یا خیر، خاطرنشان کرد: عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود و فکر نمی‌کنم دیگر رئیس فدراسیون شوم.

کفاشیان درباره اینکه در اردوی بانوان، سوسک و مارمولک پیدا شده است، توضیح داد: بله. ما فرستادیم تا ترس‌شان بریزد! امکانات اغلب کشورهایی را که به آنها می‌رفتند، ضعیف بود و گفتیم نترسند!

وی درباره لباس‌های تیم ملی فوتبال گفت: نماینده خارجی ما خیلی عصبانی شده بود. لباس‌ها را شُسته بودند و آب رفته بود. تصویر یوزپلنگ روی آن بود که وقتی آن را شسته بودند، مانند گربه شده بود!

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد: ما با چین در ورزشگاه آزادی بازی داشتیم، اما با وجود تماشاگران زیاد باختیم. مهدی محمدنبی خیلی ناراحت بود و من به او گفتم یک و نیم میلیارد نفر خوشحال شدند، 80 میلیون نفر ناراحت شدند! ما باید راهکاری پیدا کنیم که فوتبال در مسیر اصلی‌اش قرار بگیرد. باید از مدیریت جدید حمایت کنیم و جلو برویم. علاقه مردم به فوتبال زیاد است و بهتر است در این زمینه بکوشیم. من هم آماده‌ام بدون اینکه به فدراسیون بروم، هر کمکی از دستم برمی‌آید، انجام بدهم.

کفاشیان در پاسخ به اینکه آیا رئیس جمهور وقت دستور برکناری علی دایی را صادر کرد یا خیر، گفت: نه. ما جلسه‌ای با رئیس جمهور درباره دایی نداشتیم. با رئیس وقت سازمان تربیت بدنی جلسه داشتیم که نظرش برای تغییر دایی مثبت بود. درباره دایی با ریاست وقت سازمان تربیت بدنی جلسه‌ای داشتیم و درباره مربیان مختلف بحث کردیم که در نهایت با رأی‌گیری، به مایلی‌کهن رسیدیم. علی‌آبادی علاقه‌مند به فوتبال بود و اطلاعات داشت. او در جلسات اعمال‌نظر خاصی نمی‌کرد. تلفنی گفتند مایلی‌کهن را بردار! گفتند با توجه به مسائلی که پیش آمده و دعواهایی که شده، بهتر است او نباشد.

اختلاف نظر در برگزاری زودهنگام انتخابات فدراسیون فوتبال

وی درباره مقاومتش مقابل افرادی که می‌خواستند او را از ریاست فدراسیون برکنار کنند، تأکید کرد: بله هشت یا 9 نفری بودند. خاصیت فوتبال همین است. زمانی من در فدراسیون دوومیدانی بودم، دوستی داشتیم که می‌گفت تو چرا عوض نمی‌شوی؟ گفتم هرکسی می آید، اول رئیس فدراسیون فلان ورزش را عوض می‌کند، بعد سراغ کشتی می‌رود و رئیس فدراسیون‌های دیگر، بعد که به ما می رسد، خودش عوض می‌شود!

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ادامه داد: با سعیدلو رئیس وقت سازمان تربیت بدنی دوست بودم که می‌گفت همه‌ی نماینده‌ها می‌گفتند تو باید عوض شوی! گفتم چه کسی را می‌خواهید بیاورید؟ سر کسی را آوردند، دعوای‌شان شد و گفتند همین که هست بماند. من روزی که وارد معاونت وزارت ورزش شدم، فوتبال را هم خیلی دوست نداشتم. پایم به توپ نخورده بود و دوومیدانی‌کار بودم. البته بچگی با توپ پلاستیکی بازی می‌کردیم!

کفاشیان درباره اینکه ظاهراً شیشه‌های زیادی شکسته است، با خنده گفت: بچه که بودیم، در کوچه فوتبال بازی می‌کردیم و شیشه‌ها را می‌شکستیم. آنقدر از دست همسایه‌ها در رفتم و دویدم که دونده شدم. سعیدلو هم به من گفت تو داری کار را خوب جلو می‌بری. خاصیت فوتبال همین است و فشارهای زیادی می‌آورند. وقتی به معاونت ورزشی آمدم، دیدم 94 تا 95 درصد جامعه ما در فوتبال است و بیشتر هم علاقه‌مند به استقلال و پرسپولیس هستند. پس بهتر است به حمایت از فوتبال که مردم دوست دارند، بپردازیم.

وی درباره مصاحبه‌ای که گفته بود علی پروین را نمی‌شناسم، توضیح داد: من معاون وزارت ورزش بودم و پروین را هم می‌شناختم. همه پروین را می‌شناسند. من از این دیدگاه گفتم که من به او پاسخگو نیستم. بلکه به مرجع بالاتر که باشگاه یا کسی دیگر باشد پاسخگو هستم، از این نظر گفتم پروین را نمی‌شناسم و این برای ما داستان شد. حافظه و استعداد من در شناخت افراد خوب نیست. امروز شما را می‌بینم، اما فردا اسم‌تان یادم نمی‌آید و فقط سلام و علیک گرمی می‌کنم.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در این باره که آیا برای برداشتن کی‌روش هم فشار می‌آوردند، گفت: چندین بار اتفاق افتاد که زنگ بزنند و بگویند کی‌روش را بردارید. او حمایت قوی از طرف دولت‌ها داشت و می‌گفتند او طرفدار دارد و خوب است. ما هم این را فهمیده بودیم و گاهی با او دعواهای ساختگی می‌کردیم. کی‌روش می‌گفت می‌خواهم بروم، می‌ترسیدند پول می‌دادند. از این نظر خیلی خوب بود، اما گودرزی (وزیر پیشین ورزش و جوانان) گفت کی‌روش باید برود!

کفاشیان در ادامه افزود: قبل از عید بود و ما با کی‌روش قرارداد بستیم. او هم پذیرفت و گفت می‌روم و مشکلی ندارم، اما زمانی که به سفر رفت و قرار شد قرارداد را فسخ کنیم، نظرش (گودرزی) برگشت و گفت حالا باشد! نماینده‌ای از طرف گودرزی و مدیرکل حراست آمد. اخلاق کی‌روش هم این‌طور بود که از اول جلسه از خاطرات قدیمی می‌گفت و سه ساعت وقت را می‌گرفت و خسته‌مان می‌کرد. بعد از یک ساعت آخر می‌خواست نتیجه بگیرد.

وی درباره تأثیر حمله به پیج رئیس جمهور اظهار داشت: بالاخره این موضوع هم تأثیر داشت. عده‌ای در دولت حامی او بودند و مربی خوب و ارزنده‌ای بود، اما خیلی ما را اذیت می‌کرد. کی‌روش این اواخر فهمیده بود نازش خریدار دارد و حال مرا می‌گرفت. هیچ‌وقت سر من داد نزد و اینقدر تربیت داشت و محترمانه مرا پرزیدنت (به معنی رئیس) خطاب می‌کرد، اما دو بار اعصاب مرا خیلی خُرد کرد. جایی که شما هیچ چاره‌ای نداشتید و فقط محتاج کی‌روش بودید، آنجا یقه‌تان را می‌گرفت!

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال یادآور شد: کی‌روش در برزیل و استرالیا مرا اینقدر اذیت کرد که به مرز انفجار رسیدم. در استرالیا بازیکنی بود که دست یا پایش شکست و اسمش یادم نیست. آنجا گفتیم هاشم بیک‌زاده نباشد و به تهران مراجعه کند، اما کی‌روش می‌گفت او باید همین‌جا به بیمارستان برود و خرجش را بدهید. در برزیل می‌خواستیم به جواد نکونام و تیموریان پاداش بدهیم، اما کی‌روش می‌گفت چرا از طریق من نگفتید و شروع به «حال‌گیری» کرد. من آنقدر عصبانی بودم که اگر همان موقع یک مربی داشتیم، جایگزینش می‌کردم.

عباسی: به کفاشیان گفتم کی‌روش بماند اما دستوری نبود

وی درباره قهرش در برزیل با کی‌روش، پس از بازی ایران و آرژانتین و اینکه با هم دست ندادند گفت: نه ما قهر نبودیم. ما سخت‌ترین جا که قهر بودیم، به هم که می‌رسیدیم، آشتی بودیم و دست می‌دادیم.

کفاشیان درباره پیامکی که مبنی بر دلتنگی برای کی‌روش فرستاده بود، بیان کرد: ما دعوا کردیم و قهر بودیم. چند روز گذشت و خواستم از کی‌روش دلجویی کنم. نمی‌دانستم خانمش هم آمده  است. برای او پیام زدم که دلم برایت تنگ شده، اما آن زمان موبایل دست خانمش بوده و گفته این چه کسی است که به تو چنین پیامی داده است! کی‌روش هم گفت خودت زنگ بزن ببین کیست! چند دقیقه بعد تلفنم زنگ خورد و گفتم بارک‌الله چه زود تماس گرفت. گوشی را برداشتم و دیدم یک خانم است که گفت شما؟ گفتم من کفاشیان هستم رئیس فدراسیون. او هم قطع کرد! فهمیدم خانمش شک کرده بود. بعدها به تهدید به کی‌روش می‌گفتم برایت «آی میس یو» می‌فرستم!

وی درباره محرومیت پنج ساله از طرف کمیته اخلاق گفت: نمی‌دانم چه مسائلی درباره پرونده اتفاق افتاد و چه پرونده‌ای برای من ساختند. نمی‌دانم بعد از این همه خدماتی که داشتیم، چه چیزهایی درست کردند و اصلاً کاری نکردم.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال درباره ناپدید شدن مبلغ 70 هزار دلار توضیح داد: چیزی ناپدید نشده است. مثل این است که با کسی معامله می‌کنی، جنسی به او می‌دهی و به تو چک می‌دهد، اما چک وصول نمی‌شود و باید دنبال آن بروی و شکایت کنی. ماجرای ما هم همین بود. شرکت ام‌پی‌سیلوا حق پخش داده بود و برای مسابقات قبلی جام جهانی به ما پول داده بود. حالا که اصلاً کسی دنبال این قراردادها نیست، اما می‌خواستیم از آب هم کَره بگیریم. آن شرکت 70 هزار دلار را نداد. ما هم قراردادمان را فسخ کردیم.

کفاشیان ادامه داد: ام‌پی‌سیلوا متعلق به خارج از کشور بود و اگر می‌خواستیم پیگیری حقوقی کنیم، باید دو برابر این 70 هزار دلار پول وکیل می‌دادیم. آخر هم به هیچ‌جا نمی‌رسیدیم. چون این شرکت را منحل کرده و رفته بودند. از طریق AFC و فیفا موضوع را پیگیری کردیم و به جایی نرسیدیم. جزو اختیارات بنده بود که شکایت نکنم، اما بعدها تبدیل به پرونده شد و دنبال این بودند که محرومیت بزنند.

وی در پاسخ به اینکه آیا کمیته استیناف این رأی را وتو کرده است یا خیر، گفت: حکم به کمیته استیناف رفته است و آن را بررسی می‌کنند. مشکلی هم با من ندارند و همه توانمند و خوب هستند. من پشت پرده این قضیه را نمی‌دانم، اما برایم زیاد مهم نیست. چون آنقدر سلامت بودم و به خودم اطمینان دارم که سرم را بالا می‌گیرم.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال درباره پخش تصویر دونالد ترامپ و معضلات برای ایران گفت: او عقل درست و حسابی ندارد! خیلی چیزها دست فدراسیون نیست و مثل این می‌ماند که ما برای جایی که می‌خواهیم برویم، باید مسیر را دور بزنیم. مثلاً پول کی‌روش را که می‌خواستیم حواله کنیم، به بانک مرکزی می‌دادیم. بانک مرکزی به چین می‌داد، چین به ترکیه، ترکیه به دبی و در همین مسیر، 10 درصد کارمزد از این پول کم شد. در دبی هم هوشنگ مقدس پول را به کی‌روش داد و بعد هم که حساب او را بستند.

کفاشیان درباره وضعیت آندره‌آ استراماچونی گفت: او چهره استقلال است. ما از همین جاها باید قدر کی‌روش را بدانیم. خدا شاهد است شش تا هشت ماه حقوق کی‌روش را نمی‌دادیم، اما می‌گفتیم این پول در مسیر گیر کرده و او قبول می‌کرد. کسی که درک نمی‌کند و با ما همراه نمی‌شود، بهتر است نباشد! استراماچونی آب زیرکاه بود. کی‌روش هم داد و حرفش را می‌زد، اما «رو» بود.

وی با دیدن عکس علی پروین بیان کرد: او را که نمی‌شناسم دیگر! پروین جزو پیشکسوتان است. آن روز از دست من شاکی شده بود. فوتبالی‌ها هم می‌گفتند پایش به توپ نخورده و شورت ورزشی نپوشیده که راست می‌گفتند، اما من دونده بودم!

رئیس سابق فدراسیون فوتبال حسین علیزاده را نشناخت و درباره موسیقی گفت: گاهی رادیو گوش می‌دهم.

کفاشیان ابراهیم حاتمی‌کیا را شناخت و تصریح کرد: اهل سینما نیستم و اگر تلویزیون فیلم طنز پخش کند، دوست دارم و می‌بینم.

وی درباره آقای شادابیان که در خنده‌بازار با او شوخی می‌کرد و حتی نام شادابیان را برایش انتخاب کرده بودند، خاطرنشان کرد: چون مردم خوش‌شان آمد، من هم دوست داشتم. سریال لیسانسه‌ها را هم می‌دیدم.

کفاشیان درباره عکس بعدی که درباره نقل قول او که گفته بود «از دایی نمی‌ترسم»، اظهار داشت: علی دایی اسطوره فوتبال ماست. دایی که ترس ندارد و حق داشت. من کم‌تجربه بودم و زیاد پخته نشده بودم. روز اول که به فدراسیون آمدم، اعضای هیئت رئیسه را نمی‌شناختم، نه اینکه نشناسم. اولین باری بود که با آنها برخورد داشتم. مثلاً تاج را قبلاً دیده بودم و با او صحبت کرده بودم. عزیزمحمدی، شفق و افراد دیگر چند ماه گذشت، چون نصف آن زمان المپیک بودم. خانواده‌ام هم استقلالی هم پرسپولیسی هستند، اما من هم سمت رنگ خاصی نبودم.

انتهای پیام/

R1402/P/S3,27/CT12 واژه های کاربردی مرتبط فوتبال تیم ملی فدراسیون فوتبال ایران علی دایی محمد مایلی‌کهن کارلوس کی‌روش علی کفاشیان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فوتبال تیم ملی فدراسیون فوتبال ایران علی دایی محمد مایلی کهن کارلوس کی روش علی کفاشیان فوتبال تیم ملی فدراسیون فوتبال ایران علی دایی محمد مایلی کهن کارلوس کی روش علی کفاشیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۸۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار مدیر سپاهان به کمیته اخلاق

مدیر تیم فوتبال سپاهان به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال احضار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، با اعلام کمیته اخلاق، رضا فتاحی مدیر تیم فوتبال سپاهان اصفهان جهت ادای پاره‌ای توضیحات روز چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه سال باید در محل این کمیته حضور داشته باشد.

عدم حضور وی مانع از برگزاری جلسه رسیدگی و اتخاذ تصمیم نخواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیست سال پیش افراد غیرفوتبالی خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس را متوقف کردند!
  • خادم: پیچ هرز را هر چقدر بپیچانی، هرز است
  • در لیگ برتر داوران صدرنشین جدول امتیازات هستند!
  • برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی مختلط لواسان/متصدی برکنار شد
  • اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت دوران میانسالی
  • احضار مدیر سپاهان به کمیته اخلاق
  • فرصت کوتاه برای قبول پیشنهاد پرسپولیس و آمدن به ایران | هیچ وقت منتظر این پیشنهاد نبودم
  • 36 ساعت جالب برای قبول پیشنهاد پرسپولیس
  • پرسپولیس ۷۹ پله بالاتر از استقلال در رده بندی جهان! + عکس
  • پرسپولیس 79 پله بالاتر از استقلال در فوتبال جهان!