Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@06:57:01 GMT

سلامت خون ایران مثال زدنی است

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۲۸۵۴۵

سلامت خون ایران مثال زدنی است

پیمان عشقی روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل انتقال خون البرزبا بیان اینکه سازمان انتقال خون ایران در جنوب‌غرب آسیا و شمال آفریقا پیشتاز است، گفت: این در حالی است که آنها زیر ساخت های قوی تر و پول بیشتری دارند  اما هنوز نتوانسته‌اند یک سازمان انتقال خون متمرکز با اهدای داوطلبانه صدردرصدی تشکیل دهند، چرا که انتقال خون به مردم وابسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: امروز  با یک فراخوان سازمان انتقال خون  مردم به کمک  بیماران نیازمند شتافته و مشکلات سازمان انتقال  و جامعه  از نظر کمی و کیفی حل می شود.

عشقی با اشاره به برنامه های سازمان انتقال خون عنوان کرد: توزیع خون، فرآورده های خونی سالم و بدون چشمداشت  با تاکید بر تامین پلاکت ، برنامه محوری  سازمان انتقال خون ایران است.

وی  دربخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: البرز در بهره نبردن از اعتبارات استانی در بین ۳۱ استان کشور، رتبه اول را دارد، دولت اعتباراتی را به استان‌ها تخصیص می‌دهد، ولی اگر این اعتبارات به دست اداره کل خون استان نرسد، ستاد مرکزی کمک خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: امروز سازمان انتقال خون در قالب شبکه انتقال خون ، فرآورده های خونی را در مناطق مختلف کشور توزیع می کند و متناسب با نیازها خون در اختیار استان ها قرار می دهد.

عشقی گفت :  تهران ۱۶ درصد جمعیت کشور را دارد اما ۲۵ درصد خون را مصرف می کند چرا که مراکز عمده جراحی قلب و شیمی درمانی کشور در تهران است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های استان البرز اشاره  کرد و افزود: در این استان و چندین استان کشور، موسسات خصوصی در زمینه جمع آوری پلاسما و تولیدات داروهای وابسته به پلاسما فعالیت می کنند که ثمرات خوبی برای کشور به همراه داشته و دارند.

در این مراسم از زحمات محمد رضا مهدی زاده مدیرعامل سابق انتقال البرز قدردانی و میر محمد علی حسینی به عنوان سرپرست جدید معارفه شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 استان البرز ایران پول شیمی مراسم تودیع و معارفه قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۸۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال بیمه‌های تکمیلی به سامانه‌های بیمه در راستای حذف کاغذبازی‌ها

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، حذف نسخه کاغذی برای دریافت هزینه بیمه تکمیلی بار‌ها مطرح شد و زمان عملیاتی شدن آن را یکم اسفند ماه اعلام کردند، اما شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از عدم حذف کاغذ بازی در بیمه‌های تکمیلی خبر داد.

در همین خصوص محمد ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بیمه تکمیلی اقدامات خوبی را در زمینه حذف عملیات کاغذی کرده است و بیمه‌های تکمیلی از اسفند سال گذشته گام‌های موثری را در این خصوص بر داشته است. 

وی بیان کرد: حذف کاغذ بازی‌های بیمه تکمیلی یک کار بزرگی محسوب می شود و به تازگی بیمه‌های تکمیلی در حال اتصال به سامانه‌های سازمان بیمه سلامت هستند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: بسته های بیمه تکمیلی متنوع است و از این جهت حذف کاغذ بازی و انجام امورشان به صورت الکترونیکی کاری سخت است. 

ناصحی تاکید کرد: در حال حاضر برای رفع کاغذ بازی بیمه تکمیلی به دلیل گستردگی خدمات و بر خط شدن ارائه خدمات شان، زمان برخواهد بود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: بیمه سلامت میانبرها را با همکاری وزارت بهداشت ایجاد کرده است و مسیرها و همچنین اطلاعات لازم را ارائه کرده و در این خصوص مسئله ای وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور
  • اتصال بیمه‌های تکمیلی به سامانه‌های بیمه در راستای حذف کاغذبازی‌ها
  • اهدای ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی قلب به سازمان اورژانس ایران
  • ۲۸ مرکز درمانی به جانبازان و ایثارگران خدمات رسانی می کنند
  • آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت
  • آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت با تعرفه‌های پزشکی 1403
  • رشد ۹۱ درصدی صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به ارمنستان
  • تقدیر از کارکنان علوم آزمایشگاهی در انتقال خون یزد 
  • همدلی مثال زدنی بین دولت و مجموعه قضایی در خراسان جنوبی
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در یکم اردیبهشت‌