Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@09:02:26 GMT

۲۵ درصد ذخایر خون کشور در پایتخت مصرف می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۲۸۷۲۴

۲۵ درصد ذخایر خون کشور در پایتخت مصرف می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان عشقی ظهر چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل انتقال خون استان البرز، اظهار کرد: خون یک فرآورده درمانی برای نجات جان یک انسان است و سازمان انتقال خون یک سازمان استراتژیک است.

وی با اشاره به ویژگی ممتاز عدم وابستگی خون به پول، گفت: سازمان انتقال خون ایران در منطقه جنوب غرب آسیا و شمال آفریقا لیدرشیپ است در حالی که آنها زیرساخت‌های قوی‌تری نسبت به ما دارند اما هنوز نتوانسته اند یک سازمان‌انتقال خون متمرکز با اهدای داوطلبان ۱۰۰ رصدی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان انتقال خون با تاکید بر اینکه سلامت خون ایران مثال زدنی است، گفت: بسیاری از کمپانی‌ها برای تولید داروهایی خود خواهان استفاده از این ظرفیت هستند.

عشقی با اشاره به وجود شبکه خون رسانی، گفت: از اردبیل برای سیستان و بلوچستان و از سمنان برای خوزستان خون ارسال می‌شود.

وی در بخش دیگری با تاکید بر اینکه بسیاری از بیماران البرزی برای درمان به تهران مراجعه می‌کنند، گفت: تهران ۱۶ درصد جمعیت کشور را دارد اما ۲۵ درصد خون کشور در پایتخت مصرف می‌شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون با تاکید بر اینکه استان البرز رتبه سوم شاخص رشد اهدای خون را دارا است، گفت: امیدواریم این استان در حوزه اهدای مستمر نیز به جایگاه مناسبی برسد.

عشقی با بیان اینکه اهدای خون توسط بانوان البرزی نیز با رشد بالایی همراه بوده است، گفت: در استان البرز و دو یا سه استان دیگر موسساتی در زمینه جمع آوری پلاسما و تولیدات داروهای وابسته به پلاسما فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سیاست سازمان انتقال خون در تهیه و توزیع فرآرده های خونی، انسان دوستانه با تاکید بر اهدای خون و پلاکت است، گفت: به ویژه برای بیماری سرطان تهیه پلاکت مهم است.

کد خبر 4813344

منبع: مهر

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سمنان تهران استان البرز سازمان انتقال خون ایران اهدای خون 9 دی بوشهر ایلام آلودگی هوا قزوین خطبه های نماز جمعه انتخابات مجلس شورای اسلامی بیرجند شهرکرد شیراز گرگان استانداری سمنان صفحه اول روزنامه های استان ها مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۲۸۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید/ مدیریت مصرف آب ضروری است

سخنگوی صنعت آب با اشاره به بارش‌های مناسب هفته‌های گذشته، میزان پرشدگی سدهای کشور تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ را ۶۱ درصد اعلام کرد و گفت: بارش‌ها نباید این تصور را ایجاد کند که نیاز آبی کشور برطرف شده و همچنان به مدیریت مصرف در سراسر کشور نیازمندیم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فیروز قاسم‌زاده، سخنگوی صنعت آب کشور با اشاره به بارش‌های خوب اواخر سال گذشته و روزهای ابتدایی سال جدید اظهار داشت: هر چند طی هفته‌های گذشته شاهد نزولات جوی به صورت برف و باران در برخی نقاط کشور از جمله تهران بودیم، اما همچنان میزان پرشدگی برخی از سدهای کشور پایین بوده و آب مورد نیاز مصارف به طور کامل تأمین نشده است.

* کاهش 11 درصدی ورودی آب به سدهای کشور

قاسم‌زاده با تشریح آخرین وضعیت مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا 28 فروردین 1403 گفت: ورودی‌ سدهای کشور در حال حاضر 23.61 میلیارد مترمکعب است که همچنان نسبت به سال آبی گذشته با کاهش 11 درصدی روبرو است. 

وی موجودی مخازن سدهای کشور را در تاریخ 28 فروردین 1403 با 61 درصد پرشدگی، معادل 30 میلیارد و 410 میلیون مترمکعب خواند و بیان داشت: در سال گذشته نیز در تاریخ مشابه، همین میزان آب در مخازن سدهای کشور وجود داشته است. 

* 80درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است

سخنگوی صنعت آب کشور، درصد پرشدگی سدهای تأمین کننده آب شرب پایتخت را 20 درصد خواند و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سدهای تهران تا 28 فروردین با کاهش 11 درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده است که نشانگر ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.

وی گفت: مجموع 13 سد مهم حوضه آبریز دریاچه ارومیه نیز حدود 73 درصد پرشدگی دارد که نسبت به سال آبی گذشته 3 درصد افزایش داشته است.

* کاهش 15درصدی بارش‌های ایران نسبت به سالهای نرمال

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: براساس شبکه باران‌سنجی مبنای وزارت نیرو، بارندگی کشور نسبت به میانگین دوره‌ مشابه درازمدت 15 درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته 3 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش بارش کشور نسبت به شرایط نرمال، نباید بارش‌های اخیر این تصور را ایجاد کند که نیاز آبی کشور برطرف شده و مدیریت مصرف ضرورتی ندارد بلکه هموطنان عزیز در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره باید توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند.

انتها پیام/

دیگر خبرها

  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • مجوز حدود ۱۲ هزار مکمل در کشور برای مصرف
  • سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد
  • پرشدگی سد‌های کشور به ۶۱ درصد رسید/ لزوم مدیریت مصرف در ماه‌های پیش‌رو
  • امکان انتقال پایتخت؛ چرا احمدی‌نژاد موفق نشد؟
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید/ مدیریت مصرف آب ضروری است
  • حکایت ویلچرهایی که اهدا می‌شوند و مسئولانی که پاسخگو نیستند | پای ما لنگ است و منزل بس دراز
  • تاکید رییس سازمان بازرسی بر شفافیت زنجیره تولید، مصرف و فروش نفت
  • فرهنگسازی اهدای خون در بین جوانان و بانوان
  • انتقال خون لرستان سه رتبه نخست کشوری را کسب کرد