Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادر فخری روز چهارشنبه در نشست شورای اداری بخش بسطام و  رسیدگی به مشکلات شهر مجن افزود: شهرستان شاهرود در حوزه کشاورزی در رتبه ۱۹ کشور و از لحاظ تعداد معادن و استخراج در رتبه پنجم کشور قرار داشته که باید از این ظرفیت ها استفاده بهینه کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۵۰ اثر ملی گردشگری در شهرستان شاهرود به ثبت رسیده است، افزود: ۶۴ اثر تاریخی و ۱۲ اثر معنوی این شهرستان در کشور شناخته شده و دارای جذابیت برای گردشگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهرداری ها پیشانی خدمات نظام به مردم هستند، افزود: ایجاد همدلی بین شهردار و شورای شهر موجب توسعه شهر شده و شهرداری موفق است که شورای موفقی داشته باشد.

فرماندار شاهرود با اشاره به بازدید روز گذشته از واحدهای تولیدی شهرستان و برگزاری ستاد تسهیل رفع موانع تولید با حضور مسئولان استانی، تصریح کرد: اقدامات خوبی در حوزه سرمایه گذاری و توسعه شهرستان انجام شده و دستاوردهای کم نظیری به همراه داشته که این امر بر اثر همدلی مدیران شهرستان شاهرود و استان سمنان اتفاق افتاده است.

فخری با بیان اینکه جمهوری اسلامی نظامی مردمی است، ابراز داشت: دستاوردهای نظام از جمله مشروعیت، سرافرازی، امنیت و عزت برای مردم است.

معاون استاندار سمنان  تاکید کرد: درمدت کوتاه خدمت فرمانداری در شاهرود، همدلی و همگرایی در مدیران دستگاه های اجرایی باید افزایش یابد تا بتوان از ظرفیت های کم نظیر این شهرستان به بهترین شکل برای توسعه و عمران استفاده کرد.

در این نشست با حضور مسئولان شهرستان شاهرود، پرویز محمدزمانی به عنوان شهردار مجن معرفی شد و مشکلات شهر مجن توسط شهردار و شورای شهر مطرح و بررسی شد.

مجن در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شاهرود، در بخش بسطام قرار گرفته ‌و جمعیت این شهر بر طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ برابر با ۵۹۳۲ نفر است.

منطقه گردشگری تجر فرحزاد، آبشار طبقاتی تنگه داستان، آبشار تنگه اسمال، آبشار تنگه تاریک، چشمه هفت رنگ، سد تنگه تاریک، امامزاده ابراهیم(ع)، مقبره زیارتی پیر، چشمه آب درگویی از مناطق دیدنی و زیارتی این شهر است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 استان سمنان دستگاه های اجرایی شهرداری گردشگری معدن قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۰۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها، شهرام دبیری، در نشست مشترک با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، با بیان اینکه اگر جوانب محیط زیستی در توسعه لحاظ نشود، ممکن است خطراتی برای انسان و نسل آینده داشته باشد، تاکید کرد: ضمن تلاش برای رفع نیازهای جامعه، باید مراقب باشیم محیط زیست به خطر نیفتد و ضرری به نسلهای آینده نرسد.

دبیری تأکید کرد: مجموعه شوراهای کشور و شورای عالی استانها با بیش از 126 هزار عضو، ظرفیت بالایی برای تعامل با سازمان محیط زیست دارند.

وی اهمیت فرهنگ سازی و آموزش در حوزه محیط زیست را یادآور شد و افزود: آموزش و پرورش، شوراها و سازمان محیط زیست می توانند قدم های خوبی برای آموزش، فرهنگ سازی و ترویج حفظ و حراست از محیط زیست بردارند.

رئیس شورای عالی استانها اظهار داشت: کارها و اقدامات باید به گونه‌ای باشد که مردم آن را لمس کنند، مثلاً در زمینه مصرف کیسه های پلاستیکی باید فرهنگ سازی و کارهای اجرایی صورت گیرد.

دبیری خاطرنشان کرد: ایران در زمینه انرژی‌های پاک ظرفیت خوبی دارد و می توان با برنامه‌ریزی از خورشید و باد و دریا برای تولید انرژی پاک استفاده کرد.

وی در مورد صنایع آلاینده، بیان کرد: گاهی یک صنعت آلاینده دیر شناسایی می شود که در این مدت خسارات زیادی به محیط زیست آن منطقه وارد می شود، شهرداری ها باید از عوارض آلایندگی برای بهبود وضعیت استفاده کنند.

دبیری درباره تعداد خودروها و آلایندگی آنها نیز، گفت: در برخی شهرها تعداد خودروها نسبت به ظرفیت آن بسیار بیشتر است. در این شهرها باید توسعه حمل و نقل عمومی جدی گرفته شود و کیفیت نیز باید ارتقاء یابد و لازم است دولت در این زمینه یارانه توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی را افزایش دهد.

رئیس شورای عالی استان ها تصریح کرد: شورا طبق قانون می تواند لایحه و طرح به مجلس ارائه دهد، بنابراین در این زمینه هم می توانیم به سازمان حفاظت محیط‌زیست کمک کنیم و از این ظرفیت در راستای مسائل محیط زیستی استفاده کنیم.

دیگر خبرها

  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • جاذبه تنگه «کفنه لا»در شهرستان بدره
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • ورزقان علی‌رغم تمام ظرفیت‌های معدنی همچنان محروم است
  • توسعه پایدار گردشگری در یزد، مستلزم تعامل دو جانبه شهرداری و اداره میراث فرهنگی
  • ۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان دشتی تولید شده است
  • اردیبهشت ماه؛ بهترین زمان برای دیدن جاذبه های رویایی ایلام