Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@01:44:15 GMT

لوگوی نهضت سواد رسانه ای نسرا انتخاب و رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۳۱۰۰۹

لوگوی نهضت سواد رسانه ای نسرا انتخاب و رونمایی شد

سازمان فضای مجازی بسیج فراخوانی را برای انتخاب بهترین لوگوی متناسب با نهضت سواد رسانه ای منتشر کرده بود که در نهایت با رای هیئت داوران و بررسی های کارشناسی، لوگوی مورد نظر انتخاب و رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سازمان فضای مجازی بسیج از سال 1397 طرحی به نام نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی (نسرا) را برای افزایش مهارت‌های استفاده از رسانه برای عموم مردم راه اندازی کرد و تاکنون هزاران ساعت کلاس آموزشی توسط شبکه بسیج برای آگاه رسانی به مردم در حوزه استفاده از رسانه و فضای مجازی برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این طرح قرار است حجم گسترده‌ای از آموزش‌های سواد رسانه‌ای و فضای مجازی توسط بسیجیان برای عموم مردم برگزار شود تا از آسیب‌های این فضا، کاسته و از فرصت‌های آن استفاده حداکثری شود.   سازمان فضای مجازی فراخوانی را برای انتخاب بهترین لوگوی متناسب با نهضت سواد رسانه ای منتشر کرده بود که در نهایت با رای هیئت داوران و بررسی های کارشناسی، لوگوی مورد نظر انتخاب و رونمایی شد.   نسرا به عنوان نخستین نهضت رسانه ای انقلاب اسلامی در قالب  سه سطح  توانسته به بسیجیان خدمات رسانه ای را عرضه کند، به طوری که برگزاری آموزش مجازی،آزمون سطح سنجی علمی، مصاحبه علمی و آزمون،صدور کارنامه و مدرک برای قبول شدگان از مهمترین اقدامات این مرکز در سطوح گوناگون بوده است.   این مرکز در تولیدات محتوایی ورود پیدا کرده است که از آن جمله می توان به تولید سه جلد کتاب تخصصی،30 جزوه تخصصی،تولید 60 پرده نگار و تولیدات دیگر فضای مجازی اشاره کرد.   مدرسه آموزش مجازی بسیج نیز توانسته 194 دوره آموزشی را برگزار و بیش از 13هزار فراگیر را در سطوح گوناگون آموزشی به کار بگیرد.   به طور کلی مرکز آموزشی« نسرا» از زمان آغاز فعالیت خود توانسته 9هزار نفر را در شبکه مدرسان سواد رسانه‌ای را آموزش و در عرصه های گوناگون رسانه ای به کار گیرد.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۱۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟

آفتاب‌‌نیوز :

محمدعلی خونساریان اظهار کرد: در بحث آموزش زبان انگلیسی آنچه مهم بوده این است که کودکان ظرفیت یادگیری چندین زبان را دارند اما باید به صورت مداوم و مستمر اتفاق بیفتد، یعنی اگر یادگیری زبان از طریق کلاس انجام شود، تاثیر آنچنانی را به همراه ندارد و ممکن است کودک تنها تعدادی کلمه، حرف و اعداد انگلیسی را فرا بگیرد.

وی افزود: توصیه می‌شود خانواده‌هایی که دارای فرزند کمتر از هفت سال هستند، برای یادگیری و حصول نتیجه مطلوب به صورت مستمر تکرار و تمرین صورت گیرد، به طور مثال در خانواده‌هایی که پدر و مادر زبان و گویش متفاوتی دارند کودکان هر دو زبان را فرا می‌گیرند که این امر به دلیل استفاده مداوم از کلمات است.

این مدرس زبان انگلیسی گفت: در حقیقت آموزش رسمی زبان از سن کمتر از ۶ سال توصیه نمی‌شود و بهتر است که فرزند در ابتدا زبان مادری را فرا بگیرد، زیرا آموزش پیش از آن کمی دشوار است و به نوعی آسیب به شمار می‌رود، یعنی فرزند باید به شناخت کامل از یادگیری رسیده باشد و حتی ممکن است یادگیری در سن کمتر از ۶ سال موجب دلزدگی کودک شود، البته این امر در بحث آموزش رسمی حروف و نوشتار است و در آموزش گفتاری و شنیداری مشکل آنچنانی ایجاد نمی‌کند.

خونساریان با اشاره به اینکه در هر سنی یادگرفتن یک زبان در کنار سایر زبان‌ها توصیه می‌شود، بیان کرد: در سنین بالای ۷ سال یادگیری زبان مشکلی ایجاد نمی‌کند بلکه توصیه می‌شود چرا که یادگیری زبان از نظر عصب شناسی کل مغز را درگیر می‌کند، از طرفی یادگیری زبان منتج به افزایش درک دانش‌آموز در دروس دیگر می‌شود، البته این مساله برای هر زبان به جز زبان مادری صادق است و همچون ورزش کاملی برای مغز به شمار می‌رود.

وی در خصوص مهمترین مشکل یادگیری زبان انگلیسی در مدارس، تصریح کرد: باتوجه به روش‌های آموزش و سیستم آموزشی، دانش‌آموز بعد از اتمام دوران مدرسه نمی‌تواند به خوبی آنچه را فرا گرفته پیاده‌سازی و به صورت روان صحبت کند که این امر به دلیل کم بودن ساعت‌های یادگیری زبان در مدارس و مطلوب نبودن روش تدریس است، البته در زبان عربی هم این مساله دیده می‌شود که می‌توان گفت مشکل از سیستم آموزشی و روش و کتب آموزشی است، البته سیستم آموزشی اندکی تغییر و ایرادات اندکی رفع شده اما به طور کامل تحولی اتفاق نیفتاده است.

این مترجم زبان انگلیسی در پایان در خصوص یادگیری مجازی زبان، خاطرنشان کرد: اگر روش کاملاً درست انجام شود یادگیری مجازی مشکلی ندارد، اما به نظر می‌رسد این موضوع در کشور به خوبی نهادینه نشده است، یعنی اگر تصور کنیم که تنها از طریق گوشی و تنها با یک صوت یادگیری انجام شود قطعاً تاثیر آن از کلاس حضوری بسیار کمتر است، باید مدرس در بحث تدریس مجازی کار کرده باشد یعنی آموزش در قالب مطالب کمک آموزشی و فیلم باشد، بنابراین مدرسی که به صورت مجازی تدریس می‌کند باید کاملاً با روش‌ها آشنا باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره توانمندسازی کنشگران رسانه و فضای مجازی
  • یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • بازماندگی از تحصیل، بهانه آموزش‌وپرورش برای حفظ نهضت سوادآموزی/ سوخت‌بری، دانش‌آموزان را برای فرار از مدرسه وسوسه می‌کند
  • طرح «نهضت ملی سواد سلامت آموزی» اجرایی می‌شود
  • اجرای نهضت ملی سواد سلامت آموزی در مدارس ۱۰ استان کشور
  • با «مثبت آموزش» در شبکه آموزش به روز باشید
  • برگزاری دوره آموزشی خبرنویسی و سواد رسانه به میزبانی صومعه سرا
  • فیلم| واکنش کاربران فضای مجازی به ماجرای اصفهان
  • اجرای طرح «نهضت ملی سواد سلامت آموزی»