Web Analytics Made Easy - Statcounter

الخطیب از ورود غیرقانونی حدود ۳۰ هزار شهرک‌نشین به این مسجد مقدس در سال گذشته میلادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان: «عزام الخطیب» مدیر کل اداره اوقاف اسلامی و امور مسجدالاقصی اعلام کرد، طی سال ۲۰۱۹، ۲۹۶۱۰ شهرک‌نشین صهیونیست به صورت غیرقانون وارد مسجدالاقصی شده‌اند و این اقدام با حمایت پلیس، نیروهای ویژه و عناصر اطلاعاتی رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا» الخطیب تصریح کرد، تمامی شاخص‌ها و برآوردها حاکی از افزایش تعرض‌ها به مسجدالاقصی دارد و این موضوع به وضعیت تاریخی و قانونی کنونی مسجدالاقصی به عنوان مسجد اسلامی مسلمانان ضربه وارد می‌کند.

 

وی سپس به مقامات رژیم صهیونیستی درباره استفاده از مسأله مسجدالاقصی به عنوان سکویی برای تحقق دستاوردهای سیاسی و تبلیغات انتخاباتی هشدار داد و گفت، این رفتارها احساسات میلیون‌ها مسلمان در اطراف جهان را جریحه‌دار می‌کند.

 

عزام الخطیب در ادامه بر مُصِر بودن اداره اوقاف اسلامی برای مقابله با تمامی تعرض‌ها به مسجدالاقصی هشدار دارد و از فلسطینی‌ها خواست با وحدت صفوف به مقابله با طمع‌ورزی‌های صهیونیستی علیه مسجدالاقصی بپردازند.

 

 تولیت اماکن مقدس در قدس بر عهده اردن است؛ این کشور در سال ۱۹۲۴ و همراه با پایان امپراتوری عثمانی سمت مذکور را بر عهده گرفته و در سال ۱۹۸۸ «ملک حسین» شاه سابق اردن با قطع ارتباط با کرانه باختری اما همچنان سرپرستی مسجدالاقصی را در نزد اردن نگه داشت.

 

 

 

منبع: خبرگزاری فارس

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل روز پرستار قرآن کریم سفر رئیس جمهوری به استان اردبیل حماسه 9 دی استان بوشهر خبرگزاری شبستان افتتاح پروژه ها یورش صهیونیست ها مسجدالاقصی مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۱۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نهادهای فلسطینی در خصوص هتک حرمت مسجدالاقصی در عید پسح

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، استاندار قدس، عالی‌ترین مقام رسمی فلسطینی در این شهر اشغالی با صدور بیانیه‌ای نسبت به پیامدهای روابط جمعیت‌های صهیونیستی مورد حمایت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و ایتمار بن گویر، صهیونیست افراطی (وزیر امنیت ملی) و ارسال قربانی به مسجدالاقصی در روزهای آتی به مناسبت عید پسح یهودیان هشدار داد.

در این بیانیه با اشاره به این که کابینه افراطی نتانیاهو در یک دوره طولانی تلاش کرده است، شرایط جدیدی را در قدس و به ویژه در مسجدالاقصی ایجاد کند، آمده است: فراخوان‌هایی که از سوی جمعیت‌های صهیونیستی برای یورش به مسجدالاقصی و تقدیم قربانی صادر شده بر اهداف اشغالگران برای تسلط بر مسجدالاقصی و تقسیم زمانی و مکانی آن و اجازه به افراطگرایان برای حضور 24 ساعته در آن در طول هفت روز هفته تاکیددارد.

وی تاکیدکرد که نگرانی جامعه بین‌الملل از حملات ظالمانه هموطنان ما در غزه به رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان و جمعیت‌های آنها، این فرصت را می‌دهد که با اجرای پروژه‌های خود به شمار افراد نفوذی که به هزاران نفر می‌رسد، بیفزاید.

استاندار قدس هشدار داد که تحریک احساسات مسلمانان به دلیل سکوت و ناکارآمدی جامعه بین‌الملل می‌تواند همه منطقه را به آشوبی بکشاند که هیچ کس نمی‌تواند مانع پیامدهای آن شود.

عید پسح یهودیان از دیروز (دوشنبه) آغاز گشته و به مدت هفت روز ادامه دارد. این عید که یکی از مهم‌ترین مناسبت‌های دینی یهود به شمار می‌رود اغلب برای یورش به مسجدالاقصی مورد سوء استفاده قرار گرفته و جمعیت‌های تندرو خواستار ارسال قربانی به قدس می‌شوند تا آن را در مسجدالاقصی و اطراف آن ذبح کنند.

دیگر خبرها

  • اشغالگران به مناسبت عید یهودیان حرم ابراهیمی را بستند
  • یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی/حرم ابراهیمی به روی مسلمانان بسته شد
  • تعرض ۴۲۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی در دومین روز عید پسح
  • هشدار نهادهای فلسطینی در خصوص هتک حرمت مسجدالاقصی در عید پسح
  • تعرض ۲۱۹ شهرک‌ نشین صهیونیست به مسجد الاقصی
  • تعرض ۲۱۹ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی
  • یورش شهرک نشینان به مسجدالاقصی به سرکردگی خاخام صهیونیست
  • تعرض شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی همزمان با عید پسح+ فیلم
  • شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی تعرض کردند
  • شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی تعرض کردند+ فیلم