Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@23:15:21 GMT

احیای سه منبع آبی درمیان با سازه‌های آبخیزداری

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۳۱۲۶۵

احیای سه منبع آبی درمیان با سازه‌های آبخیزداری

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس اداره منابع طبیعی درمیان گفت: حداقل سه منبع آبی در شهرستان درمیان با اجرای سازه‌های آبخیزداری در حوزه‌های آبریز این شهرستان احیا می‌شود.

امان الله مرادی، امروز چهارشنبه ۱۱ دی، در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح‌های مطالعاتی پروژه‌های آبخیزداری در این شهرستان اظهار کرد: در حوزه گزیک و زیدان بند خاکی با حجم 50 هزار متر مکعب اجرا شده و آماده بهره‌برداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: یک سازه نیز در روستای آبگرم در دست اقدام است که حجم سازه آن 14 هزار متر مکعب است.

رئیس اداره منابع طبیعی درمیان ادامه داد: علاوه بر این پروژه‌ها یک سازه خاکی در حوزه فیزیک و نوزاد اجرا شده است که حداقل سه منبع آبی را احیا می‌کند.

مرادی درباره دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در این شهرستان، گفت: سازه خاکی گزیک و زیدان نیز آماده بهره‌برداری است.

وی با اشاره به همکاری قرارگاه منطقه‌ای شهید ناصری در اجرای پروژه‌های آبخیزداری، افزود: این قرارگاه با قراردادی بیش از 390 میلیون تومان در اجرای پروژه روستای آبگرم با این اداره همکاری دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی درمیان یادآور شد: با توجه به پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها تا دهه فجر دو سازه از این پروژه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آبخيزداري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۱۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیر ۱۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سازه‌های آبخیزداری نیکشهر

جعفر ملکزهی  گفت: در پی بارش‌های اخیر در این شهرستان و ثبت بیش از ۱۱۰ میلی‌متر بارندگی در ایستگاه‌های باران سنجی باعث سریز شدن ۳۷۵ بند سنگی ملاتی و خاکی و همچنین میزان ۱۸ میلیون مترمکعب آب در پشت بندها ذخیره و استحصال شده است.

 آبگیری این پروژه ها ضمن جلوگیری از فرسایش خاک، کنترل رسوب و کاهش خسارت سیلاب تاسیسات شهری و روستایی و زیر بنایی منجر به تغذیه سفره های زیرزمینی و منابع آبی چشمه ها و قنوات در پایین دست روستاها خواهد شد.

وی افزود: بارندگی ها و جمع شدن آب در پشت سازه‌های آبخیزداری اثرات قابل توجهی در کاهش اثرات خشکسالی و تامین بخشی از آب آشامیدنی در روستاهای پایین دست دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیکشهر گفت: آبگیری این سازه‌ها نقش بسزایی در توسعه کشاورزی و جلوگیری از سیبلاب در این منطقه را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • ۲۰۷ میلیون مترمکعب سیلاب‌های شمال کرمان مدیریت شد
  • پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری
  • خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه خیران سلامت در خراسان شمالی تا شهریور
  • بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه
  • بهره برداری از ۱۰۵ کیلومتر راه روستایی در کرمان 
  • ذخیره ۱۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سازه‌های آبخیزداری نیکشهر
  • ذخیر ۱۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سازه‌های آبخیزداری نیکشهر