Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حمیدی گفت: سخنرانی در اجتماعات و دانشگاه ها توسط افراد خاص و حاشیه‌ساز که محدودیت قانونی برای سخنرانی دارند و از خارج استان وارد می‌شوند، باید پیشگیری شود تا فضای انتخابات استان دچار تنش نشود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی مدیر کل دادگستری خراسان جنوبی صبح امروز در ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی خراسان جنوبی ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، اظهار کرد: ان‌شاالله با رعایت ضوابط و قوانین انتخاباتی بتوانیم انتخابات باشکوه، قانونمند و با حضور حداکثری مردم برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: دشمنان در این دوره از انتخابات برنامه‌های ویژه‌ای از پیش تعیین شده دارند تا در روند برگزاری انتخابات اخلال ایجاد کنند و بهره برداری‌های لازم را داشته باشند.   مدیر کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: باید برنامه هایی در بحث پیشگیری و پیشبینی داشته باشیم چراکه دشمن می خواهد از این فضا، اهداف شوم خود را پیگیری کند.   حجت الاسلام حمیدی با اشاره به این که تاکنون روند انتخابات به صورت قانونمند پیش رفته و مشکلی نداشتیم، تصریح کرد: مجریان و ناظران انتخاباتی با تجارب ۴۰ ساله گذشته وظایف خود را به خوبی انجام می دهند.   وی افزود: از زمان انقلاب تاکنون هر ساله یک انتخابات در کشور برگزار شده است و یک کارنامه موفق در این زمینه داریم و می توانیم آن را به تمام دنیا نشان دهیم.   مدیر کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به این که در این ستاد باید دو مسئله را به عنوان راهبرد دنبال کنیم، گفت: یکی راهبرد توجیح و دیگری راهبرد نظارت است.   حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: بهترین راهبرد برای تخلفات انتخاباتی توجیح است و باید مردم و کاندیداها توجیح شوند تا انتخابات موفقی برگزار شود.   وی افزود: علاوه بر کاندیداهای تایید صلاحیت شده و طرفداران آنها حتی کاندیداهایی که رد صلاحیت نیز شده اند باید توجیح شوند و اگر اعتراضی دارند از طریق قانونی دنبال کنند.   وی به راهبرد نظارت اشاره کرد و افزود: نظارت و توجیح ممکل یکدیگر هستند و نظارت باید وجود داشته باشد تا از یک سری سوء استفاده‌ها و تخلفات جلوگیری شود.   مدیر کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: طبق قانون دستگاه‌های اجرایی می‌توانند امکانات خود را در اختیار مجریان برگزاری انتخابات قرار دهند اما فعالیت های آنها نباید به گونه ای باشد که له یا علیه کاندیدایی تبلیغ شود.    حجت الاسلام حمیدی با بیان این که در دوره‌های گذشته انتخابات مسئله‌ای رخ نداده است، تصریح کرد: اما نباید از کنار مسائل به آرامی گذشت و پیش بینی‌های لازم باید انجام شود.   وی به برخی از نارضایتی‌های اجتماعی مانند مطالبات کارگری اشاره کرد و افزود: این درخواست‌ها باید به استانداری اعلام و رسیدگی شود تا در آستانه انتخابات حاشیه‌سازی خاصی صورت نگیرد و دشمن به نفع خود از آنها بهره برداری نکند.   مدیر کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: سخنرانی در اجتماعات و دانشگاه ها توسط افراد خاص و حاشیه‌ساز که محدودیت قانونی برای سخنرانی دارند و از خارج استان وارد می‌شوند، باید پیشگیری شود تا فضای انتخابات استان دچار تنش نشود.   وی با بیان این که کارگروه فضای مجازی بسیار اهمیت دارد، افزود: فضای مجازی باید به صورت دائم رصد و اقدامات پیشگیرانه انجام شود و اگر مدیریت آن از دست ما خارج شود به دست دیگران خواهد افتاد.    حجت الاسلام حمیدی به کارگروه قضایی اشاره و خاطرنشان کرد: هرگونه ابهاماتی در حوزه قانون و مقررات انتخاباتی وجود دارد به این کارگروه ارسال شود تا مورد بررسی قرار گیرد.    انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۲۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود

استاندار خراسان شمالی بر حل مشکلات کمپ ترک اعتیاد بانوان تاکید کرد و گفت: اعطای تسهیلات به این کمپ باید دنبال شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد امروز _ سه شنبه بیست و هشتم فروردین_ در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی اظهار کرد: هدف گذاری اصلی و نخست ستاد مبارزه با مواد مخدر استان برای سال جدید باید پیشگیری باشد.

وی عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در سال ۱۴۰۲ را قابل تقدیر دانست و افزود: کسب رتبه دوم کشوری این ستاد در سال گذشته در حوزه مبارزه نشان از تلاش اعضای مجموعه این ستاد است.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر موضوع پیشگیری در حوزه آموزش، گفت: اجرای قوی‌تر طرح یاریگران زندگی در روستاها و تقویت انجمن خیرین نیز می‌تواند در امر پیشگیری مؤثر باشد.

حسین نژاد بیان کرد: اگر پیشگیری قوی‌تر باشد مقابله کمتر خواهد بود و هزینه‌ها نیز به مراقبت کاهش خواهد داشت.

وی بر رفع مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان تاکید کرد و گفت: زمینه اعطای تسهیلات برای این کمپ دنبال شود.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای پس از بهبود از اعتیاد مؤثر است لذا افزایش هزینه و کمک از امکانات دستگاه‌های اجرایی برای آموزش دهندگان در نظر گرفته شود.

وی در خصوص حوزه درمان نیز اظهار داشت: در یک هدف گذاری بلند مدت ۱۰۰ مرکز ترک اعتیاد به ۱۲۷ مرکز موجود افزوده خواهد شد.

کد خبر 745248

دیگر خبرها

  • ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از ۳ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی
  • حذف شناسه پرداخت تامین اجتماعی برای تسهیل و پیشگیری از اشتباه
  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر
  • (ویدئو) حاشیه‌هایی از دیدار چهره‌های سیاسی، اجتماعی و رسانه‌ای با روحانی
  • هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد
  • مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود
  • لزوم برداشت نارنج حاشیه باغات برای قطع پل ارتباطی میزبانی مگس میوه
  • مردم تشنه نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند