Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت:‌ به دنبال آن هستیم که اجرای مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه را اجرایی کنیم و مابه‌التفاوت آن را که از سوی دولت باید پرداخت می‌شد به عنوان بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی محاسبه شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در مراسم جشن روز پرستار به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) اظهار داشت:‌ 14 هزار نفر در بخش پرستاری سازمان تأمین اجتماعی در حال خدمت به بیش از 42 میلیون نفر بیمه شده این سازمان در مراکز درمانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قطعاً پرستاران مسئولیت سنگینی برعهده دارند و نیاز است که مسئولین توجه ویژه‌ای به دغدغه‌های این افراد داشته باشند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: طرح جدیدی برای ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان داریم و براساس مقررات موجود نسبت به اجرای این طرح اقدام می‌کنیم.

سالاری افزود:‌در این طرح موضوع بودجه، بهره‌وری و ارتقای بیمارستان‌ها مدنظر قرار گرفته است و ما به هیچ‌وجه به دنبال خودگردانی بیمارستان‌ها نیستیم و از جامعه کارگری و کارفرمایی حق بیمه دریافت می‌کنیم تا خدمات درمانی بهتری به آنها ارائه دهیم.

وی ادامه داد: پرداخت ما به بیمارستان‌ها به جای اینکه مقطعی و نامنظم باشد قطعاً به صورت منظم پرداخت خواهد شد و براساس عملکرد مابقی پرداختی‌ها انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: ما به دنبال برون‌سپاری خدمات درمانی نیز هستیم و اگر بخش خصوصی خدماتی در حوزه درمان ارائه بدهد ما فضای آن را مهیا می‌کنیم و در قالب تفاهم‌نامه‌ای از این خدمات استفاده می‌کنیم.

سالاری با تأکید براینکه ما به هیچ وجه دنبال خودگردانی بیمارستان‌ها نیستیم، بیان داشت: در راستای ارائه خدمات هفت‌گانه که ارتقای هتلینگ هم در آن  دیده شده است به دنبال افزایش سطح ارائه خدمات به بیمه‌شدگان هستیم.

وی گفت: این طرح مستمراً پایش می‌شود و هرجا نیاز باشد نسبت به اصلاح آن براساس مصوبه‌ایی که از هیأت مدیره دریافت می‌کنیم اقدام خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: در حوزه درمان حساب اختصاصی ایجاد شده است و 2250 میلیارد تومان به این حساب واریز می‌شود تا خدمات درمانی را در حوزه مستقیم و غیر مستقیم به بیمه‌شدگان ارائه دهد.

سالاری گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به دنبال کاهش بدهی‌ به مراکز درمانی دانشگاهی هستیم و در هفته آینده در صورت اختصاص 3 هزار میلیارد تومان از سوی دولت به تأمین اجتماعی بدهی‌مان به مراکز درمانی وزارت بهداشت صفر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بدهی‌مان به مراکز درمانی غیر وزارت بهداشت هم 3 هزار و 500 میلیارد تومان است که ظرف 2 ماه آینده امیدواریم آن را به صفر برسانیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بیان داشت:‌ براساس مصوبه دولت مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه باید افزایش یابد و دولت باید مابه‌التفاوت این سه ماه را پرداخت کند و ما در حال بررسی این موضوع هستیم که تا هفته آینده این مشکل را حل کنیم و تأمین اجتماعی این سه ماه را از سوی دولت پرداخت کند و به عنوان بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی ذخیره شود.

سالاری گفت: با این اقدام 20 درصد از شکایت‌های دعاوی از سازمان تأمین اجتماعی کاهش پیدا می‌کند و اگر بتوانیم موارد مشابه آن را هم تعیین و تکلیف نیم 35درصد از شکایت‌های سازمان تأمین اجتماعی در دیوان عدالت اداری کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پرستار سازمان تأمین اجتماعی حضرت زینب مراسم جشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۲۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر در یک شب

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، شامگاه گذشته، دوشنبه، 27 فروردین‌ماه، طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح مناطق 11، 12 و 16 با هماهنگی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران و با حضور سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه 11، پیمان ضیائی، معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، حمیدرضا عموزاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه، شهرداران نواحی 4گانه، محمد اسماعیلی، رئیس اداره ساماندهی آسیب‌های اجتماعی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران به همراه اکیپ معبربان و شهربان و گشت حامی شهر در منطقه 11 به اجرا درآمد.

بر اساس این گزارش اجرای این طرح که از ساعت 21 تا یک بامداد روز بعد به طول انجامید، طرحی بود که در دل طرح فوریتی دو هفته‌ای ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی، شامل 5 گروه تکدی‌گران، معتادان متجاهر، بی‌سرپناهان، زباله‌گردان و کودکان کار به طور ویژه گنجانده شد و هدف از اجرای آن، پاکسازی مؤثر و ضربتی معابر سطح منطقه از گروه آسیب‌دیدگان معتادان متجاهر بود.

موسوی، شهردار منطقه با تأکید بر اینکه منطقه 11 با حداکثر توان از نخستین روز اجرای این طرح در حال اقدام است، گفت: طرح ویژه گفته‌شده با حضور خودروی گشت، اتوبوس و عوامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران به اجرا درآمد و تمرکز آن بیشتر بر محدوده راه‌آهن، میدان بهداری، خیابان شوش، میدان رازی، خیابان رازی، بوستان و میدان رازی، پل 9 دی (حق‌شناس)، بوستان گل‌ها، بوستان هاشمیان و خیابان وحدت اسلامی بود و طی این برنامه، در حدود 70 معتاد متجاهر شناسایی و تحویل مرکز فوریت‌ خدمات اجتماعی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شدند.

گفتنی است طرح فوریتی دو هفته‌ای ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی شهرداری تهران در مناطق 22گانه از هفته پیش أغاز شده و تا 31 فروردین‌ماه ادامه دارد؛ همچنین به گفته کارشناسان اداره آسیب‌های اجتماعی منطقه 11 و به دستور معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران از 2 روز پیش، 26 فروردین‌ماه، این طرح که قبلاً در دو شیفت کاری اجرا می‌شد، به صورت شبانه‌روزی درآمده و در سه شیفت کاری تا پایان زمان اجرای طرح در حال اجراست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۳۹۴ هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی مراکز تامین اجتماعی زنجان
  • طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر در یک شب
  • انجام بیش از ۵۰۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مراکز ملکی و غیر ملکی
  • استرداد بیش از ۷ هزار میلیارد ریال سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده
  • کلاف پیچیده تعرفه خدمات درمانی؛ اصرار دولت، استنکاف پزشکان
  • زمین های وزارت جهاد کشاورزی در خدمت نهضت ملی مسکن
  • اعلام قیمت ویزیت پزشکان؛ تعرفه‌های پزشکی چقدر افزایش یافت؟
  • افزایش ۱۲ درصدی مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش تأمین اجتماعی زنجان
  • اعلام تعرفه‌های جدید ویزیت پزشکان ۱۴۰۳
  • تعرفه‌های پزشکی اعلام شد / تنها تعرفه‌های قانونی ملاک عمل خواهد بود