Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک تولیدکننده مرغ در استان کرمان می‌گوید: در ستاد تسهیل تولید کاری برای ما انجام نشد و دست خالی از این جلسه برگشتیم، برای گرفتن تسهیلات بانک هم باید هفت‌خان رستم را طی کنیم و مشکلات تضامین هم خیلی زیاد است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی امیری یکی از مرغداران استان کرمان است که حدود 27 سال است در  این امر تولید تلاش کرده‌ و دو بار به عنوان مرغدار نمونه شهرستان کرمان معرفی و انتخاب شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به سراغ این تولیدکننده رفتیم تا از مشکلات پیش روی این صنعت و کمک‌هایی که دولت در راستای تسهیل‌گری این مشکلات انجام داده بگوید، آقای امیری دل پر دردی از مسئولان دارد و گلایه‌هایی که باید گوش شنوایی برای آن باشد.

وی می‌گوید: مشکلات تولید در استان کرمان بسیار زیاد است هر چند که رهبر معظم انقلاب با تلاش و  تاکید بر حمایت از تولید داخلی دارند به جهت اینکه ما تولید داخلی داشته باشیم و دستمان پیش بیگانه دراز نباشید اما به‌نظر من به مسؤولین پایین‌تر که می‌رسد این موضوع به فراموشی سپرده می‌شود یا به جهت مشغله زیاد است یا اینکه دست‌هایی در کار است که تولید ما انجام نشود.

 

تنها کارشکنی مسؤولین است که ما در تولیدمان وقفه ایجاد می‌شود

این تولیدکننده مرغ عنوان کرد: اینکه انبارهای پشتیبانی مواد غذایی و برای نمونه مرغ منجمد پر نباشند که هر روزی نیاز داشتند بلافاصله جلسه بگذارند و بتوانند مرغ را وارد کنند و بیت‌المال مسلمین را به فنا بدهند به‌خاطر اینکه گروهی به سود خودشان برسند وگرنه مرغداران استان ما توانایی تولید بیش از نیاز خود مردم استان را دارند و تنها کارشکنی مسؤولین است که ما در تولیدمان وقفه ایجاد می‌شود و تولیدی که باید انجام شود، نمی‌شود.

امیری بیان کرد: مسؤولین استان کرمان در بحث قیمت خیلی مرغداران را اذیت می‌کنند آقای وزیر در یک نطق غیر کارشناسی گفت، مرغ این قیمت باشد خوب بود بگوید اگر جوجه این قیمت بود ذرت و سویا این قیمت بود حالا قیمت مرغ اینقدر باشد، در این روزها شاهد افزایش قیمت جوجه و سایر اقلام مصرفی مرغداری‌ها هستیم ولی قیمت مرغ همچنان ثابت است این کمر تولید کننده را شکسته است، مثلا قیمت ذرت یک قیمتی تعیین می‌کنند که با آن قیمت اصلا یافت نمی‌شود.

کسی از تولید زیاد و پول زیاد بدش نمی‌آید/تولیدکننده را اذیت و خسته می‌کنند

وی اظهار کرد: در این استان کسی نیست صدای تولید کننده را بشنود ما  هر چه داد هم می‌زنیم برای خودمان می‌زنیم هیچ کس در حد مسئولین که در این موضوع ذی‌ربط هستند و باید کاری را انجام دهند مقصر نیست اصلا گوش به مشکلات ما نمی‌دهند، نمی‌دانم مشغله کاری بالایی دارند یا  اینکه اهمیتی به تولید نمی‌دهند وگرنه صنعت مرغداری می‌تواند در بحث صادرات هم به کشور کمک کند.

امیری گفت: اما الان در حال حاضر صدها هزار تن نهاده وارد کشور می‌کنند با ارز همین کشور و با  پول بیت‌المال ولی گروهی که ما نمی‌دانیم که هستند همیشه دست دارند در این واردات و سود می‌برند و نمی‌خواهد در کشور تولید شود.

این تولید کننده ادامه داد: امروز که من در خدمت شما هستم انبار مرغداری ما یک کیلو سویا ندارد به اتحادیه می‌رویم، ندارند افرادی که آزاد می‌فروشند، می‌‌گویند نداریم و در حال حاضر برای تامین سویای یک فارم فعال از دو فارم به مشکلات جدی برخورده‌ایم.

 

 

وی اظهار کرد: کسی از تولید زیاد و پول زیاد بدش نمی‌آید اما اینقدر تولید کننده را در این استان اذیت می‌کنند که خسته می‌شویم یکی از فارم‌های ما 20 هزار ظرفیت دارد از 28 اسفند 97 هنوز خالی است به جهت اینکه می‌بینیم که در تولید چیزی نیست فقط باید پول ما خرج نهاده با 3.5 درصد از دلال‌ها بخریم و این در سال یعنی 42 درصد سود ما، کدام بازاری و تولید کننده‌ای در این حالت می‌تواند دوام بیاورد.

این تولیدکننده مرغ افزود: از جای دیگر هم که حمایت نمی‌شویم و ظرفیت گرفتن وام 18 درصد بانک‌ها را نداریم، مسئولین در جواب ما می‌گویند مرغ تولید شود و ارزان به دست مردم برسد خواسته ما هم همین است در صورتی که اقلام قبل از تولید مرغ هم برای ما یک ذره نظارت باشد آن قسمت را رها کرده‌اند و فشار به مرغدار می‌آورند.

برای تسهیلات بانکی باید هفت‌خان رستم را طی کنیم

وی در خصوص ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بیان کرد: یک نوبت در شهر راین تشکیل جلسه دادند و از ما دعوت به‌عمل آوردند با حضور نماینده مجلس و آقای استاندار و رئیس سازمان جهاد و تعدادی دیگر از مسئولین، من در آن جلسه درباره یکی از فارم‌هایی که از تولیدی ما تعطیل بود به‌دلیل عدم نقدینگی مطرح کردیم.

امیری عنوان کرد: در این جلسه آقایان حرف ما را شنیدند و گفتند اصلا ما سرمایه در گردش نداریم و اصلا وجود ندارد با این عنوان ارجاع دادند به بانک که وام بگیریم که در بانک هم وام 18 درصد با این نوع تضامین اتفاقی برای ما نیفتاد.

این تولیدکننده با بیان اینکه در ستاد تسهیل تولید کاری برای ما انجام نشد و دست خالی از این جلسه برگشتیم، خاطرنشان کرد: برای گرفتن تسهیلات بانک هم باید هفت‌خان رستم را طی کنیم و مشکلات تضامین هم خیلی زیاد است و سند ملکی می‌خواهد و خیلی‌ها در این بحث مشکل دارند و مرغداری‌ها اکثریت سند ندارند، کسی اگر بخواهد وام بگیرد با تلاش بسیار زیاد وقت زیاد و صبر می‌خواهد.

 

وی بیان کرد: درست است که از بالا برای حمایت از تولید دستوراتی می‌دهند که این خیلی خوب است و علاوه بر مشکل تولید مشکل اشتغال را هم حل می‌کند، اما ما تولیدکنندگان را اینقدر اذیت کرده‌اند که اگر جوانی می‌خواهد دنبال کار تولید برود ما توصیه می‌کنیم که نرود بلایی که ما گرفتارش شدیم شما نشوید.

امیری با اشاره به اینکه تعداد زیادی از مرغداران ما به‌دلیل این مشکلات از رده خارج و ورشکست شدند، اظهار کرد: با توجه به گران شدن گوشت قرمز مردم رو آروده‌اند به مصرف مرغ و مصرف چند برابر شده ولی مسئولین به آمار و ارقام واهی و اینکه میز مسئولیت پابرجا باشد به‌نظرم اکتفا می‌کنند و می‌گویند همین که این پست برای ما بماند تولید هر چه شد که شد و این نظر «من» است.

از مسؤولین ناامید هستم

وی با تشکر از مسئولان خطاب به آنها گفت: اگر استان یزد ورود مرغ را به کرمان ببندد کرمان دچار چه فاجعه‌ای می شود، ضمن اینکه ما در استان توانایی تولید مرغ را داریم و مسئولین ما را در تنگنا قرار می‌دهند و ما نمی‌توانیم تولید کنیم و مرغ از استان‌های همجوار به استان سرازیر می‌شود.

تولیدکننده مرغ افزود: برای یک مرغداری کوچک 500 میلیون پول نیاز است و ریسک بسیار زیادی دارد ولی عدم حمایت مسئولین و بحث واردات مرغ کمر تولید کننده مرغ در استان را شکسته است، الان دیگر اقبالی نیست و مردم به‌جای ورود به تولید پول‌ها را در بانک گذاشته‌اند و سود پول را می‌گیرند بسیاری از تولید کنندگان گذشته از این کار رفته‌اند.

امیری با بیان اینکه در یکی از سیاست‌های غلط در همین امسال صادرات جوجه آزاد شد و قیمت جوجه چند برابر شد ولی قیمت مرغ یک ریال بالا نرفت، در رابطه با پیگیری مشکلاتشان از مسئولین استانی خاطرنشان کرد: چون قبلا بارها رفته‌ایم و جوابی ندادند من از مسؤولین ناامید هستم و این سوال را از هر تولید کننده‌ای بپرسید همین را می‌گوید.

گفتگو از امین میرزاده

انتهای پیام/388/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمان تولید مرغ بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۳۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی بیش از هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در استان تهران

مهدی وکیلی معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن استان تهران در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه  تمام ۹ بانک عامل همکاری خوبی در پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی داشته اند گفت:   از ۴ هزار سهمیه  مسکن روستایی استان تهران تا به امروز هزار و ۲۱۶ هزار نفر به بانک‌ها معرفی شده اند ولی تا به امروز قرارداد ۳۰۱ نفر منعقد شده است.

وی با بیان اینکه همواره این پتانسیل در بنیاد مسکن استان تهران وجود داشته است که وام مسکن روستایی را به تمامی متقاضیان معرفی کنیم افزود: در صورتی که استقبال متقاضیان مسکن روستایی از روند نوسازی افزایش یابد این ظرفیت وجود دارد که سهمیه تسهیلات  سایر استان‌ها را برای نوسازی و مقاوم سازی واحد‌های مسکن روستایی تهران استفاده کنیم.

حاجی  مدیر حساب ١٠٠ امام در بنیاد مسکن استان تهران هم در این نشست گفت: حساب ۱۰۰ امام یک حساب یکتا و متمرکز است و در سال گذشته به لطف الهی و با مشارکت مردم ۳۰۰ درصد به صورت نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد داشته است.

وی افزود: ۵ ونیم میلیارد تومان کمک نقدی و ۳ هزار متر مربع که معاد ۳۰ میلیارد تومان می‌شود به حساب ۱۰۰ امام  هبه شد همچنین به کمک مردم وانجمن خیرین مسکن ساز برای محرومان مسکن احداث کردیم  به طوری که در سال گذشته به کمک همین منابع مالی ۲۳۹ سرپناه احداث شد.

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد
  • سال گذشته؛ ۱۸ هزار زوج هرمزگانی تسهیلات فرزندآوری دریافت کردند
  • ارائه تسهیلات به خانواده‌ها در راستای رفع موانع فرزندآوری
  • لیست جدید ابربدهکاران حقوقی و حقیقی بانکی اعلام شد
  • وام ازدواج؛ شیرینی یک قانون برای حمایت از نهاد خانواده
  • تسهیلات فرزند آوری در هرمزگان
  • موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت رفع شود / روند ازدواج جوانان تسهیل شود
  • معرفی بیش از هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در استان تهران
  • ۵ باور غلط درباره رتبه اعتباری بانکی/امکان اصلاح رتبه هست؟
  • همکاری ازکی‌وام و بانی‌مد؛ تسهیل خرید اعتباری برای کاربران