Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی سرپرست پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: در سال‌های اخیر کشور با سونامی کمبود معلم روبه رو شده که برای جبران این کمبود در سال اخیر ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های فرهنگیان به صورت فزاینده‌ای افزایش پیدا کرده، اما هیچ تغییری در زیرساخت‌ها اتفاق نیفتاده است.

زهره باقرزاده، امروز چهارشنبه ۱۱ دی، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: تربیت معلم در خراسان جنوبی قدمت ۸۱ ساله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: از سال ۹۳ این مرکز تربیت معلم به دانشگاه فرهنگیان تغییر نام داد و تحت این عنوان در خراسان جنوبی فعالیت می‌کند.

سرپرست پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی تصریح کرد: دانشجویان در این مرکز در چهار کد رشته تاریخ، جغرافیا، آموزش ابتدایی و آموزش علوم اجتماعی مشغول تحصیل هستند.

به گزارش ایسنا، باقرزاده با اشاره به تحصیل ۵۵۷ دانشجو در مقطع کارشناسی در این پردیس، افزود: از این تعداد ۲۰۰ نفر جز رتبه‌های برتر و زیر هزار کنکور سراسری هستند.

وی با اشاره به رفع مشکل زمین برای احداث ساختمان پردیس خواهران بیرجند، اظهار کرد: از حدود ۱۰ سال گذشته زمینی برای احداث این ساختمان اختصاص یافته بود که به دلیل موانعی از جمله کمبود اعتبارات و مشکلات فنی اجرایی نشده بود.

سرپرست پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی از حل این مشکل در چند هفته اخیر خبر داد و تصریح کرد: ۱۱ میلیارد تومان اعتبار ملی برای احداث این پروژه مشخص شده که در مرحله نخست پنج میلیارد تومان از این مبلغ تخصیص یافته و در حال تهیه طرح برای آغاز عملیات اجرایی هستیم.

باقر زاده ادامه داد: این پروژه در مرحله نخست در دو بخش آموزشی و خوابگاهی احداث می‌شود و سپس برای احداث سایر بخش‌ها از جمله سالن‌های ورزشی و کتابخانه و... نیاز به همراهی خیران داریم.

وی یادآور شد: در سال‌های اخیر از نظر ساختاری، محتوایی و فیزیکی تغییراتی در دانشگاه فرهنگیان ایجاد شده است که همزمان شدن این تغییرات با سند تحویل بنیادین و اسناد بالادستی در کنار کمبود زیرساخت‌ها کار در این دانشگاه را سخت‌تر کرد، اما با موفقیت در حال عبور از این مرحله هستیم.

باقرزاده با اشاره به افزایش پذیرش دانشجو در سال‌های اخیر در این دانشگاه، یادآور شد: این افزایش پذیرش نیازمند تامین و فراهم سازی زیرساخت‌ها است، اما با این وجود در بخش زیرساختی هیچ تغییری صورت نگرفته که نیازمند توجه مسئولان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۳۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم نامه فی مابین سازمان انرژی اتمی، دانشگاه بیرجند و سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، همزمان با بازدید نمایندگان سازمان انرژی اتمی کشور از امکانات و پتانسیل‌های دانشگاه بیرجند، تفاهم نامه راه‌اندازی سامانه‌های پرتودهی محصولات کشاورزی به امضای رئیس دانشگاه بیرجند، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و نماینده سازمان انرژی اتمی رسید. براساس این تفاهم نامه سامانه‌های پرتودهی محصولات کشاورزی در دانشگاه بیرجند استقرار خواهد یافت.

عملیات اجرایی راه اندازی این مرکز از اواسط اردیبهشت ماه جاری آغاز می‌شود.


با توجه به ظرفیت‌های کشاورزی استان در حوزه تولید محصولات راهبردی همچون زرشک، زعفران و عناب، تضمین امنیت غذایی و آفت کشی این محصولات با سامانه پرتودهی گاما انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت دانشجویان دندانپزشکی در مشهد نیازمند تامین زیرساخت است
  • بازدید سرزده استاندار از دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی
  • مجوز پذیرش پژوهشگر پسادکتری برای دانشگاه محقق اردبیلی صادر شد
  • انعقاد تفاهم نامه فی مابین سازمان انرژی اتمی، دانشگاه بیرجند و سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی
  • افزایش ۱۰۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطریه در خراسان جنوبی
  • دانشگاه بیرجند، میزبان طرح بورسیه صنعتی بنیاد ملی نخبگان شد
  • اقامت مسافران نوروزی در مراکز اسکان فرهنگیان زنجان ۳۴ درصد کاهش یافت
  • افزایش ولادت در خراسان جنوبی
  • نیاز آموزش و پرورش از طریق فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان تأمین شود
  • زیرساخت‌های استان البرز متناسب با حجم ترافیک عبوری از استان نیست