Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: اقدامات لازم برای پاک‌سازی زباله‌های ساحلی محمودآباد در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مهدی رازجویان بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با حضور وزیر کشور، اظهار کرد: مازندران با مساحت ۲۳ هزار و ۷۶ کیلومتر و دسترسی به دریا و اختلاف درجه حرارتی بین بالاترین منطقه و پایین‌ترین منطقه یکی از استان‌های مورد توجه گردشگران با ۵۰ میلیون اقامت در شب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه میزان زباله‌های استان در ایام گردشگری افزایش می‌یابد، گفت: در حالت عادی میزان زباله‌های تولیدی استان بیش از ۳ هزار تن است که در زمان پیک مسافر به دو برابر وضعیت فعلی می‌رسد.

معاون عمرانی استاندار مازندران خاطر نشان کرد: پسماندهای کشاورزی و صنعتی هم از معضلات استان است، در استان ۲۸ مرکز دفن پسماند داریم که مشکلات بهداشتی و زیست محیطی جدی ایجاد کرده است.

وی خاطر نشان کرد: در برخی از شهرها زباله‌ها کنار دریا دفن می‌شود و در فاصله ۲۰ تا ۳۰ متری محل دپو زباله است که با پیگیری استانداری در حال حمل برای شهر می‌شود که سه چهارم زباله حمل شده و نزدیک به یک چهارم دیگر هم منتقل می‌شود و مقرر شد که این منطقه پارکی ایجاد شود.

رازجویان با اعلام اینکه در بیشتر مراکز دفن اتفاقات موثری توسط شهرداری‌ها رقم خورده است، گفت: تشکیل منظم کارگروه پسماند در استان در برنامه کاری است.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی و علوم پزشکی همکاری مناسبی داشته، برای بی‌خطر سازی دانشگاه نسبت به بی‌خطرسازی اقدام کرده است.

معاون عمرانی استاندار مازندران اضافه کرد: در شرف تاسیس سازمان پسماند استان هستیم، طرح تفکیک زباله از مبدا در کمیته پسماند در دستور کار است و به صورت جدی در برنامه قرار دارد و تنها موفق به تفکیک چهار درصد شدیم.

وی ادامه داد: برای بابل اعتباری برای ساری اعتباری در نظر گرفته شده و برای سایر شهرهای استان که با اعتباری که از سوی سازمان اختصاص پیدا می‌کند.

رازجویان  به  برنامه‌ریزی برای تکمیل و بهره‌برداری کارخانه زباله‌سوز و کمپوست در استان اشاره کرد و گفت: چندین کارخانه کمپوست و دو کارخانه زباله‌سوز در استان احداث می‌شود.

انتهای پیام/86004/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون عمرانی استاندار مازندران ساری پاک سازی رازجویان زباله های تولیدی مهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۳۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش چشم گیر حضور زباله گردها در تهران | مدیرعامل پسماند: ۸۰ درصد فعالیت زباله گردها کم شده است

به گزارش همشهری آنلاین، رضا محمدی درباره نظارت بر تفکیک زباله‌ها در فرآیندهای ثانویه عنوان کرد: روزانه در حدود ۷۵۰۰ تن زباله در شهر تهران تولید می‌شود، که حداقل ۱۵۰۰ تن زباله خشک است؛ که در شرایطی خاص زباله‌های خشک اطراف تهران در فرآیندهای ثانویه تفکیک می‌شود اما بر این مراکز که در اطراف تهران قرار دارند نظارت قانونی صورت نمی‌گیرد و مجوزی هم از سوی سازمان محیط زیست دریافت نکرده‌اند.

به‌گفته مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران، تاکنون بیش از ۱۳۰ خودروی حمل زباله خشک توقیف شده است و بیش از ۸۵ مرکز جمع‌آوری زباله خشک پلمب شده است و این موارد تأثیر مثبتی در کاهش زباله‌گردی در شهر داشته است.

محمدی با اعلام کاهش ۸۰درصدی زباله‌گردی در شهر گفت: آنچه شهروندان در مورد تردد و فعالیت زباله‌گردها در شهر مشاهده می‌کنند همان ۲۰ درصد بقیه است، واقعیت امر این است که روزانه در حدود ۶۰۰ تن زباله خشک تولید می‌شود و همین امر موجب می‌شود زباله‌گردها درهر نقطه از شهر فعالیت کنند.

محمدی با اظهار اینکه تعداد قابل‌توجهی از زباله‌گردها اتباع هم هستند و اکثراً رد مرز شده‌اند، ادامه داد: اگر بتوانیم شهروندان را نسبت به استفاده از طرح نوماند مجاب کنیم، ظرفیت مخازن موجود برای جمع‌آوری زباله‌ها کفایت می‌کند چرا که بیش از ۴۰ درصد زباله‌ها در طول روز به‌صورت پرتکرار و مستمر جمع‌آوری می‌شود.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران عنوان کرد: طرح مخازن زباله‌های زیر بازشو در دستور کار و طراحی است اما در زمان حاضر زیرساخت‌های این کار فراهم نیست، بنا داریم پس از اعمال زیرساخت به‌منظور آزمایش در چندین خیابان شهر این طرح را پیاده کنیم.

کد خبر 846687 منبع: تسنیم برچسب‌ها پسماند زباله شهردارى تهران تفکیک زباله

دیگر خبرها

  • تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد
  • ناگفته‌هایی از مزایده زباله در ایران / پول‌سازی ۱۰ میلیارد دلاری آشغال‌ها در سال
  • زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان بوشهر تقویت شود
  • پاکسازی مناطق شمالی کرج از زباله ها
  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس
  • کاهش چشم گیر حضور زباله گردها در تهران | مدیرعامل پسماند: ۸۰ درصد فعالیت زباله گردها کم شده است
  • رسالت دانشجویان در راستای اجرای اهداف برنامه‌های زمین پاک
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی برای زباله گرد‌ها ؟
  • آزاد سازی اراضی کشاورزی در محمودآباد
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی برای زباله‌گرد‌ها؟