Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از هرمزگان، جلیل اسلامی در نشست بررسی وضعیت ناوگان مسافرت های دریایی استان هرمزگان پس از اعمال دستورالعمل ایمنی شناورها که به میزبانی بندر شهید حقانی بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط فعلی که تحریم های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی روندی افزایشی به خود گرفته، سیاست های کلان دولت و نظام به سمت و سویی است که باید اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: ما مدیران اقتصادی و اجرایی باید شرایطی را فراهم کنیم که در حوزه کاری خود کمترین ناهنجاری وجود داشته باشد و در همین بستر پرچالش باید خدمات رسانی ها و کارها نیز به نحو شایسته انجام شود.

اسلامی صنعت حمل و نقل دریایی را از جمله کانون های هدف تحریم ها دانست و ادامه داد: مشکل تامین قطعات شناورها توسط تعاونی ها و بخش خصوصی در این وضعیت برای ما در سازمان بنادر، چالشی ملموس و قابل فهم است؛ در این وضعیت، تامین تجهیزات، لجستیک، خرید خارجی و سرپانگه داشتن کسب و کارها امری حساس و راهبردی است.

عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه هرمزگان سهمی 60درصدی در فعالیت های دریایی و بندری کشور دارد، خاطرنشان کرد: هرچند اجرای طرح تطبیق شناورهای مسافری با دستورالعمل ایمنی باعث خارج از سرویس شدن و به روزرسانی برخی از ظرفیت های صندلی ناوگان سفرهای دریایی شده، اما با مدیریت خوب اداره کل بنادر و دریانوردی، هرمزگان استانی آرام در شرایط پرچالش تحریم هاست.

وی تصریح کرد: این احساس آرامش نتیجه تعامل و همراهی مدیران سیاسی از جمله استاندار و فرمانداران شهرهای ساحلی، تعاونی ها، موسسات رده بندی، شرکت های دریایی و مالکان شناورها با مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی است.

اسلامی با اشاره به شفاف سازی ابعاد مختلف طرح تطبیق شناورهای مسافری با دستورالعمل ایمنی، گفت: این طرح مهم که استانداردهایی جدید و تحولی اثرگذار بر صنعت سفرهای دریایی ایجاد می کند، در نوع خود آزمونی برای ظرفیت سنجی مدیران سیاسی در شرایط تحریمی بود؛ خوشبختانه استاندار هرمزگان، فرمانداران مناطق ساحلی و حتی نمایندگان مجلس، همنوا با سازمان بنادر به عنوان مرجع دریایی کشور اعلام کردند که ایمنی سفرها اولویت و دغدغه آنها نیز هست و این دستاورد ارزشمند، نشانگر نهادینه شدن فرهنگ ایمنی در سطح تصمیم گیران و تصمیم سازان جامعه است.

وی با بیان اینکه دستورالعمل ایمنی شناورهای مسافری مورد بازنگری قرار گرفته و نتیجه ابلاغ خواهد شد، اذعان کرد: برگزاری این نشست هم اندیشی و کارشناسی در کانون اصلی سفرهای دریایی ایران حامل پیامی کلیدی است که همه امور باید در رصد دقیق کارشناسی باشد و همواره در تلاش برای اصلاح فرآیندها و موضوعات هستیم؛ یعنی اگر خطاهایی وجود دارد، باید بازنگری شود؛ از این رو ما در سازمان بنادر چشم بسته یک تفکر را دنبال نمی کنیم و ملاحظات مختلف را نیز مدنظر خواهیم داشت.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص تعیین تکلیف وضعیت شناورهای غیرمنطبق با دستورالعمل ایمنی گفت: حداکثر تلاش خود را می کنیم که استفاده از ظرفیت های موجود ناوگان به میزانی که خط قرمز ما یعنی ایمنی سفر و جان مسافران را به مخاطره نیندازد، تداوم یابد و پس از یک دوره زمانی مشخص، هیچ توجیهی برای عدم اعمال استانداردها قابل قبول نخواهد بود.

وی بیان کرد: مدل کسب و کار و ظرفیت سازی و بخش فنی مسافرت های دریایی نیازمند بازنگری از سوی فعالان بخش خصوصی و تعاونی هاست و سازمان بنادر همچون گذشته حامی فعالان این صنعت خواهد بود. الگوهای تخصیص منابع، توزیع وجوه اداره شده و زمان بازپرداخت تسهیلات بانکی نیز از سوی سازمان بنادر با هدف ایجاد جاذبه بیشتر برای متقاضیان، اصلاح خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، در شرایط اوج سفرها مانند تعطیلات بهمن و ایام نوروز با مدیریت اداره کل بنادر و دریانوردی استان و مشارکت تعاونی ها، می توان از ظرفیت شناور مهمان، خدمات رسانی و پاسخگویی به تقاضای سفر دریایی را مدیریت کرد.

اسلامی از اقدامات صورت گرفته در زمینه تقسیم کار میان سازمان بنادر و دریانوردی با مناطق آزاد کیش و قشم برای ساماندهی شناورهای حمل خودرو(لندینگ کرافت) اظهار کرد: با توافقات انجام شده، در حال انعقاد یک تفاهم نامه جامع هستیم تا در پایانه های غیرملکی این سازمان همچون بنادر پل و لافت در مسیر دریایی جزیره قشم و چارک به جزیره کیش به وضعیتی مناسب تر دست یابیم. 

شایان ذکر است، در ابتدای این نشست، "اله مراد عفیفی پور" مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز به بیان گزارشی در خصوص آخرین وضعیت ناوگان مسافری دریایی پس از اجرای طرح تطبیق شناورها با دستورالعمل ایمنی(نیمه آذرماه 98 تاکنون) پرداخت و پیشنهادات خود را برای رفع چالش های موجود مطرح کرد.

در بخش دیگری از این نشست، مدیران کل ستادی معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، نمایندگان شرکت های رده بندی آسیا و ایرانیان، مدیران بنادر مسافری و شرکت های تعاونی دغدغه ها و دیدگاه های خود را خصوص مباحث محوری جلسه مطرح کردند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران سازمان بنادر و دریانوردی کارشناسی بنادر هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۴۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش ارتش در حوزه خودکفایی و ارتقا امنیت کشور ستودنی است

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، آیت الله محمد باقر محمدی لائینیامروز در مراسم رژه نیروهای مسلح مازندران در ساری بمناسبت روز ارتش با بیان این که امروز بار دیگر ابهت آمریکا شکسته شده است، گفت: ارتش و سپاه با وحدت قدرت بازدارندگی را بوجود آورده اند. شکستن این ابهت با شجاعت نیروی‌های مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی و سپاه همراه بوده است.

وی با اشاره به اینکه موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران با وحدت و وفاداری ملت است، تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه با تجهیزات پیشرفته و کامل در حوزه امنیت خودکفایی گام‌های بزرگی برداشته است.

وی با تاکید بر اینکه ارتش و سپاه با وحدت، قدرت بازدارندگی را بوجود آورده اند، ادامه داد: عملیات موشکی و پهپادی انتقام جویانه علیه رژیم صهیونسیتی، مدیون وحدت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه ساری، وحدت را نقش محوری در دفاع از مرزهای کشور توصیف کرد و گفت: امروز میدان و دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با وحدت همه مردم و مسوولان به درستی عمل می‌کند.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران در دمشق بزدلانه بوده و انتقام سخت به عنوان حق مسلم ملت ایران نیز گرفته شده است.

ا

فرمانده دانشگاه دریایی امام خمینی نوشهر نیز در این مراسم با اشاره به این که امروز نهال انقلاب اسلامی در سطح منطقه و جهان اسلام فراگیر شده است، گفت: ارتش انقلابی جمهوری اسلامی ایران از دوران انقلاب تا کنون با جان نثاری در زمین، هوا و دریا، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب را حفظ و گسترش داده است.

امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری با بیان اینکه ارتش در همه عرصه‌های نظامی و انتظامی و به ویژه در ساخت تجهیزات مدرن و پیشرفته پیشگام است، گفت: این نیروی مسلح در محافظت از مرزهای دریایی، ساحلی و اقیانوسی برای واردات و صادرات ایران نقش محوری دارد.

وی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار مسلمین جهان اسلام شده است، امروز شناورهای دریایی ساخت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همه آب‌های آزاد دنیا رخ نمایی می‌کند.

امیر دریادار دوم شفقت گفت: نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران تمام قد با در دست گرفتن جانشان آماده دفاع، مقاومت و مقابله با هرگونه تهاجم و حمله است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896251

دیگر خبرها

  • ابلاغ منشور اهداف و برنامه های عملیاتی HSE سازمان بنادر و دریانوردی
  • تلاش ارتش در حوزه خودکفایی و ارتقا امنیت کشور ستودنی است
  • ساخت ۳ فروند شناور رو-رو مسافری و اسکله راهیان نور در ۱۴۰۳
  • لزوم راه اندازی دهکده لجستیکی در بندر بوشهر
  • فعالیت بنادر مسافری هرمزگان متوقف شد
  • آخرین وضعیت بارش ها در هرمزگان | بنادر مسافری تعطیل و ترددهای دریایی این استان متوقف شد
  • بنادر مسافربری هرمزگان تعطیل شدند
  • هوشمند‌سازی عملیات بندری وسایل نقلیه در بنادر شرق هرمزگان
  • ◄ عملیات بندری وسایل نقلیه در بنادر شرق هرمزگان هوشمند سازی شد
  • دهکده لجستیک در بندر بوشهر راه‌اندازی می‌شود