Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@11:28:32 GMT

مرخصی زایمان تا ۹ ماه اجرایی می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۳۴۵۳۰

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت:‌ به دنبال آن هستیم که اجرای مرخصی زایمان از ۶ ما به ۹ ماه را اجرایی کنیم و مابه‌التفاوت آن را که از سوی دولت باید پرداخت می‌شد به عنوان بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی محاسبه شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در مراسم جشن روز پرستار به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) اظهار داشت:‌ ۱۴ هزار نفر در بخش پرستاری سازمان تأمین اجتماعی در حال خدمت به بیش از ۴۲ میلیون نفر بیمه شده این سازمان در مراکز درمانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: قطعاً پرستاران مسئولیت سنگینی برعهده دارند و نیاز است که مسئولین توجه ویژه‌ای به دغدغه‌های این افراد داشته باشند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: طرح جدیدی برای ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان داریم و براساس مقررات موجود نسبت به اجرای این طرح اقدام می‌کنیم.

سالاری افزود:‌در این طرح موضوع بودجه، بهره‌وری و ارتقای بیمارستان‌ها مدنظر قرار گرفته است و ما به هیچ‌وجه به دنبال خودگردانی بیمارستان‌ها نیستیم و از جامعه کارگری و کارفرمایی حق بیمه دریافت می‌کنیم تا خدمات درمانی بهتری به آنها ارائه دهیم.

وی ادامه داد: پرداخت ما به بیمارستان‌ها به جای اینکه مقطعی و نامنظم باشد قطعاً به صورت منظم پرداخت خواهد شد و براساس عملکرد مابقی پرداختی‌ها انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: ما به دنبال برون‌سپاری خدمات درمانی نیز هستیم و اگر بخش خصوصی خدماتی در حوزه درمان ارائه بدهد ما فضای آن را مهیا می‌کنیم و در قالب تفاهم‌نامه‌ای از این خدمات استفاده می‌کنیم.

سالاری با تأکید براینکه ما به هیچ وجه دنبال خودگردانی بیمارستان‌ها نیستیم، بیان داشت: در راستای ارائه خدمات هفت‌گانه که ارتقای هتلینگ هم در آن  دیده شده است به دنبال افزایش سطح ارائه خدمات به بیمه‌شدگان هستیم.

وی گفت: این طرح مستمراً پایش می‌شود و هرجا نیاز باشد نسبت به اصلاح آن براساس مصوبه‌ایی که از هیأت مدیره دریافت می‌کنیم اقدام خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: در حوزه درمان حساب اختصاصی ایجاد شده است و ۲۲۵۰ میلیارد تومان به این حساب واریز می‌شود تا خدمات درمانی را در حوزه مستقیم و غیر مستقیم به بیمه‌شدگان ارائه دهد.

سالاری گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به دنبال کاهش بدهی‌ به مراکز درمانی دانشگاهی هستیم و در هفته آینده در صورت اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان از سوی دولت به تأمین اجتماعی بدهی‌مان به مراکز درمانی وزارت بهداشت صفر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بدهی‌مان به مراکز درمانی غیر وزارت بهداشت هم ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که ظرف ۲ ماه آینده امیدواریم آن را به صفر برسانیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بیان داشت:‌ براساس مصوبه دولت مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه باید افزایش یابد و دولت باید مابه‌التفاوت این سه ماه را پرداخت کند و ما در حال بررسی این موضوع هستیم که تا هفته آینده این مشکل را حل کنیم و تأمین اجتماعی این سه ماه را از سوی دولت پرداخت کند و به عنوان بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی ذخیره شود.

سالاری گفت: با این اقدام ۲۰ درصد از شکایت‌های دعاوی از سازمان تأمین اجتماعی کاهش پیدا می‌کند و اگر بتوانیم موارد مشابه آن را هم تعیین و تکلیف نیم ۳۵درصد از شکایت‌های سازمان تأمین اجتماعی در دیوان عدالت اداری کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۴۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور برگزار شد

به‌گزارش خبرگزاری مهر، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی امروز در حاشیه بازدید از یکی از حوزه‌های امتحانی آزمون استخدامی این سازمان، با اشاره به استقبال خوب از از برگزاری این آزمون که برای تقویت نیروی انسانی بخش‌های بیمه‌ای و درمانی این سازمان برگزار شد، از برگزاری دو مرحله آزمون استخدامی از ابتدای دولت مردمی سیزدهم برای تأمین نیروی انسانی موردنیاز سازمان تأمین‌اجتماعی خبر داد و گفت: در آزمون قبلی که در سال ۱۴۰۱ برگزار شد، حدود ۵ هزار نیروی جدید جذب و به تناسب نیاز در بخش‌های مختلف بیمه‌ای و درمانی این سازمان به‌کارگیری شدند.

وی بیان داشت: در آزمون استخدامی سال ۱۴۰۲ نیز که به دلایلی برگزاری آن به امروز موکول شد نیز حدود ۴۹۰۰ نفر را جذب و در بخش‌های مختلف مورد نیاز حکمرانی تأمین‌اجتماعی اعم از بیمه‌ای و درمانی به کار خواهیم گرفت.

وی با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۷۲ هزار نفر در آزمون استخدامی سال ۱۴۰۲، اظهار داشت: گزارش‌ها حاکی از استقبال خوب داوطلبان از این آزمون استخدامی است و امیدواریم به‌زودی و در آزمون استخدامی سال ۱۴۰۳ نیز که در نیمه دوم امسال برگزار خواهد شد، بتوانیم تعداد بیشتری از فارغ‌التحصیلان را جذب کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پاسخ به سوالی درباره زمان اعلام نتایج این آزمون، گفت: نتایج اولیه این آزمون که مرحله اول از فرآیند جذب نیروی انسانی مورد نیاز سازمان تأمین‌اجتماعی است، حدود ۲۰ روز اعلام خواهد شد سپس مراحل بعدی از جمله فرآیند مصاحبه و گزینش را پیش رو خواهیم داشت.

موسوی با اعلام این‌که عمده شرکت کنندگان در این آزمون مربوط به مقاطع تحصیلی کارشناسی و بالاتر هستند، به تنوع موقعیت‌های شغلی مورد نیاز سازمان تأمین‌اجتماعی اشاره کرد و گفت: در این آزمون ۱۴۰۰ نفر نیروی پرستار جذب خواهند شد که حدود ۱۱ هزار پرستار در این آزمون برای استخدام در این موقعیت شغلی ثبت‌نام کردند. در حوزه بیمه‌ای هم در رشته‌ها و گرایش‌های مختلف بیمه‌ای و مدیریتی جذب نیرو خواهیم داشت.

بر اساس این گزارش، سید مرتضی حسینی، معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در حاشیه بازدید از این آزمون، با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی تأمین‌اجتماعی در ۶۰ مرکز در سطح کشور، گفت: ۳۷۰۰ نفر از کل ۴۹۰۰ نفری که از طریق این آزمون جذب سازمان تأمین‌اجتماعی می‌شوند، به حوزه درمان اضافه خواهند شد.

وی با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۷۲ هزار نفر برای شرکت در این آزمون گفت: حدود ۴۲ هزار نفر از خواهران عزیز و نزدیک به ۳۰ هزار نفر از برادران ارجمند برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کردند که استقبال خوب فارغ‌التحصیلان از آزمون استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی را نشان می‌دهد.

حسینی با اشاره به اینکه زمان برگزاری آزمون استخدامی ۱۴۰۲ که قرار بود در اسفندماه سال گذشته برگزار شود، به‌خاطر تقارن با ماه مبارک رمضان به فروردین ۱۴۰۳ موکول شد، گفت: با توجه به استقبال خوب فارغ‌التحصیلان از آزمون‌های استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی، در شش ماهه دوم امسال آزمون استخدامی ۱۴۰۳ نیز برای جذب ۵ تا ۶ هزار نیروی انسانی جدید برگزار خواهد شد.

کد خبر 6082475

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون استخدامی سازمان تأمین اجتماعی در خوزستان
  • شرکت ۳۵۰۰ داوطلب در آزمون تامین نیروی انسانی مدیریت تامین اجتماعی فارس
  • آزمون استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور برگزار شد
  • زمان پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود
  • برگزاری آزمون استخدامی سازمان تأمین اجتماعی در همدان
  • ارائه تسهیلات به خانواده‌ها در راستای رفع موانع فرزندآوری
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • بهره مندی ۳۹۴ هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی مراکز تامین اجتماعی زنجان
  • همه چیز درباره بیمه بیکاری؛ کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری