Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@06:07:04 GMT

تظاهرات میلیونی هنگ کنگی‌ها در آغاز سال نو+عکس

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۳۴۸۳۰

تظاهرات میلیونی هنگ کنگی‌ها در آغاز سال نو+عکس

 

به گزارش جماران، در حالی که اعتراض چندین ماهه دموکراسی‌خواهان در هنگ کنگ همچنان ادامه دارد، جمع بزرگی از مردم این منطقه به مناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی راهپیمایی عظیمی برگزار کردند.

مقام‌های رسمی هنگ کنگ می‌گویند اجتماع مردم برای جشن سال نو به طور کلی منظم و بدون حاشیه بود اما مسئولان «جبهه مدنی حقوق بشر» که برگزارکننده این راهپیمایی مجوزدار در بامداد روز چهارشنبه یکم ژانویه بودند، گفته‌اند که شمار معترضان افزون بر یک میلیون نفر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آمار از شمار راهپیمایانی که در ابتدای اعتراض‌ها در سال گذشته به خیابان آمده بودند، بسیار بیشتر است.

پنج نفر نیز که به مظنون به «خرابکاری» در حاشیه راهپیمایی بودند به دلیل «ارتکاب اعمال مجرمانه» بازداشت شده‌اند. مسئولان هنگ کنگی با اعلام این خبر تصریح کردند که این افراد احتمالا در شکستنِ درِ شیشه‌ای یک بانک دست داشته‌اند.

ساختمان بانک‌ها و مؤسسات مالی تاکنون بارها مورد حمله برخی معترضان هنگ کنگی قرار گرفته است، زیرا آنها این مؤسسات را همدست دولت مرکزی پکن می‌دانند.

در حاشیه تجمع مردم هنگ کنگ به مناسبت سال نو میلادی گروه دیگری از معترضان در محله وان‌چای به طرف مأموران پلیس کوکتل مولوتوف و زباله پرتاب کردند. دولت محلی هنگ کنگ با انتشار بیانیه‌ای نیروهای پلیس در آن زمان برای متفرق کردن معترضان از گاز فلفل و گاز اشک‌آور استفاده کردند.

اعتراض‌های مسالمت‌آمیز که از ماه ژوئن سال گذشته میلادی در هنگ کنگ آغاز شد، در ادامه به بزرگ‌ترین بحران پس از بیرون آمدن این منطقه از قلمرو استعماری بریتانیا و بازگشت آن به قلمرو چین در سال ۱۹۹۷ بدل گشت. معترضان هنگ کنگی خواهان کسب دموکراسی و استقلال هر چه بیشتر از دولت مرکزی پکن هستند.

از زمان آغاز اعتراض‌ها در هنگ کنگ تا کنون حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر بازداشت شده‌اند که نزدیک یک سوم آنها کمتر از ۲۰ سال دارند. راهپیمایان در روز چهارشنبه پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها از جمله شعارهایی از جمله درخواست آزادی زندانیان نوشته شده بود.

هزاران نفر از شهروندان هنگ کنگی از شامگاه سه‌شنبه برای شرکت در مراسم جشن سال نو میلادی در خیابان حاضر شده بودند و حضور آنها به ویژه در طول مسیر ساحلی ویکتوریا هاربر و محله شلوغ لان‌کوای پررنگ‌تر بود.

در ماه نوامبر ۲۰۱۹ منتقدان دولت محلی هنگ کنگ در انتخابات محلی به پیروزی چشمگیری دست یافتند. پس از آن انتخابات که گونه‌ای همه‌پرسی برای معترضان به شمار می‌رفت، ناآرامی‌ها در هنگ کنگ کمرنگ شده بود. دولت هنگ کنگ نیز که از سوی دولتمردان پکن حمایت می‌شود، با برقراری آرامش نسبی در ماه‌های اخیر نفس راحتی کشیده بود، اما روز چهارشنبه معترضان هنگ کنگی نشان دادند که در پی آزادی‌های بیشتری هستند، چیزی که کری لام، رئیس دولت محلی قصد ندارد زیر بار آن برود.

مکان: هنگ کنگ، چین

منبع:یورونیوز

 

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 هنگ کنگ قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۴۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟!

دولت و مجلس در طرحی به دنبال تغییر زمان بازگشایی مدارس هستند و بر این اساس ممکن است زمان آغاز سال تحصیلی از ۱۰ شهریور باشد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، تغییر تقویم آموزشی مدارس در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد.

این طرح با پیشنهاد 26 نماینده تدوین شده و در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مصوب شده است و هم اکنون در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

آغاز سال تحصیلی از "مهر" به "شهریور" تغییر می‌کند؟!

طبق گفته‌های مهدی یزدان‌پناه؛ معاون حقوقی و مجلس سازمان اداری و استخدامی قرار است با توجه به شرایط اقلیمی و البته مجوز مجلس، تقویم آموزشی مدارس در اختیار دولت قرار بگیرد بر این اساس برای استان‌های سردسیر همچون آذربایجان غربی و شرقی، کردستان و زنجان آغاز سال تحصیلی از 10 شهریور و برای مناطق گرمسیر کشور از 10 مهر باشد.

به اذعان کارشناسان یکی از نگرانی‌ها این است که طبق این طرح، تقویم آموزشی در تمام مناطق کشور دستخوش تغییر شود و در استان‌هایی همچون تهران، البرز، مازندران و ... سال تحصیلی از 10 شهریور آغاز شود، این موضوع دهه 70 هم تجربه شد که با موفقیت همراه نبود و در نهایت با ورود مجلس، آغاز سال تحصیلی از اول مهر به عنوان قانون مصوب شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • معترضان اسرائیلی مقابل خانه نتانیاهو آتش به پا کردند + فیلم
  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک
  • آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟!
  • آتش معترضان اسرائیلی مقابل خانه نتانیاهو + فیلم
  • معترضان مقابل اقامتگاه نتانیاهو آتش به پا کردند
  • تجمع بزرگ حمایت از فلسطین مقابل دانشگاه یِیل آمریکا
  • برش زدن و پخت ده‌ها مرغ محلی توسط آشپز‌ هنگ کنگی (فیلم)
  • حمایت فرانسویان از فلسطین
  • تداوم تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا