Web Analytics Made Easy - Statcounter

فوتبال یک بار دیگر معجره اش را نشان داد و هافبک - مهاجم بااخلاق فوتبال ایران که در نزدیک به یکسال و نیم حضورش در لیگ برتر انگلیس هیچ گلی به ثمر نرسانده بود، و در آستانه فروش در پنجره ژانویه قرار داشت، با درخششی باورنکردنی و رویایی، اکنون در کمتر از سه شب، به چهره برتر تیم خود و یکی از ستاره‌های مطرح فوتبال جزیره بدل شده است!

به گزارش تابناک ورزشی، علیرضا جهانبخش درنخستین شب سال حدید میلادی دومین گلش را با پیراهن برایتون مقابل چلسی به زیباترین شکل ممکن به ثمر رساند، به نحوی که بسیاری از رسانه‌های معتبر اروپا و دنیا پرونده جایزه پوشکاش ۲۰۲۰ (زیباترین گل سال فیفا) را از همین امشب بسته شده قلمداد کردند و نوشتند که تقریبا محال است گلی زیباتر از این گل تا پایان سال به ثمر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هافبک-مهاجم ایرانی با تصمیم گراهام پاتر سرمربی برایتون در دقیقه ۶۸ جای آرون موی به زمین آمد و یک ربع بعد چلسی را که در ۷ مسابقه از ۹ دیدار آخر خارج از خانه به پیروزی رسیده بود، از پیروزی محروم ساخت.

تعطیلی لیگ‌های معتبر اروپا و برگزاری تنها یک بازی در ساعت برگزاری دیدار برایتون - چلسی که نخستین بازی رسمی سال در بین مسابقات لیگ‌های معتبر محسوب می‌شد، باعث شد تا گل علیرضا به طرز حیرت آوری دیده شود و به بمب خبری فوتبالدوستان قاره سبز بدل شود.

کارشناسان برجسته ای، چون گری لینه کر مهاجم سابق تیم ملی انگلستان با نوشتن این توییت که «حتی اسم جهانبخش را نمی‌توانم درست بنویسم» شجاعانه از او بابت اظهارنظر‌های فنی اش عذرخواهی کرد.

ناگهان جهانبخش و غیرت ایرانی!

ورق برای علیرضا به ناگهان برگشت و او که تحت شدیدترین و بی رحمانه‌ترین قضاوت‌ها و حملات و انتقادها، در آستانه در خروجی باشگاه انگلیسی قرار داشت، حالا با یک گل استثنایی که هوش از سر هواداران برایتون و بریتانیا پراند، برای انگلیسی‌ها که بسیار علاقمند به ساختن ضرب المثل هستند، به یک ضرب المثل فوتبالی برای نشان دادن «وجود امید تا آخرین لحظه» تبدیل خواهد شد.

فیلم‌های پخش شده در شبکه‌های تلویزیونی نشان می‌دهد اکثر هواداران برایتون تا پایان مسابقه دست روی سر خود گذاشته بودند و از تعجب دهان شان باز مانده بود که چگونه یک بازیکن سکونشین و نیمکت نشین، چنین استعدادی داشته و آن‌ها این همه مدت او را ندیدند! علی بعد از سوت پایان داور بازی، ناچار شد برای دقایقی دور تا دور زمین خانگی برایتون را به افتخار تشویق هواداران قدم بزند و برای همه آن‌ها دست تکان دهد و به ابراز احساسات آن‌ها پاسخ دهد.

همین یک گل ارزش ۲۰ میلیون یورو را داشت

پیش از این علیرضا مهاجم ایرانی، به عنوان گرانترین بازیکن تاریخ باشگاه متوسط برایتون از تیم هلندی آلکمار خریداری شد و وقتی به برایتون آمد به عنوان آقای گل لیگ هلند، حساب زیادی روی او می‌شد و همین شاید بار سنگینی روی دوش علیرضا بود و باعث افت او شد چرا که ملی پوش ایرانی نتوانست خود را با حجم بزرگ رسانه و توجه در جزیره وفق دهد. فوتبال باشگاهی هلند با انگلیس قابل قیاس نیست.

علیرضا در ادامه بدبیاری‌های خود حتی از چشم سرمربی تیم ملی ایران هم افتاد و ویلموتس در اقدامی عجیب جای او در تیم ملی را به یک بازیکن جوان و داخلی بنام محبی سپرد و حتی نام او را در میان دعوت شدگان به اردو قرار نداد! همه این‌ها باعث شد تا بغض جهانبخش بعد از گل اول در بازی قبلی اش، بترکد و او رسما مقابل دوربین اشک بریزد. هم تیمی هایش دورش را گرفتند و سرش را روی سینه گذاشتند تا گریه علیرضا دیده نشود. آن‌ها تک تک آمدند و به علیرضا بابت آن گل تبریک گفتند، اما امشب هم تیمی‌های جهانبخش مات و مبهوت بودند و باور نمی‌کردند که ضربه سر نامناسب کپا در حالت نامتعادل را جهانبخش با قیچی برگردان به تور بچسباند و فرانک لمپارد را هم مثل مدافعان پرتعداد تیم لندنی، مبهوت سازد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا گابریل کالدرون مترو هشتگرد منطقه سبز بغداد مهدی تاج جشنواره فیلم فجر38 روز پرستار شهلا ریاحی جهانبخش سوپر گل قیچی برگردان تابناک ورزشی انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا گابریل کالدرون مترو هشتگرد منطقه سبز بغداد مهدی تاج جشنواره فیلم فجر38 روز پرستار شهلا ریاحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۶۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلی به گذشته - برتری 5-1 بارسلونا مقابل چلسی و صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا (2000/4/18) / فیلم

24 سال از جدال جذاب بارسلونا و چلسی گذشت.

دانلود (37MB)

دیگر خبرها

  • کنایه متس هوملس به حذف تیم‌های لیگ برتری: خوب درو کردیم، دوستان کشاورز من!
  • گواردیولا: پالمر برای دو فصل درخواست خروج داد؛ حذف از اروپا را باید پذیرفت
  • فیفا و فدراسیون فوتبال، استقلال را ضمانت کردند
  • پلی به گذشته - برتری 5-1 بارسلونا مقابل چلسی و صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا (2000/4/18) / فیلم
  • انگلیسی‌ها حذف شدند/ رئال مادرید و بایرن مونیخ در نیمه‌نهایی
  • پسر پرسپولیس و چالش کلین‌شیت در دربی کوچک
  • شکست شباب الاهلی مقابل النصر در شب سوپرگل سعید عزت اللهی
  • اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی
  • آغاز گرامیداشت و اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی
  • ستاره انگلیسی رئال مادرید، اسپانیایی‌ها را زیر سوال برد