Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@20:54:46 GMT

رابطه مدیران و هنرمندان ارتباطی دو سویه باشد

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۳۶۴۴۹

رابطه مدیران و هنرمندان ارتباطی دو سویه باشد

گروه فرهنگی ـ رئیس انجمن خوشنویسان همدان گفت: من به عنوان نماینده و عضوی از جامعه هنری از مدیران این شهر انتظار دارم که از هنرمندان حمایت کنند حمایتی 2 سویه، نباید تنها از هنرمندان بهره‌مند شد بلکه باید به خواسته‌ها و نیاز‌های آنان نیز توجه شود.

به گزارش ایکنا از همدان، سیدعطاءالله سرمدی، رئیس انجمن خوشنویسان همدان امروز چهارشنبه 11 دی ماه در آئین رونمایی و تجلیل از کتابت قرآن کریم اظهار کرد: استاد مرتضی شعبانی در سال ۳۵ در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس انجمن خوشنویسان همدان افزود: ایشان پس از اتمام تحصیلات در ارتش جمهوری اسلامی ایران کار معلوم خود را ادامه داد تا آنجا که با آغاز جنگ تحمیلی غم‌های بسیاری بر او و خانواده‌اش وارد آمد و در این بین تنها التیام برای درد‌هایش هنری بود که ایشان دنبال می‌کرد.
سرمدی ابراز کرد: ایشان با عشق و علاقه نسبت به پرداخت زکات هنر خود تلاش مضاعفی بست که ماحصل آن تقدیم دانشجویان و هنرمندانی است که در عرصه خوشنویسی فعال هستند.
وی با بیان اینکه جمع امروز ما در این مکان گرامیداشت یکی از اقدامات هنرمندانه و ارزشی استاد شعبانی است، گفت: ایشان در جشنواره شهروند برگزیده به عنوان یکی از شهروندان نمونه منتخب شده و اکنون یکی از چهره‌های شاخص خوشنویسی در استان همدان هستند.
این مدرس خوشنویسی گفت: فعالیت انجمن خوشنویسان در این حوزه تنها به استاد شعبانی ختم نمی‌شود به جز ایشان از ۲ استاد دیگر که قدم در این مسیر نهادند نیز باید قدردانی کرد این دو عزیز؛ استاد جواد مومنی و نظام علی مرادی هستند.
رئیس انجمن خوشنویسان همدان ادامه داد: این اساتید به حق فضایی را مهیا می‌کنند تا هنرجویان و فعالان این عرصه برای این مرز و بوم افتخار آفرین باشند.

فضایی برای حرکت هنرمندان در استان وجود ندارد
وی اشاره‌ای به جایگاه هنر در استان داشت و گفت: متاسفانه جایگاه هنر و جامعه هنری به ویژه هنر خوشنویسی در همدان و یا کشور جایگاهی نیست که فضایی برای حرکت هنرمندان ایجاد کند هرچند که هنر ملی کشور؛ هنر خوشنویسی است وهیچ گاه نمی‌توان قداست این هنر با هیچ هنری در بطن جامعه قیاس کرد.
سرمدی با اشاره به اینکه همین قداست موجب گرایش بسیاری از جوانان و نوجوانان به هنر خوشنویسی شده است، گفت: کلماتی که در این هنر نگاشته می‌شود کلمات الهی است.
وی با بیان اینکه از هنر خوشنویسی در جایگاهی استفاده می‌شود که با فرهنگ و احساس مردم روبرو است، گفت: آیا مدیران به هنرمندی که زندگی خویش را وقف هنر نموده است توجه دارند! آیا جایگاه او و خواسته‌هایش از سوی مسئولین مورد توجه است یا این تنها یک جاده یک طرفه است
سرمدی بیان کرد: من به عنوان نماینده و عضوی از جامعه هنری از مدیران این شهر انتظار دارم که از هنرمندان حمایت کنند حمایتی 2 سویه، نباید تنها از هنرمندان بهره‌مند شد بلکه باید به خواسته‌ها و نیاز‌های آنان نیز توجه شود.

سرمدی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و هنری شهرداری بر کسی پوشیده نیست، گفت: این مجموعه با تمام فعالیت‌های خوب خود مجموعه‌ای بسته است، شهر همدان این ظرفیت و پتانسیل را دارد که در فضا‌های بازتری حرکت کند فضا‌هایی که هنرمند همدانی در آن حضور داشته باشد.
وی یادآور شد: شهرداری همدان می‌توانند با کشور‌های اطرف همچون استانبول و کشور‌های اسلامی ارتباطی فرامرزی برقرار کرده و با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف اتفاقات فرهنگی خوبی را در حوزه خوشنویسی رقم بزند اما این مشروط بر آن است که مدیران قدردان فعالیت‌های فرهنگی و هنری هنرمندان باشند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان خوشنویسی هنرمند هنر مرتضی شعبانی کتابت قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۶۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی کارگاه تجسمی وعده صادق در قم

 کارگاه تجسمی «وعده صادق» با حضور سید مهدی حسینی رئیس حوزه هنری قم، مسعود نجابتی، مسعود شجاعی طباطبایی و مازیار بیژنی هنرمندان شناخته شده عرصه تجسمی و جمعی از هنرمندان شهر قم در سالن آسمان حوزه هنری قم برگزار شد.

در این کارگاه جمعی از هنرمندان؛ تصویرساز، کارتونیست و گرافیست با موضوع دفاع نیرو‌های نظامی ایران در برابر رژیم اسرائیل، زیر نظر اساتید حاضر به ایده پردازی و اجرای اولیه طرح پرداختند.

در حاشیه این کارکاه نیز گروهی از دانشجویان به خلق تابلو گستره شش لتی «از تاریکی تا نجات» پرداختند و از نظر اساتید حاضر در کارگاه بهرمند شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • نمایش طرح‌های گرافیکی هنرمندان استان همدان با موضوع وعده‌ صادق
  • نمایش طرح‌های گرافیکی هنرمندان استان همدان با موضوع اقدام تنبیهی وعده‌ی صادق 
  • برگزاری رویداد بهار هنر انقلاب در آذرشهر
  • رویداد هنری "بهار هنر انقلاب" در آذرشهر
  • دیدار با ۲ تن از پیشکسوتان هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • هنرمندان؛ مشکلات خود را با استاندار در میان گذاشتند
  • برپایی کارگاه تجسمی وعده صادق در قم
  • هنرهای قرآنی می‌تواند موضوع گردشگری هنری باشد
  • افتتاح نمایشگاه هنر‌های قرآنی در فرهنگسرای نیاوران
  • فرهنگسرای نیاوران میزبان نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی شد/«خوشنویسی» سردمدار هنرها