Web Analytics Made Easy - Statcounter

​حسن عابدینی کارشناس ارشد مسائل منطقه درباره تحولات اخیر در عراق گفت: ایالات متحده آمریکا یک خطای محاسباتی طی ۱۸ سال گذشته انجام داده و هزینه‌های زیادی را در منطقه پرداخت کرده است که هزینه‌های مادی و غیر مادی را شامل می‌شود.

اخبار سیاسی- او ادامه داد: به گفته دونالد ترامپ آمریکا طی ۱۸ سال گذشته رقمی بالغ بر هفت تریلیون دلار هزینه کرده است بدون اینکه هیچ دستاوردی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد:به نظر می‌رسد این اقدام از سوی امریکا عقلانی نبوده و کشوری که ادعای عقلانیت سیاسی دارد طبعا نباید این اقدام را انجام می‌داد. دلیل این اقدام خطای محاسباتی دمنطقه است که از سوی آن‌ها رخ داده است و این اشتباهات سبب شده است اشتباهات مکرر رخ دهد ترامپ به جای اینکه خطای محاسباتی دیگران را مد نظر قرار دهد.

عابدینی افزود: ترامپ از زمانی که بر روی کار آمده به جای اینکه خطای محاسباتی مقامات سیاسی ایشان از خود را مد نظر قرار دهد خود مرتکب خطا‌هایی شده که کم اهمیت‌تر از اشتباهات دیگران نیست.

او عنوان کرد: ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی به صراحت اعلام کرد که قصد خروج از عراق سوریه و جنگ‌های بی حاصل را دارد، اما در عمل شاهد هستیم که او همان خطا‌های روسای جمهور قبل را مرتکب شد.

او با اشاره به اقدامات و تجمع مردم عراق در جریان اعتراضات خاطر نشان کرد: مردم عراق به بلوغ سیاسی رسیده‌اند، اکنون در عراق شاهد سه ضلع یک مثلث در عراق هستیم که شامل مردم مرجعیت و نیرو‌های بسیج مردمی است.

او ادامه داد: این سه ضلع طی سال‌های گذشته توانسته اند. کشور عراق را از دست اشغالگران آزاد کنند.  یکبار از دست صدام در سال٢٠٠٣ که ایشان از آن کسانی که تحت عنوان حشدالشعبی فعالیت می‌کنند در چارچوب نیرو‌های مقاومت مردمی و انقلابیون بر ضد صدام مبارزه می‌کردند؛ و دیگر در مقابله با اشغالگری آمریکا که وادار کردند از ١٨٠ هزار نیرویی که در عراق گسیل شده بودند را مجبور به خروج کند بنابراین با برگزاری انتخابات و تشکیل دولت مردمی و صندوق آرا این کشور را از اشغالگری آمریکا خارج کردند. 

کارشناس مسائل منطقه عنوان کرد: مرحله بعدی خارج کردن عراق از گروه‌های تکفیری تروریستی بود که داعش نماد این گروه‌ها بود. استنباط این است که در این مرحله هم مردم مرجعیت و حشد الشعبی از کفایت منطقی برای برقراری آرامش و عبور از بحران برخوردار هستند و به نظر می‌رسد که در این مرحله با توجه به اوج گیری اعتراضات در این کشور به آن دست پیدا خواهند کرد.

او تصریح کرد: پیش بینی می‌شود که خون شهدای حشدالشعبی که بر اساس حمله تجاوز کارانه نیرو‌های آمریکایی به زمین ریخته شده حتما باعث خیزش مردمی خواهد شد به گونه‌ای که مشاهده کردید تظاهرکنندگان یک صدا ضد ایالات متحده آمریکا شعار دادند. به اعتقاد من این نقطه عطفی در تاریخ معاصر عراق در مواجهه با اشغالگران خواهد شد.

عابدینی با اشاره به اینکه روند اعتراضات چه سمت وی خواهد گرفت یادآور شد: شرایط حکایت از این دارد که مقامات هم با مردم و تظاهرکنندگان همسو هستند و با توجه به بیانیه‌ای که مرجعیت هم صادر کرده و این اقدام دولت آمریکا در کشتن نیرو‌های حشدالشعبی که از ایشان قراولان مبارزه با تروریسم تکفیری بودند، به نظر می‌رسد که حتما در مجلس یک قانونی وضع شود تا زمینه برای خروج نیرو‌های آمریکایی فراهم شود.

او در پایان افزود: گرچه ممکن است  رسیدن به این مهم به طول بینجامد، ولی بی تردید به خروج نیرو‌های آمریکایی منجر خواهد شد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عراق آمریکا حشد الشعبی عراق آمریکا حشدالشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۶۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق

پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در غرب عراق هدف حمله قرار گرفت. این حمله ساعاتی پس از حمله به یک پایگاه نیرو‌های آمریکایی در شمال شرق سوریه رخ داد.

 

به گزارش انتخاب، منابع امنیتی، روز دوشنبه ۳ اردیبهشت در گفتگو با خبرنگاران خبر دادند که پایگاه «عین‌الاسد» محل استقرار نیرو‌های آمریکایی در غرب استان الانبار عراق هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

پیشتر خبرگزاری «رویترز» به نقل از دو منبع امنیتی عراقی گزارش داد که شامگاه یکشنبه، ۲ اردیبهشت، دست‌کم پنج موشک از شهر زمار عراق به سوی یک پایگاه نظامی آمریکایی در شمال شرق سوریه شلیک شد.

همچنین این حمله چند ساعت پس از آن رخ داد که گردان‌های حزب‌الله عراق از سرگیری عملیات‌های خود علیه نیرو‌های آمریکایی را به دلیل ناکامی محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق که هفته گذشته به ایالات متحده سفر کرده بود، تا جدول زمانی خروج نیرو‌های ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا از خاک عراق را تعیین کند.

این حمله همچنین دو روز پس از حمله جمعه شب به اردوگاه «کالسو» متعلق به نیرو‌های حشد الشعبی در استان بابل در جنوب بغداد رخ داد که ایالات متحده دخالت در آن را رد کرد.

نیرو‌های آمریکایی و گروه‌های شیعه مسلح مورد حمایت ایران در ماه‌های اخیر در بحبوحه درگیری‌های منطقه‌ای مرتبط با جنگ اسرائیل در نوار غزه، حملاتی را انجام داده‌اند که منجر شد محمد شیاع السودانی در ژانویه گذشته خواستار پایان حضور نظامی آمریکا در این کشور شود.

دیگر خبرها

  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • خیزش مقاومت در کرانه باختری
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • آغاز حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق
  • حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • شهدای ورزشکار الگو و سرلوحه ما هستند
  • ولایت مداری و مردمی بودن، مهمترین ویژگی ارتش
  • جزییات افزایش حقوق خانواده شهدا و جانبازان نیرو‌های مسلح
  • عطوان: حملات تلافی‌جویانه حشدالشعبی در راه است