Web Analytics Made Easy - Statcounter

هانیه لواف روانشناس و مشاور خانواده درباره وابستگی کودکان به معلمانشان در مهد کودک اظهار کرد: این مشکل خیلی کم اتفاق می‌افتد و یا به شکل بیمارگون ظاهر می‌شود.   اخبار اجتماعی-او بیان کرد: زمانی که می‌توانیم بگوییم کودکمان به معلم مهد خود وابستگی پیدا کرده که روال عادی زندگی او مختل شده باشد به عنوان مثال؛ هنگام جدا شدن از مهد قشقرق راه بیاندازد و این مسئله آنقدر تکرار شود که شرایط عادی زندگی کودک به هم ریزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



لواف با بیان اینکه باید ریشه دلبستگی کودک به مربی را پیدا کنیم، افزود: گاهی کودکان به دلیل خلا‌هایی که در منزلشان دارند به مربی خود وابسته می‌شوند به عنوان مثال؛ مادرش شاغل است و زمان مناسبی برای محبت و توجه به کودک نمی‌گذارد.

این روانشناس افزود: همچنین مربی مهد توجه ویژه‌ای به کودک دارد و زمان بیشتری برای او می‌گذارد، بنابراین کودک جذب مربی شده و به او وابسته می‌شود.   او با اشاره به اینکه باید والدین حضور خود را در زندگی فرزندشان پررنگ‌تر کنند، اضافه کرد: والدین باید ویژگی‌های مربی فرزندشان و محیط مهد کودک را بشناسند و آن شرایط را در خانه نیز ایجاد کنند.

لواف ادامه داد: اگر مربی خصیصه رفتاری خاصی دارد که کودک جذب آن شده والدین آن خصیصه را در خود پررنگ کنند و اگر شرایط محیط به صورتی است که کودک آن محیط را دوست دارد آن شرایط را در خانه نیز ایجاد کنند.

این روانشناس خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی معلم نیز نقش خود را در زندگی کودک به حاشیه ببرد و اجازه دهد نقش والدین از لحاظ زمان کیفی و توجه به کودک در زندگی کودک بیشتر شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مهد کودک خانواده کودکان معلم والدین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۷۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، خانم لووا-بلووا، دادآور حقوق کودکان روسیه این موضوع را امروز چهارشنبه، ۲۴ آوریل اعلام کرد.

مذاکرات در شهر دوحه انجام شد و توافق شد که ۲۹ کودک به اوکراین و ۱۹ کودک به روسیه نقل مکان کنند.

کد خبر 847034 برچسب‌ها قطر کودکان خبر ویژه روسیه - اوکراین

دیگر خبرها

  • با «کودک استرسی» چگونه برخورد کنیم؟
  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • ۱۷ هزار کودک بدون والدین در نوار غزه | شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی
  • ۱۷ هزار کودک بدون والدین در نوار غزه/ شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی
  • مشاوره؛ حریمی امن برای بازیابی، تقویت و پیشرفت
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند
  • حضانت فرزند در قوانین ایران؛ مراحل، شرایط و حقوق والدین
  • اصول مراقبت از دندان‌های شیری در کودکان