Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@18:17:57 GMT

روستاها نقطه آغاز توسعه هستند

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۳۷۳۱۸

روستاها نقطه آغاز توسعه هستند

شهرام طهماسبی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان سلطانیه، افزود: حدود ۳۳ درصد از جمعیت استان در روستاها ساکن هستند و کشاورزی ۳۰درصد اشتغالزایی استان را به خود اختصاص داده است که نشان می‌دهد نگرش و رویکردها به روستا در برنامه‌های توسعه ای باید ویژه باشد.
وی تصریح کرد: مهمترین هدف برنامه‌ توسعه تحول در اقتصاد به ویژه در حوزه تولید با جهت دادن سرمایه گذاری ها و ایجاد اشتغال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طهماسبی تاکید کرد: با توجه به منابع محدود مالی، انسانی و زیرساخت ها و برای استفاده بهینه و مطلوب از این منابع محدود نیازمند برنامه متکی بر دانش هستیم.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بیان کرد: در فرایند توسعه به روستا توجه ویژه ای شده است ولی به معنای آن نیست که به شهر توجه نشده است چراکه در نظر داریم توسعه‌ی شهری و روستایی را با هم پیش ببریم.
این مسؤول خاطرنشان کرد: اجرای همزمان طرح آمایش سرزمین، منظومه های روستایی و اشتغال روستایی توسط پنج گروه مشاور در استان با همکاری بنیاد مسکن آغاز شده است.
طهماسبی اظهار داشت: در برنامه توسعه ای استان اجرای اقتصاد مقاومتی به شیوه عملیاتی و با تکیه بر دانش روز و متاثر از اسناد بالا دستی تدارک دیده شده است.
وی عنوان کرد: توسعه با تغییر باورها، آموزش ها و توانمندسازی مردم اتفاق می‌افتد و نباید تلقی ما از توسعه فقط معطوف به تدارک زیرساخت‌ها باشد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان افزود: اگر بخواهیم روستاها را آباد و ظرفیت نگه داشت جمعیتی آن ها را حفظ کنیم به طوری که روستاها خود اتکا شوند باید ساختار اقتصادی و تولیدی روستا را بازسازی کنیم که اگر این امر اتفاق بیفتد سایر شاخص‌های توسعه به حرکت درمی آید.
وی یادآور شد: در بعضی از مناطق روستایی با انجام اقدامات کوچک و ساده می توان تغییرات چشمگیری را رقم زد که توجه جدی به مهمترین متغیر توسعه یعنی بهره وری از جمله این اقدامات است.
طهماسبی افزود: آموزش روش های درست و نوین تولید، مهارت آموزی، تکمیل زنجیره تولید، آموزش مهارت‌های تولید صنایع دستی، تزریق تکنولوژی، استفاده از ظرفیت فارغ‌التحصیلان روستایی از اساسی ترین مکانیزم های تحول در برنامه‌های توسعه است.
وی تصریح کرد: تلاش کرده ایم اسناد توسعه ای استان را در اختیار ستاد برنامه ریزی شهرستان ها قرار دهیم تا در نهایت به یک درک و فهم مشترک از اهداف برنامه توسعه استان با رویکرد اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنیم.

برچسب‌ها اقتصاد مقاومتی توسعه روستایی زنجان سلطانیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی توسعه روستایی زنجان سلطانیه اقتصاد مقاومتی توسعه روستایی زنجان سلطانیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۷۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجت‌الاسلام طهماسبی به سِمت ریاست کل دادگستری استان یزد منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس ققوه قضائیه در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین طهماسبی را به سِمت ریاست کل دادگستری استان یزد و ریاست شعبه اول دادگاه تجدیدنظر این استان منصوب کرد.

کد خبر 6087855

دیگر خبرها

  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • حجت‌الاسلام طهماسبی به سِمت ریاست کل دادگستری استان یزد منصوب شد
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطفی در فوتبال ایران خواهد بود
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی
  • اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد