Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دامپزشکی گیلان با اشاره به وضعیت بیماری آنفولانزا فوق حاد پرندگان در استان گیلان گفت: طبق آخرین آمار، هیچ گزارشی درباره آنفلوآنزا فوق‌العاده حاد پرندگان در مرغداری‌های صنعتی گیلان دریافت نشده است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سهراب عاقبتی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پایش از تالاب‌ها و پرندگان با سرعت و دقت بیشتری ادامه پیدا می‌کند، اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی که در نیمه دوم سال وجود دارد پایش از جمعیت طیور و پرندگان مهاجر نیز افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وضعیت بیماری آنفولانزا فوق حاد پرندگان در استان گیلان گفت: طبق آخرین آمار، هیچ گزارشی درباره آنفلوآنزا فوق‌العاده حاد پرندگان در مرغداری‌های صنعتی گیلان دریافت نشده است.

مدیرکل دامپزشکی گیلان با اذعان به اینکه مأموران دامپزشکی به‌طور دائم بررسی‌های خود را انجام می‌دهند، تصریح کرد: اخیراً در بعضی مناطق روستایی رشت و آستانه‌اشرفیه آنفولانزا فوق حاد پرندگان مشاهده شد که تاکنون یک هزار قطعه طیور بومی در چند هفته گذشته از بین رفته است.

عاقبتی پرندگان وحشی را ناقل بیماری فوق حاد پرندگان عنوان کرد و افزود: از مردمانی که در حاشیه تالاب زندگی می‌کنند تقاضا دارم آب و دانه طیور بومی را از پرندگان مهاجر جدا کنند.

وی با اشاره به علائم آنفولانزا فوق حاد پرندگان بیان کرد: مصرف کم آب و دانه و مشکلات تنفسی از مهم‌ترین علائم آنفولانزا فوق حاد پرندگان است لذا از مردم درخواست دارم مرغ و فرآورده‌های دامی خود را از مراکز مجاز و تحت دامپزشکی خریداری کنند.

انتهای پیام/84008

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان پرندگان بیماری آنفلوآنزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۷۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدای زیبای پرندگان در طبیعت (فیلم)

 

 

 

منبع : خبرفوری

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: استتار یک جغد در میان شکوفه‌های بهاری (فیلم) تلاش یک پلیکان برای خوردن کپی‌بارا (فیلم) بازی بامزه یک بچه فیل با پرنده‌ها (فیلم)

دیگر خبرها

  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • ایمن سازی ۲۲۰ هزار راس دام در تربت حیدریه علیه بیماری شاربن
  • خونگیری از ۷ هزار راس دام برای تشخیص بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت) در تربت حیدریه
  • توصیه دامپزشکی گناباد در خصوص واکسیناسیون آنتروتوکسمی دام سبک
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • تهیه و نگهداری جوجه‌های رنگی در منازل خطرآفرین است
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام
  • صدای زیبای پرندگان در طبیعت (فیلم)
  • رصد ۷ هزار راس دام سنگین علیه بیماری سل در کرمان