Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول واحد مهدویت موسسه "مصاف" گفت: کمپین‌های مهدوی با عنوان مهر مهدوی جهت انجام امور خیر و کمک رسانی تشکیل شده‌ که از نمونه فعالیت‌های این کمپین‌ها می‌توان به کمک به مناطق سیل‌زده و کمک به فقرا نام برد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح‌قزوین؛ سازمان جنبش مصاف در سال 88 و با هدف مبارزه با صهیونیسم، اومانیسم و فراماسونری تشکیل شد که کلمه‌ی مصاف مخفف اهداف این سازمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهمن ماه سال 1389 طی اطلاعیه‌ای خبر افتتاح جنبش مصاف با عنوان ثبت موسسه‌ی مصاف ایرانیان منتشر و سایت تحلیلی پژوهشی جنبش مصاف در راهبرد همین موسسه راه اندازی شد.

موسسه‌ی مصاف با مدیریت علی‌اکبر رائفی‌پور و حضور اساتیدی مانند رائفی‌پور، استاد پورمسعود و دکتر حسینی علاوه بر اهداف پیشین در واحد‌های دیگر که به مسئله ظهور منتهی می‌شود در حال فعالیت است.

فعالیت‌های تخصصی این مجموعه شامل مهدویت، دشمن شناسی با عنوان (نجوا)، مطالعات امنیت غذایی، واحد معماری و شهرسازی، واحد ادیان فرقه و قومیت‌ها با عنوان(افق)، مباحث رسانه‌ای، واحد خانواده با عنوان (قنداب)، سخنرانی و تشکیل کلاس، ساخت بازی رایانه‌ای و بحث موسیقی است.

موسسه‌ی مصاف با همکاری و هماهنگی بنیاد مهدویت در سایر استان‌ها فعالیت‌هایی نظیر برگزاری جلسات سخنرانی، کلاس‌های مهدویت و ساخت بازی‌های رایانه نیز انجام می‌‎دهد.

سجاد کیمیایی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ درباره‌ی عملکرد موسسه‌ی مصاف اظهار کرد: تمامی کارکردهای موسسه‌ی مصاف بر دو اساس دشمن‌شناسی و مهدویت پایه‌گذاری شده است.

وی افزود: به دلیل گستردگی مبحث مهدویت این محور به صورت جداگانه در واحد‌های مختلف در حال اجراست به گونه‌ای که هر واحد مجزا مانند خانواده‌ی مهدوی، بازی‌های مهدوی با عنوان مهدیار در برنامه‌ی بازار، موسیقی و سایر واحد‌ها در حول محوریت مهدویت در حال اجرا است.

مسئول واحد مهدویت موسسه‌ی مصاف تصریح کرد: حوزه‌ی مهدویت در جنبش مصاف به صورت علمی و تخصصی و در سرفصل‌های مختلف از سه سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد.

وی اذعان کرد: عملکرد موسسه مصاف در حوزه‌ی مهدویت در قسمت کلاس‌های مهدوی، کمپین‌ها و حضور مردم در اجتماع طراحی شده است که در دو مراسم عید بیعت و احیای نیمه‌ی شعبان با حضور مردم در تجمعات پررنگ می‌شود.

کیمیایی عنوان کرد: مراسم عید بیعت در نهم ربیع الاول و عید نیمه‌ی شعبان در مراکز تمام استان‌ها به شکل تجمعی انجام می‌شود که مورد تایید وزارت اطلاعات، بنیاد مهدی موعود به مدیریت حجت‌الاسلام قرائتی، مرکز تخصصی مهدویت، ستاد فعالیت‌های مهدوی کل کشور و با همکاری نیروی اجرایی موسسه‌ی مصاف است.

این مقام مسئول بیان کرد: احیای نیمه‌ی شعبان که با بیشترین استقبال حضور افراد مواجه بود از سال 91 با کسب مجوز از مراجع تقلید آغاز شد.

شناخت امام باعث جهت‌دهی فرد در انجام وظایف و مقابله با اهداف دشمنان می‌شود

وی عنوان کرد: با توجه به روایات احیای نیمه‌ی شعبان از جمله مسائل مهم به شمار می‌رود که با گذشت زمان از مسیر خود خارج شده بود و در حواشی جشن‌های خیابانی و مراسماتی با حرکات موزون در حال جهت‌دهی بود.

کیمیایی تصریح کرد: همچنین در نهم ربیع الاول بیشتر مبحث خلفا مطرح بود که این حواشی مانع از پیشرفت و تجلی مهدویت و تأخیر در بحث ظهور می‌شد که با کمک علمای حاضر در این موسسه موفق شدیم تا وجه‌ی کامل، صحیح و انقلابی مهدویت را به صورت کاملا علمی و برگرفته از روایات مطرح کنیم.

این مقام مسئول بیان کرد: کمپین‌های مهدوی با عنوان مهر مهدوی جهت انجام امور خیر و کمک رسانی تشکیل شده‌ که از نمونه فعالیت‌های این کمپین‌ها می‌توان به کمک به مناطق سیل‌زده، آسایشگاه جانبازان و کمک به فقرا نام برد که همراه با حفظ عزت و آبروی فردی، مسئله انجام کار خیر با هشتک مهر مهدوی پر رنگ‌تر می‌شود.

وی در رابطه با کمپین‌های مهدوی عنوان کرد: کمپین‌های مهدوی با توجه به شرایط موجود افراد جامعه با مشکلاتی نظیر ناامیدی و مشکلات اقتصادی با عنوان نام و راه حضرت ولیعصر(عج) در راستای تزریق امید گام برمی‌دارد.

مسئول واحد مهدویت موسسه‌ی مصاف در رابطه با نوع عملکردهای این موسسه ابراز کرد: موسسه‌ی مصاف در بخش مهدوی شبکه‌های مجازی با عنوان مهدی یاران مطرح شده‌ که تولید کلیه‌ی مطالب، امورگرافیکی، تهیه‌ی کلیپ و داستان در حوزه‌های مختلف را انجام می‌دهد که تمامی طرح‌های موجود ماحصل عملیاتی خود موسسه بوده و هیچ‌گونه کپی برداری صورت نگرفته ‌است.

وی در ادامه با تکیه به سخن امام باقر(ع) تصریح کرد: هرکس شناخت داشته باشد شناخت او را به سمت عمل هدایت می‌کند و هرکس شناخت نداشته باشد عملی نیز نخواهد داشت.

 

کیمیایی توضیح داد: طبق این روایت شناخت، موتور محرک عمل است که برای یافتن وظایف خود در برابر امام نیاز به شناخت خود امام است که این شناخت باعث جهت‌دهی فرد در انجام وظایف، مقابله با اهداف و انحرافات دشمنان می‌شود.

 

 

کیمیایی افزود: پایه‌ی کار موسسه‌ی مصاف شناخت امام زمان(عج) است که در این راستا کلاس‌های مهدویت با تعداد دانش آموختگان 8 هزار نفره تشکیل شده‌است.

وی ادامه داد: کلاس‌های مهدوی با همکاری بنیاد حضرت مهدی موعود در 15 استان‌ مانند تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، کرمان، کرمانشاه و اردبیل در حال برگزاری است.

این مقام مسئول افزود: دوره‌های مهدویت در دو بخش مقدماتی و تکمیلی با حضور اساتید کشوری مانند حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، رائفی‌پور، شفیعی سروستانی، حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل و حجت الاسلام محمدرضا منصوری برگزار می‌شود و پس از پایان هر دوره آزمون و مدرک رسمی به شرکت‌کنندگان اهدا شده و افراد گزینش شده برای تربیت مربی به مدارس اعزام می‌شوند.

وی درباره‌ی اهمیت مهدویت ابراز کرد: لازم است مردم مهدویت را تنها در عرصه‌ی ولادت پیگیری نکنند و همواره در انجام تمامی امور و جزئیات زندگی خود مانند سبک زندگی مهدوی، در انتخاب افرادی که با آن‌ها تعامل دارند، نوع معاملات، تربیت فرزندان، سبک نگاه به سیاست و سبک نگاه به مسائلی دنیوی مهدوی عمل کنند و با داشتن نگاه مهدوی باعث شوند تا مهدویت سیر تکاملی که به ظهور منتهی می‌شود را طی کند.

بابصیرت و شناخت در مسیر مهدوی حرکت کنیم

مسئول واحد مهدویت موسسه‌ی مصاف درباره‌ی بیعت با امام تاکید کرد: بیعت به معنی بستن پیمان وفاداری و اطاعت با پیامبر، امام، حاکم یا خلیفه است که اولین بیعت در اسلام، بیعت حضرت علی(ع) و حضرت خدیجه(س) با پیامبر، پس از قبول اسلام است.

وی در ادامه گفت: معنای اصطلاحی بیعت در متون و منابع اسلامی، نهادن دست راست در دست راست کسی به نشانه پذیرش اطاعت یا ریاست وی بوده که به تدریج، با ایجاد دگرگونی و تنوّع در شکل ظاهری بیعت، واژه بیعت علاوه بر عملِ ذکر شده، بر پیمان و تعهّدی که این کار، حاکی و نشانه آن باشد نیز اطلاق می‌شود و در معنای دوم، رواج و تداول یافته ‌است.

این مسئول فرهنگی ابراز کرد: بیعت قلبی اوّلین مرحله بیعت است یعنی نیت و قصدی که پیش ‌از انجام امور حاکم می‌شود و انسان را به انجام امور ترغیب می‌کند به طور مثال ما در خرید و فروش کالاها ابتدا قصد می‌کنیم و تصمیم می‌گیریم که کدام جنس را بفروشیم و کدام جنس دیگر را بخریم؛ اینجا نیز تصمیم قطعی می‌گیریم که چه عملی را انجام دهیم.

کیمیایی درباره‌ی تجمع نهم ربیع‌الاول بیان کرد: در ایام آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) طرح اجتماع مردم برای بیعت با امام در بیشتر نقاط کشور در نهم ربیع‌الاول برگزار می‌شود که امید ما از اجرای این طرح برداشتن قدمی برای تجدید عهد و بیعت با امام است.

این مقام مسئول با اشاره به وظایف افراد در مقابل امام تصریح کرد: اگر در هر امور رضایت حضرت مورد توجه قرار گیرد و زمینه‌ی شناخت امام به جهانیان مطرح شود با توجه و بکارگیری توانایی و استعدادهای افراد لازم است هر فرد در این راستا قدم بردارد چرا که تنها دعا و نماز کفایت کننده‌ی ظهور نیست و معنای کلمه‌ی انتظار باید به حرکت و انجام عمل منتهی شود تا ظهور محقق شود.

وی افزود: در روز قیامت از هر فرد در رابطه با عملکردهای دنیایی او سوال می‌شود و در عرصه‌ی غیبت لازم است هر فرد با توجه به توانایی گامی در جهت ظهور بردارد چرا که بنا به روایات، مردم با امام عصر خود محشور می‌شوند و حال که ما به واسطه‌ی وجود امام روزی می‌خوریم باید در تحقق امر فرج نیز تلاش کنیم.

کیمیایی در پایان گفت: در کنار تلاش در راستای ظهور، کسب بصیرت برای شناسایی دشمنان که در جهت تحقق ظهور مانع ایجاد می‌کنند و در بحث غرب و مهدویت به آن اشاره شده، لازم است که بابصیرت و شناخت در مسیر مهدوی حرکت کنیم تا با یاری خداوند موجب تحقق امر فرج باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۷۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز حج عمره پس از ۹ سال انتظار

به گزارش پارس نیوز، آیین بدرقه نخستین گروه از زائران عمره گزار ایرانی بامداد امروز دوشنبه (۳ اردیبهشت) در پایانه سلام شهر فرودگاهی امام خمینی با حضور سرپرست حجاج ایرانی، رئیس سازمان حج و زیارت، سفیر عربستان در کشورمان، جمعی از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان فرودگاه حضرت امام خمینی و هواپیمایی و جمعی از مسئولان ذیربط برگزار شد.

با تلاش دست اندرکاران حج و زیارت و سایر مسئولان کشورمان، سفر‌های عمره پس از وقفه‌ای ۹ساله از سرگیری شد و نخستین گروه عمره گزاران در قالب دو کاروان ۸۵ نفره (۱۷۰نفر) رهسپار مدینه هستند.

این گروه از زائران کشورمان که از استان‌های کرمانشاه و کردستان هستنند با پرواز‌های هواپیمایی ایران ایر، رهسپار سرزمین وحی می‌شوند و به مدت ۵ روز در مدینه و ۵ روز در مکه مکرمه اقامت خواهند داشت و با زیارت حرم پیامبر اکرم (ص) و ائمه بقیع اعمال و مناسک عمره را انجام خواهند داد.

حدود ۵ هزار و ۷۲۰ نفر تا ۱۳ اردیبهشت و قبل از مناسک حج تمتع به عنوان سفر عمره راهی سرزمین وحی می‌شوند و آخرین گروه ۲۳ اردیبهشت به ایران برمی گردند.

اعزام عمره گزاران از ۱۱ فرودگاه کشور شامل مشهد، زاهدان، اهواز، تبریز، یزد، کرمان، بندرعباس، ساری، اصفهان، شیراز و امام خمینی صورت می‌گیرد.

پرواز‌های عمره مفرده قرار بود که در دی سال گذشته انجام شود که به دلیل برخی موانع فنی، این مهم به تعویق افتاد، اما با تلاش‌های دست اندرکاران حج و زیارت و سایر مسئولان عالی رتبه کشوری این موانع رفع و اعزام‌ها از سرگیری شد.

دیگر خبرها

  • ترافیک پرحجم ولی در حال حرکت و بدون مشکل در تهران
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • پول موسسه رائفی پور از کجا می‌آید؟
  • چهارمین قطار مسافربری قم به مشهد راه‌اندازی شد
  • برادر رائفی‌پور در افغانستان و یمن کیسه های آرد و برنج و خرما خیرات می کند /افشای هویت شرکای رائفی‌پور /پرچمدار دشمنی با قالیباف چه کاره است؟
  • موسسه «مصاف» رائفی پور از کجا تامین مالی می‌شود؟
  • برادر رائفی‌پور در افغانستان و یمن کیسه های آرد و برنج و خرما خیرات می کند
  • آغاز حج عمره پس از ۹ سال انتظار
  • برخی از کارکنان موسسه مالی و اعتباری نور همچنان در صف انتظار جذب رسمی در بانک ملی
  • اگر سپاه نبود