Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس قدیریان، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خاتم در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،با اشاره به اینکا قورمه یکی از غذا‌های محلی این شهرستان شناخته می‌شود، گفت: به منظور معرفی غذا‌های بومی و محلی شهرستان مراسم دورهمی قورمه پزان دانش آموزان در اداره میراث فرهنگی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه قورمه به دلیل غنی بودن در فصل زمستان پخت می‌شود، افزود: ترویج پخت غذا‌های سنتی در مدارس علاوه بر ایجاد نشاط و شادابی در بین دانش آموزان باعث معرفی غذا‌های بومی و محلی می‌شود.

قدیریان ادامه داد: اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خاتم برنامه دارد غذا‌های محلی شهرستان از جمله غذای قورمه را به ثبت ملی برساند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: غذاهای بومی و محلی پخت غذای سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۷۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان فیروزه گفت: دومین جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان مدارس فیروزه با عنوان فرزندان حاج قاسم در همه مقاطع تحصیلی برای دومین سال پیاپی با حضور ۴۲ گروه سرود و ۱۱ گروه نمایش تئاتر صحنه‌ای در سالن همایش‌های آموزش و پرورش با همکاری کانون فرهنگی و تربیتی امام خمینی (ره) فیروزه برگزار شد.
علی ابوالفضلی افزود: در این جشنواره فرهنگی و هنری که به مدت ۶ روز به طول انجامید ۶۰۰ دانش آموز با یکدیگر به رقابت پرداختند.
وی گفت: از جمع ۱۲ گروه برتر سرود و تئاتر دانش آموزی شهرستان فیروزه در همه مقاطع تحصیلی، ۴ اثر با نظر هیات داوران به عنوان گروه‌های برگزیده به مسابقات جشنواره فرهنگی و هنری امید فردا در سطح استان خراسان رضوی ارسال می‌شود. 
ابوالفضلی یادآور شد: حضور بیش از ۵۰ گروه دانش آموزی در این جشنواره نشان دهنده استعداد دانش آموزان این شهرستان است.

 

 

دیگر خبرها

  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • آشنایی دانش‌آموزان مدارس سما با ایده تحصیلی ـ شغلی
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد