درمان پادردبا تمرین های خانگی
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۳۸۵۸۴
مانند سایر قسمت های بدن، پا نیز نیاز به ورزش، تمرین و مراقبت دارد تا در وضعیت سالم و خوش فرم قرار بگیرد. به راحتی می توان با انجام تمرینات ساده برای استراحت انگشتان و کف پا از پادرد جلوگیری کرد. ناطقان: هر روز ساعتها روی پاهایمان می ایستیم. در حقیقت حین راه رفتن، دویدن و ایستادن پاها کل وزن بدن را تحمل می کنند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
احتمالا شما هم شنیده اید که در طب سنتی و ماساژتراپی این اعتقاد وجود دارد که هر نقطه از کف پا با یک قسمت از بدن ارتباط دارد.
مانند سایر قسمت های بدن، پا نیز نیاز به ورزش، تمرین و مراقبت دارد تا در وضعیت سالم و خوش فرم قرار بگیرد. به راحتی می توان با انجام تمرینات ساده برای استراحت انگشتان و کف پا از پادرد جلوگیری کرد. برای داشتن پاهای سالم و قوی، این تمرین ها را در خانه انجام دهید. هنگام تماشای سریال مورد علاقه تان جلوی تلویزیون بهترین وقت برای این تمرینهاست.
۱ ) تمرین دادن انگشتان پا
داروهای خانگی برای درد پا
روی صندلی، صاف بنشینید و پاها را روی زمین قرار دهید.
در حالیکه پاشنه پا روی زمین قرار گرفته است انگشتان پا را بالا بیاورید و ۵ ثانیه نگه دارید.
انگشتان خود را روی زمین جمع کرده و پاشنه پا را بالا ببرید و ۵ ثانیه بمانید.
این حرکت را ده بار تکرار کنید.
این حرکت سه مرحله ای به خوبی می تواند انعطاف پا و قدرت آن را بالا ببرد.
۲ ) جمع کردن حوله با پا
علت پا درد
روی یک صندلی بنشینید. یک حوله کوچک زیر پایتان قرار دهید.
یک پا را روی حوله بگذارید و سعی کنید با انگشت حوله را گرفته و جمع کنید.
روزی ۶ الی ۸ بار این حرکت را روی هر دو پا انجام دهید، با انگشت پا حوله را بگیرید و دوباره به حالت اول بازگردانید.
این تمرین کمک می کند قدرت ماهیچه های پا و انگشتان بالاتر برود.
۳ ) حرکت کششی نشسته برای پا
داروهای خانگی برای درد پا
صاف روی صندلی بنشینید و پاهایتان را روی زمین بگذارید.
یک پا را روی زانوی پای دیگر قرار دهید.
به آرامی با دست، انگشتان پا را بگیرید و به سمت خود بکشید.
ده ثانیه به همین حالت بمانید و سپس همین حرکت را با پای دیگر انجام دهید.
روزی ۱۵ بار این حرکت را با هر پا انجام دهید.
این تمرین برای مواقعی که پاهای خسته ای دارید مناسب است.
۴ ) چرخاندن توپ پینگ پنگ
علت پا درد
روی صندلی بنشینید و پاها را روی زمین بگذارید.
یک توپ پینگ پنگ زیر پا بگذارید و آن را به عقب و جلو حرکت دهید.
این کار را ۲ الی ۳ دقیقه برای هر پا انجام دهید.
این حرکت را یک یا دوبار در روز تکرار کنید.
این تمرین ساده به خوبی می تواند کف پایتان را ماساژ دهد و خستگی پا را از بین می برد. علاوه بر اینها قدرت ماهیچه های پا را نیز بالاتر می برد.
این حرکت را می توانید با توپ تنیس کم باد هم انجام دهید. اگر توپ را داخل یک جوراب حوله ای بلند قرار دهید، با نگه داشتن بالای جوراب توپ از زیر پا در نمی رود.
۵ ) برداشتن تیله با انگشتان پا
داروهای خانگی برای درد پا
یک کاسه و ۱۰ تیکه بیاورید.
روی صندلی بنشینید و با کمک انگشتان پایتان تیله ها را یکی یکی بردارید و داخل کاسه بریزید.
بعد از اینکه همه تیله ها را در کاسه ریختید، این کار را با پای دیگر انجام دهید.
انجام این تمرین روزی یکبار پیشنهاد می شود.
با انجام این تمرینات ساده برای استراحت انگشتان و کف پا، لطف بزرگی در حق پا و ستون فقرات و در اصل کل بدن انجام داده اید.
منبع:بیتوته
برچسب ها: پادرد ، تمرین ، ورزش ، ناطقان
منبع: ناطقان
کلیدواژه: پادرد تمرین ورزش ناطقان
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۸۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
تمرین نخستین رفتارهای تشکیلاتی و سیاسی در مساجد/مسجد باید جامعه را تربیت کند
به گزارش قدس خراسان، مساجد از صدر اسلام نقش اساسی در پیشبرد اهداف فرهنگی، علمی و سیاسی اسلام داشتند و پایگاهی برای فعالیتهای سیاسی و اجتماعی بودهاند، این نقش مساجد در پیش از انقلاب نیز رونق خاصی در برخی مساجد شاخص شهر مشهد داشت که در نتیجه این فعالیتها در مساجد انقلاب به بلوغ خود رسیده و در سال ۵۷ به پیروزی رسید.
مساجد پس از انقلاب نیز به روند رو به رشد ادامه دادند اما با افزایش جمعیت و تأسیس بیشتر مساجد در مشهد کمکم این فعالیتها در برخی مساجد کمرنگ شده و کارکردهای سیاسی و اجتماعی مساجد به حاشیه رفته است، به گونهای که در برخی مساجد تنها نمازجماعت اقامه میشود و هیچ فعالیت دیگری صورت نمیگیرد.
برای بررسی علمی و دقیق این موضوع به سراغ هادی وکیلی، دانشیار گروه تاریخ دانشگاه فردوسی مشهد رفتیم تا نظر او را در این باره جویا شویم.
وکیلی اظهار کرد: از زمان تأسیس مسجد در صدر اسلام و در زمان پیامبر اکرم(ص) مسجد یک کاربرد اساسی و بنیادی داشت که مبتنی بر آن تعریف کاربردهای متفاوتی از آن تحت نظارت شارع و رهبر دین به میدان میآمد و عمل میشد.
استاد تاریخ دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه کاربرد اصلی مسجد محل عبادت است و مشخصاً کلمه مسجد از سجده و سجود میآید به این معنا که مسجد محل نماز خواندن است، گفت: نماز و سجده عالیترین مرتبه نماز است، اما با توجه به اینکه در دین اسلام نماز بسیار توصیه شده و عمود دین خوانده شده است، مسجد به عنوان عالیترین مکان عبادت در نظر گرفته شده، اما قرآن و سیره پیامبر(ص) نمیگوید در مسجد فقط نماز بخوان چون عالیترین سطح عبادت است؛ چرا که دیگر مناسک شرعی نیز عبادت است و در مساجد انجام میشده و عبادت به معنای اعم در مسجد به عنوان پایگاه اصلی انجام میشده است.
توجه به عبادت و مسجد به معنای اعم کلمه در صدر اسلام
وی افزود: برنامههای عبادی همچون اعتکاف و پرداخت صدقه و زکات نیز در مسجد انجام میشده، این موارد نشاندهنده این است که در مسجد عبادات خاص و مناسک شرعی نیز انجام میشده، به عنوان مثال در آیه ولایت، امیرالمؤمنین(ع) در حال رکوع نماز زکات دادهاند، بنابراین مسجد را نباید به یک حکم فقهی و نماز محدود کرد.
وکیلی درباره معنای عبادت در اسلام نیز گفت: عبادت در اسلام یک معنای اعم دارد، همان طور که حضرت محمد(ص) فرمودهاند: «یک ساعت تفکر از ۷۰سال عبادت بدون تفکر ارزشمندتر است»، امام رضا(ع) نیز در این باره میفرمایند: «عبادت به فراوانی نماز و روزه نیست؛ عبادت واقعی، تفکر در کار خدای جلیل است». با این معنا بقیه عبادات مانند گفتوگوهای علمی نیز در مسجد انجام میشده است.
این استاد دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه مسجد در زمان پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) محل تدریس و بحث و گفتوگوی علمی بوده و جایگاه فرهنگی و علمی داشته است، عنوان کرد: اکنون نیز برخی مسجد و مجتمع فرهنگی میسازند که در واقع همان گستره مفهوم مسجد است؛ چرا که باید در مسجد کار فرهنگی خوب انجام شود همان کارکردی که در صدر اسلام نیز از آن استفاده میشده است.
وی ادامه داد: در عرصه سیاسی نیز پیامبر(ص) بسیاری از مشاورههای سیاسی و نظامی را در مسجد انجام میدادند، همچنین بسیاری از خطبهها درباره امور سیاسی و کشورداری را در مسجد ایراد میکردند، بنابراین مسجد محل انجام عبادات به معنای کامل است.
وکیلی با اشاره به سیره پیامبر اسلام(ص) بیان کرد: در سیره پیامبر(ص) به لحاظ گروههای اجتماعی انحصاری وجود نداشت و در مسجد مردان و زنان در همه ردههای سنی، همچنین فقرا و اغنیا میتوانستند حضور داشته باشند.
استاد تاریخ دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: اگر امروز بخواهیم الگوی درستی برای تمدن نوین اسلامی از مسجد داشته باشیم و عرضه و احیا کنیم، باید مسجد با تمامی کارکردهایش احیا شود، اگر مسجد را تنها به محلی برای خواندن نماز جماعت تبدیل کنیم، درِ مسجد نیم ساعت پیش از اذان باز شود و یک ساعت پس از اقامه نماز بسته شود و کارکرد دیگری برای این فضای معنوی و الهی تعریف نشود، این کار تناسبی با کارکردهایی که در صدر اسلام و در سیره معصومین(ع) در مسجد انجام میشده، ندارد.
وی درباره پیشینه فعالیتهای مساجد در پیش از انقلاب گفت: در سالهای ۲۰ تا ۵۷ و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مسجد محل توجه و بهرهبرداری از ابعاد چندگانه خودش شد، یعنی متدینان و عالمان دینی به این موضوع بیشتر اهمیت دادند که مسجد نباید تنها محل نماز باشد، بلکه باید محلی برای تربیت جامعه و نسل جوان باشد، به همین دلیل در دهههای ۴۰ و ۵۰ در مساجد مهمی در شهر مشهد فعالیتهای دیگری گزارش و دیده شده، از جمله در مسجد کرامت، مسجد امام حسن مجتبی(ع)، مسجد بناها، مسجد حوض لقمان، مسجد فیل و مسجد صاحب الزمان(عج) کارکردهای چندگانهای همچون کارکردهای اجتماعی، امور خیریه، تربیتی، آموزش قرآن و معارف و کلاسهای معارف و احکام فقهی انجام میشده است.
تمرین نخستین رفتارهای تشکیلاتی و سیاسی در مساجد
وکیلی افزود: در این مساجد فعالیتها و کنشهای سیاسی نیز به صورت محسوس و نامحسوس در پیش از انقلاب انجام میشد، فعالان سیاسی در مساجد مشهد با یکدیگر آشنا میشدند و نخستین رفتارهای تشکیلاتی برای حرکتهای سیاسی را تمرین میکردند. همچنین انجام فعالیتهای فرهنگی، برگزاری کلاسهای آموزشی و اردو و کوهنوردی از پایگاههای مساجد در پیش از انقلاب آغاز شد، به ویژه مساجد کرامت و امام حسن مجتبی(ع) که رهبر معظم انقلاب کلاسهای آموزشی داشتند، نقش مهمی در آن زمان ایفا کردند و در پس از انقلاب نیز این برنامهها اجرا میشد.
دانشیار گروه تاریخ دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: خوشبختانه پس از انقلاب نیز مساجد با همین کارکرد جلو آمدند اما متأسفانه در برخی از مساجد این کارکردها مورد توجه قرار نمیگیرد؛ چرا که اکنون فعالیت برخی مساجد مشهد به همان ساعات نماز جماعت محدود شده و این مکان بزرگ با سیستمهای گرمایشی و سرمایشی و هزینههایی که برای ساخت آنها صرف شده است، گاهی اوقات صبح تا ظهر یا بعد از ظهر و شبها تنها به مجلس ترحیم اختصاص پیدا میکند، در حالی که برخی مساجد دیگر جلسات بصیرتی، دورههای تربیتی و کلاسهای درسی برای همه گروههای سنی و جنسی برگزار میکنند.
وی با بیان اینکه باید کاری کنیم سه مکان مهم مسجد، مدرسه و خانه به هم پیوند بخورند و دارای کارکردهای مشترک باشند، گفت: بخشی از کارکردهای مدرسه را باید مسجد بر عهده بگیرد و برعکس برخی کارکردهای مسجد مانند اقامه نماز جماعت را مدرسه اجرا کند، خانواده نیز باید به گونهای با مسجد و مدرسه در ارتباط باشد تا این سه مکان مکمل یکدیگر باشند، اگر بتوانیم اینها را به درستی با یکدیگر مرتبط کنیم و خانوادهها کودکانشان را درون این مثلث تربیت کنند، نتایج خوب فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی حاصل میشود.
خبرنگار: فریده خسروی