Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:16:52 GMT

پاسختان را گرفتید آقای ترامپ؟

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۳۸۹۰۴

پاسختان را گرفتید آقای ترامپ؟

روزنامه رسالت از یادداشتی به قلم حنیف غفاری، آورده است: معظم له در بخشی از سخنان خود در پاسخ به رجزخوانی اخیر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کردند: «هیجان ضدآمریکایی در بغداد و سراسر عراق  نتیجه طبیعی جنایت‌های امریکاست. رئیس‌جمهور آمریکا در مطلبی گفته ما این مسائل را از چشم ایران می‌بینم و به آن پاسخ خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما باید به آن‌ها گفت اولا غلط می‌کنید زیرا این موضوع ربطی به ایران ندارد. ثانیا باید منطقی باشید و بفهمید که علت اصلی این قضایا چیست. البته آن‌ها منطقی نیستند.»واقعیت امر این است که کاخ سفید هزینه استراتژیک زیادی بابت انعقاد و استمرار پروژه «ناامنی مزمن امنیتی» در عراق پرداخت کرده و در حال حاضر، بخش اعظمی از تلاش‌های خود مبنی بر احیای تروریسم تکفیری در این کشور مسلمان و ایجاد شکاف میان ملت و خصوصا شیعیان عراق را ازدست‌رفته می‌بیند. تحول این شکست راهبردی، برای رئیس‌جمهور تاجر مسلک آمریکا بسیار سنگین است زیرا ترامپ میان «هزینه» و «فایده» ای که طی ماه‌ها و هفته‌های اخیر در عراق و از سوی دولت و دستگاه‌های امنیتی ایالات‌متحده محاسبه شده است، توازنی به سود خود و همدستانش نمی‌بیند. چنانچه برخی سناتورهای کنگره و تحلیلگران برجسته حوزه سیاست خارجی آمریکا اذعان کرده‌اند، مؤلفه‌ای به نام «نفرت از آمریکا» در میان اقشار مختلف عراق، خصوصا پس از حملات نظامیان آمریکایی به پایگاه‌های حشد الشعبی بیش‌ازپیش نهادینه‌شده است. فراتر از آن، ظهور دوباره داعش در مناطقی از عراق به‌خوبی نشان داده است که هدف واقعی ایالات‌متحده از حمایت ظاهری از اعتراضات مردمی در این کشور چه بوده است!

پاسخ رهبر معظم انقلاب به تهدیدات اخیر ترامپ، ‌ دارای دو فاکتور «قاطعیت» و «منطق» بوده است: قاطعیت در دفاع از کیان ملت ایران و منطق در رصد تحولات منطقه و محاسبات راهبردی، تاکتیکی و رفتاری کشورمان در حوزه سیاست خارجی و منطقه‌ای. تلفیق این دو مؤلفه سبب شده است تا ترامپ بیش از هر زمان دیگری در برابر «ایران قدرتمند» احساس استیصال و ناتوانی کند. «ایران قدرتمند» نه یک «مفهوم انتزاعی»، بلکه یک «عینیت» است که مدت‌هاست ذهن استراتژیست‌های آمریکایی را به خود مشغول ساخته و مولد منازعات پایداری در حوزه امنیت و سیاست خارجی ایالات‌متحده بوده است. عقب‌نشینی ترامپ از مواضع  مضحکانه  اخیر خود، آن‌هم چند ساعت پس از اینکه ایران را نسبت به پرداخت هزینه‌ای بسیار سنگین! تهدید کرده بود، به‌خوبی نشان می‌دهد که «قدرت ایران اسلامی» تا چه اندازه‌ای در دل مقامات آمریکایی رعب و وحشت ایجاد کرده است. رئیس‌جمهور ایالات‌متحده پاسخ تهدید خود را به صورتی صریح از سوی رهبر حکیم انقلاب اسلامی دریافت کرد. ترامپ و ساکنان کاخ سفید از امروز باید با نگاهی بهت‌زده، به تماشای ترکیب «قدرت محور مقاومت» و «رشد تصاعدی حس نفرت از آمریکا» در منطقه غرب آسیا بنشینند. اگرچه ممکن است هضم این مسئله برای رئیس‌جمهور آمریکا و همراهانش سخت باشد، اما هراندازه در پذیرش این شکست همه‌جانبه تعلل صورت گیرد، هزینه‌های این شکست به‌مراتب برای بانیان و صاحبان غربی تروریسم تکفیری و مهره‌های منطقه‌ای آن‌ها سخت‌تر می‌شود….

منبع: روزنامه رسالت برچسب‌ها بغداد تروریسم دونالد ترامپ تظاهرات اعتراضی داعش ایالات متحده آمریکا الحشد الشعبی رهبر معظم انقلاب پروندهٔ خبری اعتراض در عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بغداد تروریسم دونالد ترامپ تظاهرات اعتراضی داعش ایالات متحده آمریکا الحشد الشعبی رهبر معظم انقلاب بغداد تروریسم دونالد ترامپ تظاهرات اعتراضی داعش ایالات متحده آمریکا الحشد الشعبی رهبر معظم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۸۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا اعلام کرد که با جو بایدن، صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 که با بایدن رقابت می‌کند، گفت که با رئیس جمهوری مثل جو بایدن صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد.

ترامپ امروز سه‌شنبه هنگام حضور در دادگاه برای رسیدگی به پرونده موسوم به «حق السکوت»، گفت که بایدن بدترین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده آمریکا است.

وی با اشاره به برگزاری اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا، بیان کرد: آنچه در دانشگاه‌های کلمبیا، نیویورک و سایر آنها می‌گذرد، مایه شرمساری است. این واقعاً تقصیر بایدن است. او لحن اشتباهی دارد. او کلمات اشتباهی دارد. نمی‌داند از چه کسی حمایت می‌کند و این یک آشفتگی است.

ترامپ بایدن را به مناظره تلویزیونی فراخواند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد