Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@12:16:06 GMT

همراهی مردم برای مدیریت مصرف آب ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۳۹۰۰۷

همراهی مردم برای مدیریت مصرف آب ضروری است

علیرضا تخت‌شاهی روز پنجشنبه به ایرنا افزود: وظیفه تامین آب آشامیدنی و در کنار آن حفظ محیط زیست، وظیفه‌ای است که بدون خردجمعی و همکاری و همیاری مشترکان مقدور نخواهد بود.

وی با بیان اینکه امر تولید، تامین، نگهداری و توزیع آب امری به ظاهر ساده است اما از آنجایی که تامین آب شرب بهداشتی با سلامت جامعه ارتباط مستقیم دارد، گفت: کارکنان خدوم شرکت‌های آب و فاضلاب شبانه‌روز در تلاشند تا بهترین خدمات را به شهروندان ارایه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: اکنون که کشور با تنش کم آبی و چالش کمبود آب مواجه است باید تلاش کنیم بامدیریت بهینه مصرف و اتخاذ شیوه‌های کاربردی در صرفه‌جویی از آب کشور را از این چالش نجات دهیم.

تخت‌شاهی، هدف کارکنان این شرکت را خدمت به مردم، کسب رضای خداوند، رفع مشکلات و ایجاد آرامش در جامعه دانست.

مدیرعامل شرکت آبفای کرمانشاه بااشاره به سالروز تاسیس شرکت‌های آب و فاضلاب کشور، افزود: ارزیابی شاخص‌های اصلی نشان می‌دهد بخش آب و فاضلاب از لحاظ ارایه خدمات کیفی و کمی ارتقا یافته است.

وی با بیان اینکه صنعت آب و فاضلاب در شکوفایی و صیانت از محیط زیست تاثیرگذار است، ادامه داد: باتوجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود هرساله شاهد تحولات و پیشرفت‌های قابل توجهی در صنعت آب و فاضلاب کشور باشیم.

مدیرعامل آبفای استان کرمانشاه در ادامه گفت: خدمت‌رسانی به مردم علاوه بر تعهدکاری و انسانی، برگرفته از آموزه‌های دینی ما است و کسب رضایت مردم، ضایت الهی و اجر اخروی را به همراه خواهد داشت.

او تامین آب شرب سالم و بهداشتی را از دیگر وظایف شرکت‌های آب و فاضلاب دانست و گفت: در ارایه خدمت به مردم استان کرمانشاه لحظه‌ای درنگ نمی‌کنیم.

مدیرعامل آبفا استان کرمانشاه، با بیان اینکه امر سقایی از دیرباز در سنت حسنه پیامبر و امامان معصوم وجود داشته است، گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه آب به ویژه در قرآن کریم و توصیه های ائمه اطهار مبنی بر مصرف درست و بهینه آب و نهی از اسراف نعمت‌های خدادادی، مسوولیت خطیر امر سقایی بر عهده کارکنان آب و فاضلاب قرار دارد.

استان کرمانشاه ۳۷۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد ۲۲۰ هزار مشترک مربوط به شهر کرمانشاه است.

این استان با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا دارد.

برچسب‌ها صرفه جویی آب و فاضلاب کرمانشاه آبرسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صرفه جویی آب و فاضلاب کرمانشاه آبرسانی صرفه جویی آب و فاضلاب کرمانشاه آبرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۹۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت هوشمند مصرف آب و گاز با کنتورخوان از راه دور ایران‌ساخت

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، یکی از دغدغه‌های اصلی در حوزه مدیریت مصرف انرژی، جمع آوری داده‌های مصرف از مشترکان به صورت برخط و هوشمند است به طوری که تجمیع داده‌های مصرف به شکل جامع و در لحظه، امکان تحلیل، ارزیابی و مدیریت را فراهم کند.

محصول دانش‌بنیان «کیت قرائت از راه دور کنتور آب و گاز» محصول هوشمند یک شرکت دانش‌بنیان است که ضمن اعلام میزان گاز مصرفی مشترکان، زمینه را برای تحلیل دقیق داده‌های مصرف، شناسایی هدررفت و نقاط اوج مصرف، گام‌های بعدی را برای بهینه‌سازی انرژی مصرف در ابعاد گسترده بردارند.

مجید محمدی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در این باره توضیح داد: با طراحی و تولید کیت‌های قرائت از راه دور کنتور‌های مصرفی، به این دغدغه پاسخی هوشمندانه و فناورانه داده‌اند و با پیاده سازی این محصول در حوزه مصرف گاز، زمینه را برای صرفه‌جویی و بهینه سازی مصرف فراهم کرده‌اند. محمدی، یکی از مزایای کیت قرائت از راه دور کنتور گاز دیافراگمی، عدم نیاز به تعویض کنتور دانست و افزود: کیت‌های تولید شده بر روی کنتور‌های موجود نصب شده و اطلاعات کنتور را به مرکز کنترل و بر روی نرم افزار اسکادای تولیدی شرکت ارسال می‌نماید.

وی با اشاره به تولید و تجاری سازی کیت قرائت از راه دور کنتور‌های دیافراگمی گاز به عنوان یکی از دستاورد‌های این شرکت دانش‌بنیان گفت: کیت قرائت از راه دور با قیمتی در حدود یک دوم قیمت رقبای خارجی در کشور عرضه می‌شود و ضمن افزایش سرعت در فرآیند قرائت مصرف، زمینه را برای تحلیل داده‌ها و کمک به بهینه‌سازی مصرف گاز در ابعاد کلان فراهم می‌کند.

این فعال فناور، درباره مزایای این محصول دانش‌بنیان عنوان کرد: استفاده از الگوریتم‌های روزآمد و پیشرفته در قرائت و تحلیل داده‌ها، امکان به روزرسانی، پشتیبانی و قابلیت ارتقا را می‌توان از مهم‌ترین مزیت‌های این محصول دانستو همچنین کیت قرائت از راه دور این شرکت در حدود ۲۱۸ دلار میباشد که مشابه چینی آن حدود ۴۵۰ دلار می‌باشد.

وی با اشاره به نیاز جدی در حوزه هوشمندسازی کنتور‌ها و مدیریت هوشمند مصرف گفت: در حوزه کنتور گاز و هوشمند سازی این کنتورها، حدود ۲۴ میلیون مشترک گاز در کشور وجود دارد که این کنتور‌ها بایستی هوشمند شوند. همچنین در حوزه آب ۲۷ میلیون مشترک در کشور وجود دارد. همچنین با توجه به فعالیت ۵۰۰ هزار چاه کشاورزی در ایران هوشمندسازی اندازه گیری مصرف این مجموعه‌ها هم در مدیریت مصرف آب کشور ضروری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری جلسه قرارگاه تامین منابع مالی و مدیریت هزینه‌ها در سال ۱۴۰۳
  • بهره‌برداری از مخزن‌ ذخیره ۱۰هزارمترمکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید/ مدیریت مصرف آب ضروری است
  • مدیریت بحران آبفای یزد در آماده باش کامل
  • مدیریت بحران آبفا در آماده باش کامل
  • مدیریت بحران آبفا در آماده باش کامل است
  • شهرستان رزن در حوزه آب نیاز به توجه ویژه دارد
  • مدیریت هوشمند مصرف آب و گاز با کنتورخوان از راه دور ایران‌ساخت
  • مدیریت مصرف آب و صرفه جویی در فصل گرم سال
  • نوسازی ۸۹ کیلومتر از شبکه آب‎رسانی استان همدان