Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارحوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت صبح امروز در مراسم جشن روز پرستار که در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: پرستاری یک کار عاشقانه است و خوشبختانه برای سومین بار در خدمت پرستاران هستیم. روز گذشته این توفیق را پیدا کردم که در کنار پرستاران به دیدار رهبر معظم انقلاب بروم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: من به عنوان وزیر دغدغه‌ام برای پرستاران بیشتر از آن‌ها است و شاهد زحمات بیکران پرستاران بوده‌ام.

وزیر بهداشت تأکید کرد: مطالبات وزارت بهداشت از بدو ورود من در دو سازمان بیمه‌گر و سازمان زیر مجموعه دولت در حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است و یکی از شرمساری‌های من معوقات بیش از یک و نیم سال پرستاران است. از این به بعد تمام سعی ما این است که بیش از ۳ ماه معوقات پرستاران باقی نماند.

بیشتر بخوانید: طرح قاصدک به زودی حذف می‌شود

او ادامه داد: ۶ استان کشور دچار سیلاب شدیدی در اوایل سال جاری شدند که پرستاران نقش مهمی در نظام سلامت و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در این استانها داشتند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در طرح کنترل فشار خون، فشار خون ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار ایرانی مورد سنجش قرار گرفت، افزود: پرستاران در طرح کنترل فشار خون نقش اساسی بر عهده داشتند و در جریان بروز و شیوع موج آنفلوانزا تنها با یک ماسک در میان ویروس‌ها می‌غلطیدند تا جان بیماران را نجات دهند و سلامتی را به آن‌ها برگردانند.

بیشتر بخوانید: واکاوی علت فوت پرستار کرمانی/ حکایت پرستارانی که قربانی کمبود نیروی انسانی می‌شوند

نمکی افزود: وجود معوقات پرستاری ذره‌ای از خدمت و ایثار آن‌ها در بیمارستان‌ها کم نکرده است. از روزهای اول مخالف اجرای طرح قاصدک بودم، زیرا عدالت بین رشته‌ای ایجاد نکرده بود و در آینده نزدیک سامانه‌ای جایگزین طرح قاصدک در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود.

پرستاران زیر مجموعه جامعه پزشکی نیستند

او ادامه داد: پرستاران زیر مجموعه جامعه پزشکی نبوده بلکه یک هویت مستقل دارند و یک جریان درمانی مستقل محسوب می‌شوند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: وزارت بهداشت مجوز استخدام ۹ هزار پرستار را در دو مرحله از سازمان برنامه و بودجه کسب کرده است و نیروی پرستاری در دو مرحله جذب می‌شود.

نمکی گفت: مراقبت در منزل و به اصطلاح هومکر از دیگر طرح‌های وزارت بهداشت است که به طور جدی آن را پیگیری می‌کنیم. تعرفه هومکر مصوب شده است و معتقدم که پرستاران نقش مهم و اساسی در اجرای این در مراقبت در منزل بر عهده دارند.

او گفت: در طرح هر خانه یک پایگاه سلامت مراقبت‌های بهداشتی از پایگاه‌های سلامت به خانه و خانواده‌ها منتقل شده است و پرستاران نقشی مهم و پررنگی در اجرای این طرح بر عهده دارند.

وزیر بهداشت یادآوری کرد: امیدواریم مسائل و مشکلات پرستاران به زودی حل شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمبود پرستار معوقات پرستاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۹۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۷۰۰ نیروی جدید در شبکه بهداشت اصفهان

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت با اشاره به اینکه  ۷۰۰ نیروی انسانی جدید در سال گذشته جذب شبکه بهداشت شهرستان‌های استان شدند گفت: امسال نیز جذب ۶۵۰ نفر در دستور کار است.

حمید گله‌داری افزود: این نیرو‌های انسانی پس از برگزاری ۲ نوبت آزمون استخدام در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، جذب شدند و برای امسال نیز به‌منظور اجرای طرح تحول سلامت و رفع کمبود نیرو، مجوز جذب نیرو‌های جدید را دریافت کرده ایم.

او با اشاره به اجرای ۱۵۶ طرح بهداشتی در سطح استان اصفهان با اعتبار حدود هفت هزار میلیارد ریال، گفت: ۳۶ طرح از بین آنها توسط خیران و در مساحت ۱۵ هزار متر مربع در حال اجراست.

گله‌داری با بیان اینکه ۱۲۰ طرح دیگر نیز در حدود ۷۳ هزار متر مربع وسعت انجام می‌شود، افزود: این طرح‌ها شامل خانه و پایگاه بهداشت و مرکز سلامت در همه شهرستان هاست.

او با بیان اینکه از این تعداد ۳۰ طرح بهداشتی در آستانه افتتاح قرار دارد، ادامه داد: تلاش می‌شود سایر طرح‌ها نیز تا پایان امسال به اتمام برسد.

گله‌داری با بیان اینکه حدود یک هزار میلیارد ریال در سال گذشته برای تامین تجهیزات در شبکه بهداشت استان اصفهان هزینه شد، خاطرنشان کرد: ۲۰ دستگاه خودروی شاسی بلند و ۳۰ دستگاه موتورسیکلت برای خدمات رسانی در مناطق سخت گذر و عشایری با اعتبار حدود ۴۰۰ میلیارد ریال خریداری شد.

او با اشاره به تصویب تشکیلات سازمانی چهار شبکه بهداشت جدید در استان اصفهان، خاطرنشان کرد: این شبکه‌ها مربوط به شهرستان‌های جدید در شرق اصفهان شامل ورزنه، کوهپایه، جرقویه و هرند است که نیروی انسانی مورد نیاز آنها جذب شده و شبکه بهداشت ورزنه آغاز به کار کرده است.

گله‌داری میزان پوشش خانوار‌های روستایی استان را در شبکه‌های بهداشت حدود ۹۵ درصد اعلام کرد و  افزود: این شاخص در شهر‌ها به‌دلیل استقبال و مراجعه کمتر، پایینتر و حدود ۳۰ درصد است که این موضوع باید با مشارکت مردم، بهبود یابد.

او با اشاره به اینکه اجرای طرح تحول سلامت از پارسال در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت، گفت: شهرستان‌های شهرضا، خوانسار و گلپایگان در مرحله نخست اجرای این طرح قرار گرفتند که در نیمه نخست امسال در سایر شهرستان‌ها و در نیمه دوم سال جاری در کلانشهر اصفهان اجرا خواهد شد.

رییس مرکز بهداشت اصفهان با بیان اینکه نیرو‌های جدید به‌عنوان مراقبان سلامت در مراکز بهداشت و پایگاه‌های سلامت از جمله ۶۴ پایگاه جدید برای اجرای این طرح مستقر خواهند شد، خاطرنشان کرد: اصفهان یکی از استان‌های پیشرو در اجرای این طرح است و سال گذشته نیز در زمینه اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت و پویش ملی سلامت برتر شد.

او با بیان اینکه از دیروز (اول اردیبهشت) هیچ پسماند عفونی به منطقه سگزی در شرق اصفهان منتقل نشده است، گفت: با مجموعه پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده در استان اصفهان، همه پسماند‌های عفونی پزشکی به یک مرکز پسماندسوز منتقل می‌شود.

یکم تا هفتم اردیبهشت امسال به هفته سلامت نامگذاری شده و شعار این هفته «سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت» است.

استان اصفهان حدود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد که امور بهداشتی و درمانی حدود پنج میلیون نفر در ۲۶ شهرستان به عهده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.

حدود یک هزار و ۲۶۰ واحد بهداشتی با حدود هفت هزار نفر نیروی انسانی در شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان فعال است که ۵۰۰ واحد، خانه بهداشت روستایی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت
  • جذب ۷۰۰ نیروی جدید در شبکه بهداشت اصفهان
  • بسته «ماندگاری پرستاران» در مرحله تدوین نهایی
  • تدوین بسته ماندگاری پرستاران برای رفع مشکلات معیشتی
  • بسته ماندگاری پرستاران به مرحله تدوین نهایی رسید
  • بسته ماندگاری پرستاران در حال تدوین نهایی
  • پرستاران سر دو راهی؛ خانه نشینی یا تغییر شغل؟
  • اجرای تکالیف قانون مبارزه با پولشویی وارد فاز جدیدی شد
  • آغاز اجرای پروژه عمرانی در جاده کرج_چالوس/ سفر به مازندران از مسیرهای جایگزین ممکن است
  • پرستاران سر دو راهی خانه نشینی و تغییر شغل