Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور اجتماعی اندونزی در گفتگو با رویترز اعلام کرد آمار قربانیان سیل و رانش زمین در جاکارتا، پایتخت این کشور، تاکنون به ۲۱ نفر رسیده است و هواشناسی برای این منطقه در روز پنجشنبه بارش شدید باران را پیش‌بینی کرده است.

مقامات توضیح کاملی از علت مرگ این قربانیان ارائه نکردند، اما پیشتر گفته شده بود چهار نفر غرق شده‌اند، چهار نفر بر اثر رانش زمین جان خود را از دست داده‌اند، سه نفر بر اثر سرمازدگی جان باختند و باقی قربانیان دچار برق گرفتگی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش جنوبی جاکارتا و شهر‌های اطراف آن پس از بارش شدید باران در ۳۱ دسامبر و روز اول سال نوی میلادی در زیر آب فرو رفت و سیل شدیدی در این مناطق جاری شد. وزیر کابینه اندونزی در بیانیه‌ای با استناد به اطلاعات آژانس ژئوفیزیک این کشور اعلام کرد این شرایط آب و هوایی تا هفتم ژانویه (شش روز دیگر) ادامه خواهد یافت و به مردم هشدار داد مراقب سیل و یا رانش زمین باشند و موارد احتیاطی را رعایت کنند.

جاکارتا و مناطق اطراف آن محل سکونت بیش از ۳۰ میلیون نفر است. یکی از مرگبارترین سیل‌ها در این شهر در سال ۲۰۰۷ روی داد که در آن بیش از ۵۰ نفر جان باختند. پنج سال پیش نیز بر اثر سرریز شدن کانال‌های آب شهر در سیل فرو رفت.

سیل اخیر در جنوب شرق آسیا یکی از مرگبارترین موارد در سال‌های اخیر بوده که موجب آوارگی بیش از ۳۰ هزار نفر شده است و در مناطقی از بزرگترین شهر‌های جنوب شرق آسیا قطعی خطوط انتقال برق، متوقف شدن حرکت قطار‌ها و همچنین ایجاد هرج و مرج را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث طبیعی جنوب شرق آسیا سیل در اندونزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۹۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 سرشبکه هرمی ترینوست دستگیر شد

‌محمود اسپانلو از بازداشت سرشبکه هرمی ترینوست (Treenvest) خبر داد و گفت: متهم به صورت غیرقانونی در حوزه ارز دیجیتال فعالیت داشت و افراد را به امید پرداخت سود و یا دادن ارزدیجیتال، ترغیب به سرمایه گذاری و عضویت در سایت ترینوست (Treenvest) می‌کرد.

بیشتر بخوانید: شلیک به ۴ عضو خانواده همسر توسط داماد خشمگین

وی افزود: این شرکت برای جلب اعتماد قربانیان، در چند مرحله سود به آنان پرداخت می‌کرد، اما پس از گذشت چند ماه، خبری از پرداخت سود و اصل پول نبود.

اسپانلو گفت: تاکنون ۱۰۰ نفر شکایت خود را در دادسرای گنبدکاووس ثبت کرده اند و سرشبکه این شرکت هرمی در گندکاووس نیز به اتهام کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع با صدور قرار بازداشت موقت، در زندان است.

دادستان مرکز استان گفت: تحقیقات برای ابعاد این پرونده و برآورد میزان زیان قربانیان در دادسرای این شهرستان ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228032 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • رانش زمین در جاده روستایی گلزار محمد_ یافت آباد
  • جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران
  • فیلم| رانش جادهٔ عباس‌آباد به کلاردشت
  • تعداد قربانیان جنگ غزه از ۳۴ هزار نفر گذشت
  • پرتاب اوت های دقیق و دیدنی پراتاما آرهان، بازیکن جوان تیم ملی اندونزی / فیلم
  • سیل مرگبار در چین/ ۴ نفر جان باختند+ تصاویر
  • کوچ ملی‌پوش والیبال ایران به اندونزی!
  • جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۱۵۱ نفر رسید
  • کلاهبرداری به روش پانزی این بار در گنبدکاووس 100 قربانی گرفت
  •  سرشبکه هرمی ترینوست دستگیر شد