Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار زنجان با اشاره به بازداشت‌های اخیر گفت: اتهامات ‏بازداشت شدگان شهرداری زنجان و عضو شورا را دریافت کردیم‏.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به بازداشت شهردار زنجان، نایب رئیس شورا و شهردار منطقه 3 زنجان اظهار کرد: این موضوع به فرمانداری زنجان منعکس شده و مکاتباتی نیز از طرف مقام قضایی با شورای شهر انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید منتظر باشیم تا شورا به یک تصمیمی واحدی رسیده و مصوبه خود را اعلام کند، ابراز کرد: در قانون شوراها نحوه عزل شهردار و سلب عضویت شوراها مشخص است و به طور طبیعی هرگونه سلب عضویت اعضای شورا در هیئت حل اختلاف استان خواهد بود.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه منتظر رسیدگی به پرونده این افراد هستیم، عنوان کرد: بعد از اینکه این پرونده به نتیجه اولیه رسید ما آن محکومیت را به هیئت حل اختلاف اعلام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه هیئت حل اختلاف نیز بعد از دریافت حکم محکومیت عضو شورا تشکیل جلسه داده و رای خود را صادر می‌کند، گفت: ما بعد از رای هیئت حل اختلاف از عضو علی البدل دعوت خواهیم کرد.

عسگری با تاکید بر اینکه ما کار قانونی خودمان را انجام می‌دهیم، افزود: پرونده بازداشت شدگان در مرحله تحقیقات بوده و برای اتهامات وارده باید رسیدگی لازم صورت گیرد، ما موضوع را براساس قانون باید به هیئت حل اختلاف شوراهای اسلامی که در استان است، منعکس بکنیم.

وی با بیان اینکه رای هیئت حل اختلاف بعد از طی مراحل قانونی برای ما لازم الاجرا است، خاطرنشان کرد: بعد از نهایی شدن حکم سلب عضویت ما عضو علی البدل را به شورا دعوت خواهیم کرد.

فرماندار زنجان با اعلام اینکه ما منتظر رسیدن حکم محکومیت نخواهیم ماند، اضافه کرد: به طور طبیعی ما براساس قانون شوراها موضوع را به هیئت حل اختلاف منعکس می‌کنیم و منتظر اظهارنظر آنها خواهیم ماند.

وی با بیان اینکه کارهای لازم برای اعلام موضوع بازداشت عضو شورا به هیئت حل اختلاف در حال انجام است، گفت: دادستان زنجان طی نامه ای که برای فرمانداری و شورای شهر داشته مراتب دستگیری و اتهامات اولیه را اعلام کرده و تاکید کردند که روند خدمت رسانی به شهروندان بدون هیچ مشکلی ادامه یابد.

عسگری با اشاره به اینکه امیدارم اعضای شورا نیز طی امروز و فردا به یک جمع بندی برسند، خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف شهردار از وظایف شوراها بوده و در این راستا اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این بازداشت‌ها در شهرداری ادامه خواهد داشت، افزود: دستگاه قضایی و دستگاه‌های امنیتی رسیدگی لازم را انجام می‌دهند و باید منتظر تحقیات لازم در خصوص این پرونده باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۳۹۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات پلیس فتا درمورد کنکور؛ ۲۰ نفر بازداشت شدند

سردار وحید مجید در تشریح جزئیات این خبر گفت: با توجه به حساسیت مربوط به ایام کنکور و پیرو مجموعه اقدامات سال گذشته از ابتدای سال جاری پلیس فتا فراجا ضمن هدایت و نظارت عملیاتی کلیه رده‌های پلیس سایبری در سراسر کشور در زمینه ارتقاء امنیت آزمون‌های کنکور سراسر نوبت اول اردیبهشت ۱۴۰۳ اقدام کرده است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی، عملیاتی و رصد‌های تخصصی بالغ بر ۳۰۰ نشانگاه مجرمانه مورد شناسایی قرار گرفته است که از این تعداد ۸۰ مورد موضوع تحت اقدام عملیاتی بوده و تعداد ۲۰ نفر از مدیران و گردانندگان اصلی این صفحات، کانال و اکانت که مدعی فروش و واگذاری سوالات کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ با قبولی تضمینی در کنکور و آزمون و یا واگذاری ادوات تقلب افزار بوده‌اند دستگیر شده و برای سیر مراحل قانونی پرونده‌شان به مرجع قضایی ارجاع شده است.

مجید با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای شناسایی سایر مرتکبان و مجرمان در این رابطه در حال اجرا است، افزود: برابر رصد‌های صورت گرفته و تحلیل روش‌های کلاهبرداری افراد مذکور مشخص شده است دریافت رمز ارز و مسکوکات طلا و سکه نیز یکی از روش‌های دریافت وجوهات از سوی مجرمان بوده است. تا کنون در این رابطه بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال معادل رمز ارز و تعداد ۵۰ قطعه انواع سکه طلا از این افراد کلاهبردار، کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره صریح به این موضوع که تا کنون هیچگونه نمونه سوال از متهمان و مجرمان مرتبط با کنکور سراسری کشف نشده است، گفت: یکی از شگرد‌های این افراد واگذاری نمونه سوالات ادوار گذشته است.

رئیس پلیس فتای فراجا خاطرنشان کرد: این افراد کلاهبردار در بسیاری از موارد پس از دریافت وجوهات از پاسخگویی به متقاضیان و مالباختگان امتناع می‌کنند، لذا هموطنان گرامی ضمن حفظ هوشیاری به هیچ عنوان فریب این افراد را نخورند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • معاون وزیر دفاع روسیه به ظن دریافت رشوه بازداشت شد
  • شورای اسلامی نسیم شهر منحل شد
  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا
  • شورای اسلامی نسیم‌شهر منحل شد
  • اقدامات پلیس فتا درمورد کنکور؛ ۲۰ نفر بازداشت شدند
  • مشکلات بازاریان زنجانی به رئیس دادگستری چه بود؟
  • بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ فلسطینی در کرانه باختری دستگیر شده‌اند
  • بازداشت ۸۴۰۰ فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر گذشته