Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمان با اشاره به تعدادی شهدای کل استان و شهدای جامعه عشایری گفت: شهدای عشایر ۱۸ و نیم درصد کل این شهدا هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدجوادفدایی، امروز(۱۲ دی) در نشست ستادبرگزاری نخستین یادواره هزار و ۲۰۱ شهید عشایر استان با اشاره به اینکه ۹ درصد جمعیت عشایر کل کشور در استان کرمان است؛ گفت: با توجه به ۶ هزار و ۵۰۰ شهید در استان؛ شهدای عشایر ۱۸ و نیم درصد کل این شهدا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار کرمان تعداد جامعه عشایری و شهدای این قشر را قابل توجه خواند و با بیان اینکه عشایر برای اسلام و نظام و انقلاب اهمیت قائل شدند و چندین برابر ظرفیت خود را در این راه بکار گرفتند؛ تأکید کرد: ما هم باید در خدمت به این قشر مشارکت کرده و همین جا زا دستگاه های اجرایی می خواهیم در این زمینه حضور داشته باشند.

 

اهدای ۱۰ هزار کتاب کمک آموزشی توسط وزیر ارشاد برای جامعه عشایری، شناسایی ۴۵ شهید معلم و دانش آموز عشایری و تدارک یادواره ایشان، برگزاری یادواره کم سن شهید عشایر در شهرستان منوجان، برگزاری نمایشگاه، ساخت و نامگذاری مدارس خیّرساز، ویزیت رایگان ۲۰۰ نفر، توجه به مدارس عشایری توسط بسیج دانشجویی، توزیع بالغ بر ۲ هزار دست البسه، کمک به تهیه جهیزیه ۵۰ مورد توسط بسیج طلاب، اعزام ۳۰۰ طلبه خواهر و برادر به حوزه عشایری، برگزاری یادواره دانش آموز در ۴ مدرسه، اعزام دانش آموزان عشایر به اردوی راهیان نور و... بخشی از اقدامات دستگاه های مختلف در راستای برگزاری این یادواره است.

 

در این جلسه عنوان شد: صداوسیمای مرکز استان، بسیج رسانه و روابط عمومی و تبلیغات سپاه ثارالله استان نیز در بخش های مرتبط همکاری می کنند. 

 

 

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد اردبیل قرآن کریم آیت الله محقق داماد حماسه 9 دی طرح ملی فهما استان بوشهر شهدای عشایر استاندار کرمان جلسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۱۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استادیوم ورزشی شهر آباد تکمیل می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی دوشنبه شب در پایان برگزاری فینال مسابقات فوتبال یادواره شهدای شهرآباد در استادیوم ورزشی آن شهر عنوان داشت: یادواره‌ها و برنامه‌ها که به عنوان پاس داشت و تجلیل از مقام شامخ شهدا برگزاری می‌شود موجب آشنایی نسل جوانان و نوجوانان با این شهدا که مفاخران و افراد برجسته در حیات ما محسوب می‌شوند، است.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: امروز توسعه و پیشرفتی که در جامعه وجود دارد به خاطر ایثار گری، جانفشانی، از خود گذشتگی و برکت خون پاک و مطهر شهداست که باید به پاس داشت این ایثارگری شهدا برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در خور شأن و منزلت آنها برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: فاز دوم استادیوم ورزشی شهر آباد که شامل احداث رختکن، و امکانات جانبی این استادیوم یک میلیارد تومان اعتباری برای آن تخصیص داده شده که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: فاز سوم این استادیوم که ساماندهی جاده دست رسی و روشنایی آن است نیز در اعتبارات سال جاری در نظر گرفته خواهد شد

در پایان این دوره مسابقات پیشکسوتان تیم شهدای شهر آباد با برد تیم پیشکسوتان استقلال بوشهر قهرمان این دوره شد.

کد خبر 6085952

دیگر خبرها

  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت
  • برگزاری یادواره شهدای قدس در میناب
  • برگزاری یادواره شهدا نیاز امروز جامعه ما است
  • برگزاری یادواره شهدای ورزشکار در بردسکن
  • استادیوم ورزشی شهر آباد تکمیل می‌شود
  • پنل خورشیدی بین همه عشایر استان بوشهر توزیع می شود
  • خدمات آموزشی دانش آموزان عشایر استان بوشهر مطلوب نیست
  • یادواره سردار شهید حجازی و شهدای طریق القدس در سراوان،
  • یادواره سردار شهید حجازی و شهدای طریق القدس در سراوان
  • نشست چیستی و چرایی فرهنگ و هویت عشایری در دهدشت برگزار شد