Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مراد فتحی صبح پنجشنبه در گردهمایی مدیران عامل انجمن‌های حمایت از زندانیان و مددکاران زندان‌های کردستان، اظهار داشت: در حال حاضر ۸۸۷ خانواده زندانی تحت پوشش انجمن‌های حمایت زندانیان در استان هستند که به صورت مستمر خدماتی مانند مستمری ماهیانه، کمک هزینه‌های تحصیلی، کمک هزینه‌های ازدواج، هزینه‌های درمان و آموزش مهارت‌های اساسی زندگی دریافت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خانواده‌های زندانیان قربانیان اصلی بزه و جرم در جامعه هستند چرا که از یک سو با توجه به در حبس به سربردن سرپرست خانواده با مشکلات مالی متعددی دست و پنج نرم می‌کنند و از سوی دیگر به دلیل خوردن مُهر زندان بر پیشانی آنان در بسیاری از موارد مورد بی‌مهری در جامعه نیز قرار می‌گیرند.

مدیرکل زندان‌های کردستان با تاکید بر این موضوع که افکار عمومی باید نسبت به زندانیان و خانواده‌های آنها تغییر یابد، ادامه داد: باید این مهم را پذیرفت که زندان و پدیده جرم ناشی از مشکلات و نابهنجاری‌هایی است که در جامعه وجود دارد و در این راستا همه مردم، مسئولان و دلسوزان این نظام باید انجمن‌های حمایت زندانیان در نیل به اهداف انسان دوستانه خود یاری دهند.

فتحی خطاب به مددکاران زندان‌های استان نیز با بیان اینکه معنای اصلی مددکاری و فریادرسی، در زندان‌ها ظهور می کند، یادآور شد: مددکاران سایر دستگاه‌های حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) با افرادی سروکار دارند که آزاد هستند و می‌توانند بسیاری از امور خود را به راحتی پیگیری کنند.

وی بیان کرد: متاسفانه مددکاران زندان‌ها با افرادی درگیر هستند که به دلیل در حبس به سربردن، ارتباط آنها با محیط خارج از زندان قطع شده و تنها پل ارتباطی آنها با خارج از زندان مددکاران هستند که این موضوع اهمیت و ارزش شغل مددکاری در زندان‌ها را دوچندان می کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از خدماتی که از سوی کمیته امداد به زندانیان و خانواده‌های نیازمند آنان ارائه می‌شود، گفت: هیچیک از خانواده زندانیان به شرط آنکه نیازمندی آنها از سوی کارشناسان حوزه مددکاری تشخیص داده شود از حمایت کمیته امداد در استان بی‌بهره نخواهند شد.

محمدرسول شیخی زاده توسعه مشاغل خُرد و خانگی را در میان خانواده‌های زندانیان ضروری دانست و اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه توسعه مشاغل خانگی در میان مددجویان خود از تجربه خوبی برخوردار است و ما این آمادگی را داریم تا مشاغل خورد و خانگی را در میان خانواده های زندانیان و همچنین زندانیان آزاد شده توسعه دهیم.

کد خبر 4814167

منبع: مهر

کلیدواژه: انجمن حمایت از زندانیان 9 دی بوشهر ایلام قزوین آلودگی هوا انتخابات مجلس شورای اسلامی بیرجند گرگان شیراز شهرکرد مشهد استانداری سمنان گردشگری صفحه اول روزنامه های استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۱۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته امداد امام خراسان شمالی از نوغانداران حمایت ویژه می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، مجید الهی راد در گفت‌وگو با رسانه‌ها با بیان اینکه ایجاد اشتغال و توانمند سازی مددجویان به عنوان مهم‌ترین راهبرد این نهاد در زمینه خودکفایی مددجویان است، اظهار کرد: یکی از اقدامات این نهاد در زمینه ایجاد اشتغال و تقویت صنعت نوغانداری و تکمیل زنجیره ارزش نوغان در خراسان شمالی است.

الهی‌راد با تشریح اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه تکمیل زنجیره ارزش نوغان در خراسان شمالی افزود: توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان بین نوغانداران و توزیع ۴۵۰۰ اصله نهال درخت توت بین مجریان طرح‌های اشتغال را از اقدامات این نهاد در راستای کمک به تکمیل زنجیره ارزش نوغان در استان نام برد.

وی ادامه داد: همچنین این نهاد ۶۰۰ کیلوگرم پافسول ضدعفونی کننده کرم ابریشم و ۵۰۰ عدد دماسنج و رطوبت سنج دیجیتالی بین مجریان طرح توزیع کرده است.

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی خاطر نشان کرد: داشتن مناطق مستعد کاشت درخت توت، تقویت بعد اقتصاد خانوار بویژه در مناطق محروم و مرزی، افزایش تولید پیله خام ابریشم، ایجاد انگیزه و تقویت فعالیت شغلی با مشارکت اعضای خانوار، ریسک پایین و مبلغ پایین جهت راه اندازی فعالیت از مزیت‌های تکمیل زنجیره ارزش نوغان در خراسان شمالی است.

کد خبر 6084861

دیگر خبرها

  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی
  • رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • احداث و تعمیر بیش از هزار واحد مسکونی مددجویی در البرز
  • خودکفایی ۲ هزار خانوارتحت حمایت کمیته امداد
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • حمایت ۶۲ ایرانی ساکن خارج کشور از ایتام زنجانی
  • کمیته امداد امام خراسان شمالی از نوغانداران حمایت ویژه می‌کند