Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-20@00:58:56 GMT

تکریم پرستاران اولویت ما است

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۴۱۶۵۸

تکریم پرستاران اولویت ما است

خبرگزاری میزان- حضرتی گفت: تکریم پرستاران بزرگترین اولویت ما در وزارت بهداشت است. تاریخ انتشار: 13:44 - 12 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۲۵۹۱

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،  مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت  در مراسم بزرگداشت روز پرستار اظهار کرد: جای خرسندی است که روز پرستار با آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی که سال پرستار و ماما نام‌گذاری شده، مقارن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نامه آقای تدروس به وزرای بهداشت کشور‌های جهان، از مسئولین کشوری خواسته شده در حمایت از پرستاران و ماما‌ها به جهت گسترش پوشش همگانی خدمات سلامت در سطح جهان تلاش کنند؛ چراکه به کاهش هزینه‌ها کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: تاکید رهبر معظم انقلاب به مراقبت از پرستاران

وی با اشاره به روند سالمندی در دنیا و اینکه طی ۳۰ سال آینده ایران کشور پیری خواهد بود، ادامه داد: به همین دلیل در ۱۰ سال آینده، پرستاری جزو پنج شغل برتر دنیا شناخته خواهد شد.

 حضرتی به اقدامات صورت گرفته در معاونت پرستاری با توجه به دستورات وزیر بهداشت اشاره و تصریح کرد: تکریم پرستاران بزرگترین اولویت ما در وزارت بهداشت است و در دیدار دیروزمان با مقام معظم رهبری، ایشان هم بر این موضوع تاکید کردند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت افزود: تدوین پیش‌نویس رتبه‌بندی پرستاران از دیگر اقداماتی بود که در سال جاری تصمیم به اجرای آن داشتیم که متاسفانه این امر محقق نشد و در برنامه‌های سال ۹۹ معاونت پرستاری قرار دارد.

حضرتی دغدغه دیگر معاونت پرستاری را پیگیری برای پرداخت معوقات پرستاران دانست و اظهار کرد: امیدواریم علاوه بر پرداخت معوقات، به موضوع سختی کار پرستاران بویژه در بخش‌های اطفال و شیمی‌درمانی توجه بیشتری شود.

وی در ادامه تشریح فعالیت‌های معاونت پرستاری، خاطرنشان کرد: اصلاح نظام پرداخت قاصدک، دفاع از حقوق شهروندی پرستاران با نظرسنجی از بیش از ۲۰۰۰ پرستار، اجرای طرح تخصصی پرستاران به شکل پایلوت، تدوین ۱۸ دوره آموزشی و اعتبار بخشی و کارمضاعف برای پرستاران در زمینه الکترونیک کردن گزارش‌های پرستاری با همکاری معاونت درمان و تدوین آیین‌نامه مراکز ارائه خدمت مراقبت طولانی، از دیگر اقداماتی است که صورت گرفته یا در صدد اجرای آن هستیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: همچنین اجرای آزمایشی پرستار پیگیر در ۲ دو دانشگاه علوم پزشکی شیراز و شهید بهشتی در حال انجام است. دیگر اقدامی که باید انجام شود نیز رتبه‌بندی اخلاق‌مداری پرستاران است که با همکاری سازمان نظام پرستاری محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پرستار پرستار وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۱۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار شهدای غزه به مرز ۳۴ هزار نفر

 وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد شمار شهدا از زمان آغاز تجاوز جاری رژیم صهیونیستی به این منطقه به ۳۳ هزار و ۹۷۰ تن افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های فلسطینی، به دنبال گذشت ۱۹۵ روز از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، وزارت بهداشت فلسطین در این باریکه اعلام کرد شمار شهدای این تجاوز به ۳۳ هزار و ۹۷۰ تن و شمار زخمی ها به ۷۶ هزار و ۷۷۰ تن افزایش یافته است.

وزارت بهداشت فلسطین تأکید کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی، در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب هفت مورد کشتار علیه اهالی غزه شده است که در نتیجه آن ۷۱ شهید و ۱۰۶ زخمی به بیمارستان منتقل شده اند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: هنوز شماری از قربانیان در زیر آوار و در معابر باقی مانده اند و تیم های امدادرسانی و دفاع مدنی قادر به دسترسی به آنها نبوده اند.

وزارت بهداشت فلسطین ساعاتی پیش با اشاره به کمبود شدید امکانات بهداشتی و درمانی در شهر غزه و شمال نوار غزه، خواستار ایجاد بیمارستان و استقرار تیم های پزشکی بین المللی در این مناطق شده بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • از احداث بیمارستان دوم دامغان چه خبر؟
  • افزایش شمار شهدای غزه به مرز ۳۴ هزار نفر
  • تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم
  • آمار شهدای غزه به مرز ۳۴ هزار نفر رسید
  • افزایش حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویان پرستاری
  • توسعه مشارکت‌های مردمی در صنعت اولویت وزارت صمت است
  • اولویت‌های پژوهشی سال ۱۴۰۳ سازمان سینمایی منتشر شد