Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

وزیر بهداشت ضمن محکوم کردن اقدام آمریکایی‌ها در ایجاد محدودیت برای تامین داروهای بیماران بویژه بیماران خاص، گفت: تهیه داروهای بیماران خاص این روزها به شدت سخت شده است، اما خوشبختانه اکنون کمبودهای دارویی یک سوم زمان مشابه سال گذشته است.

سعید نمکی در حاشیه مراسم بزرگداشت روز پرستار در جمع خبرنگاران، به محدودیت‌هایی که این روزها برای تهیه داروی بیماران خاص مانند sma ایجاد شده است اشاره کرد و گفت: تهیه داروهای بیماران خاص این روزها به شدت سخت شده است، اما خوشبختانه در این ایام نسبت به ایام مشابه در سال گذشته، کمبودهای دارویی یک سوم آن زمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته، برخی داروهای بیماران خاص به علت محدودیت‌های آمریکایی‌ها و اینکه کارخانه تولید کننده دارو ۱۰۰ درصد آمریکایی است، با مشکلات فراوان تهیه می‌شود که اخیرا طی مکاتبه‌ای با دبیرکل سازمان بهداشت جهانی و سایر نهادهای بشردوستانه در برخی کشورها به این موضوعات و مشکلات اشاره کردم که امیدواریم با تدبیری عاقلانه، جلوی بی عقلی اقای ترامپ گرفته شود.

نمکی ادامه داد: در اینکه سازمان جهانی بهداشت و افراد صلح طلب به کمک ما می‌آیند شکی نیست اما، توان آنها هم در عرصه بین‌المللی محدود است و آمریکا علیه تمام عهدنامه‌های جهانی قد علم کرده است. برخی عهدنامه‌ها مانند عهدنامه‌های محیط زیستی را نیز ترامپ با قلدری و به شکل یکجانبه پاره کرده است. البته این موارد به معنی عدم کمک سازمان بهداشت جهانی به ما نیست و در حال بررسی جوانب اتفاقات هستند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۱۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا برج آزادی تهران قرمز شد؟

به گزارش خبرآنلاین، ساختمان برج آزادی همزمان با روز جهانی هموفیلی، برای حمایت از بیماران هموفیلی و آگاهی عموم شهروندان درباره این بیماری با نورپردازی قرمز شد.

بزرگداشت روز جهانی هموفیلی همه ساله، ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) توسط فدراسیون جهانی هموفیلی، سازمان‌های حمایتی بیماران مبتلا به اختلالالت انعقادی و مراکز درمانی این بیماران در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود.

مؤسسات حمایتی در این روز، اقدام به ارتقای سطح آگاهی عموم درباره این بیماری‌ها می‌کند، برج آزادی نماد ملی کشور به مناسبت این روز و در حمایت از بیماران هموفیلی به رنگ قرمز درآمد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896704

دیگر خبرها

  • عدم پاسخگویی تعرفه‌های آندوسکوپی و کولونوسکوپی به هزینه‌ها
  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • تعرفه های آندوسکوپی و کولونوسکوپی پاسخگوی هزینه‌ها نیست
  • چرا برج آزادی تهران قرمز شد؟
  • بیماران سرطانی گروه هدف پویش ملی سرطان هستند
  • اهمیت «پروفیلاکسی» و تامین مستمر دارو برای بیماران هموفیلی
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • ۵ مطالبه مهم استاندار آذربایجان شرقی از معاون وزیر بهداشت