Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@04:03:31 GMT

گیلان ۸ پروژه اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی دارد

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۴۲۱۴۴

گیلان ۸ پروژه اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی دارد

ایسنا/گیلان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه گیلان ۱۸ پروژه اقتصاد مقاومتی در سال ۹۸ دارد، گفت: هشت پروژه اقتصاد مقاومتی گیلان در بخش کشاورزی است.

کیوان محمدی امروز (۵ شنبه ۱۲ دی ماه) در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گیلان که در استانداری برگزار شد، با اشاره به برگزاری نهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان در سال جاری، اظهار کرد: گیلان ۱۸ پروژه اقتصاد مقاومتی در سال ۹۸ دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هشت پروژه از ۱۸ پروژه اقتصاد مقاومتی گیلان را در بخش کشاورزی دانست و افزود: این پروژه ها دارای پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد است که تامین اعتبار آن از محل تبصره ۱۸ و تسهیلات بانکی دنبال می شود. دو پروژه در حوزه نوغانداری و ابریشم و یک پروژه در حوزه شیلات است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه پروژه شیلات را پایان سال به بهره برداری خواهد رسید، گفت: متاسفانه در بخش صنعت و معدن با نوسانات قیمت ارز مواجه هستیم و تعدادی از پروژه ها ناتمام ماندند لذا بانک ها از محل تبصره ۱۸ تسهیلات لازم را به واحدهای بزرگ اعطا کنند.

محمدی، آبرسانی به شهرها، احداث سدهای لاستیکی و احداث تصفیه خانه فاضلاب را هر کدام دارای یک پروژه اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: گسترش سوله پسماند لاکان از ۵۰۰ تن به ۱۰۰۰ تن، احداث زباله سوز ۲۵۰ تنی در لنگرود و احداث تصفیه خانه شیرابه انزلی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی سرانه ۷۰ میلیون تومانی پرداخت تسهیلات در حوزه صنعت را مناسب گیلان ندانست و اضافه کرد: با همکاری بانک های عامل باید سرانه تسهیلات اشتغال بخش صنعت را به بیش از ۲۰۰ میلیون تومان برسانیم.

عباس علیزاده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان نیز، با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون در حوزه تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری ۳۵۰ میلیارد تومان پرداخت با اشتغال ۶۴۷۱ نفر داشتیم، گفت: پرداختی نهادهای حمایتی ۶۷ میلیارد تومان با اشتغال ۲۰۱۴ نفر و پرداختی اشتغال فراگیر ۱۱۵ میلیارد تومان با اشتغال ۱۴۲۳ نفر بود.

وی با بیان اینکه از محل تسهیلات مشاغل خانگی ۳.۵ میلیارد تومان با ۴۰۱ نفر اشتغال داشتیم، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار با اشتغالزایی برای ۹۰ نفر پرداخت شده است.

مدیرکل کار گیلان با اشاره به وجود ۶۱۰۰ جویای کار در استان طی سال گذشته، اضافه کرد: سامانه رصد را در وزارت تعاون راه اندازی کردیم و مشاغل و افراد شاغل و واحدهای تولیدی در این سامانه تجمیع خواهد شد.

احدالله امیری، رئیس اداره امور شعب بانک در گیلان نیز در ادامه، با اشاره به پرداخت تسهیلات ۸۸۵ میلیارد تومانی به ۱۹۶ طرح دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد استان در قالب ستاد اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد: در حال حاضر ۶۲ طرح موانع قانونی دارند؛ نه تسهیلاتی. همچنین از این ۶۲ طرح ۱۷ طرح انصرافی داریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۴ طرح از ۱۳۴ طرح مذکور مورد تصویب بانک برای پرداخت تسهیلات است، یادآور شد: تاکنون ۱۱۵ میلیارد تومان تسهیلان به ۳۲ واحد تولیدی پرداخت شده که معادل ۱۹ درصد پرداخت تسهیلات است.

رئیس اداره امور شعب بانک در گیلان با اشاره به پیشرو بودن بخش صنعت در پرداخت تسهیلات، گفت: زمینه اشتغال برای ۵۸۲ نفر ایجاد شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی ستاد اقتصاد مقاومتی کشاورزی تسهيلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۲۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای حمایت از اشتغالزایی و بهبود معیشت خانوارها، تسهیل شرایط ازدواج، تحکیم بنیان خانواده و جوانی جمعیت، حمایت از کشاورزان خسارت دیده و ... شعب این بانک در سراسر کشور طی سال 1402 بیش از 126 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه جمعا به مبلغ 145 هزار و 610 میلیارد ریال به متقاضیان و واجدان شرایط پرداخت کرده اند.

شایان ذکر است، از مجموع تسهیلات قرض الحسنه پرداختی توسط بانک کشاورزی در مقطع یاد شده، بالغ بر 83 هزار میلیارد ریال در قالب بیش از 40 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و 28 هزار میلیارد ریال در قالب 42 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به متقاضیان پرداخت شده و الباقی در قالب تسهیلات اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، ودیعه مسکن مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی، تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی، کمک به کشاورزان خسارت دیده و ...  بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • تسهیلات اشتغال برای رهاشدگان از دام اعتیاد