Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز پنجشنبه ۱۲ دی ماه در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد بر نقش مهم منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد در عملیاتی شدن شعار رونق تولید منطبق با اهداف اقتصادی کشور تأکید و ایجاد خط سیر گردشگری دریایی از آستارا تا گلستان با محوریت ایجاد آن در بندرامیرآباد را امری لازم در توسعه گردشگری این بندر برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به حضور ایران در تجارت اوراسیا و تعرفه‌های ترجیحی که روی ۵۰۰ قلم کالا وضع شده است به طور قطع بندرامیرآباد یکی از بنادر فعال در کشور خواهد شد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه زیرساخت‌های همه فعالیت‌ها اعم از صنعتی، گردشگری، خدماتی و نفتی در بندرامیرآباد پیش بینی شده است ابراز امیدواری کرد با امتیازاتی که به بندرامیرآباد با منطقه آزاد شدن آن که چندی پیش نیز در هیأت دولت به تصویب رسید تعلق خواهد گرفت شاهد نقش آفرینی بیش از پیش این بندر در مناسبات اقتصادی کشور باشیم.

او بندرامیرآباد را با حمل و نقل و مسیر‌های دسترسی چند وجهی، قرارگیری در کریدور شمال – جنوب و حلقه ارتباط کشور‌های آسیای میانه و شمال دریای خزر با جنوب ایران محلی جذاب برای بازرگانان و تاجران دانست که روند رو به رشد توسعه ساختاری، تجهیزاتی و نرم افزاری افزایش ترانزیت کالا را رقم می‌زند.

رحمانی فضلی، بندر امیرآباد را نقطه امید بخش و قابل اعتنا اقتصاد کشور برشمرد که افزایش میزان تخلیه وبارگیری و صادرات کالای آن در امسال نوید بخش رونق تولید در منطقه است.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه بندرامیرآباد در واگذاری امور به سرمایه گذار بخش خصوصی الگوی مناسبی برای بنادر کشور به شمار می‌رود گفت: بندرامیرآباد با دارابودن قابلیت‌های الکترونیکی، باید از بندری اقتصادی به بندری اقتصادی الکترونیکی تبدیل شود.

او با اشاره به نقش مهم بندرامیرآباد به عنوان بزرگترین بنگاه اقتصادی شمال کشور در جنگ اقتصادی بی سابقه‌ای که بر کشور تحمیل شد افزود: این بندر با امکانات و موقعیت بی نظیر خود توانسته تحریم‌ها را به فرصت تبدیل و اقتصاد منطقه را متحول کند. بندری با ثبت رکورد‌های بی نظیر سیاوش رضوانی مدیر بندرامیرآباد این بندر را را به عنوان بندر ثبت رکورد‌های بی نظیر معرفی کرد که توانست در پارسال و همچنین در امسال حد نصاب جدیدی را در میزان تخلیه و بارگیری کالا، میزان تخلیه کالا‌های ورودی و تعداد کشتی‌های ورودی به بندر ثبت نماید.

او میزان تخلیه وبارگیری کالا در امسال را ۳ میلیون تن عنوان کرد که توانست در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد ۱۳درصدی، سهم ۶۵ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در شمال کشور را در همین مدت از آن خودکند.

مدیر بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر در پایان گفت سهم ۷۵ درصدی صادرات و ۶۶ درصدی تخلیه کالا‌های اساسی، تنها بخشی از دستاورد‌های بندرامیرآباد می‌باشد که در میان بنادر شمالی کشور به نام این بندر به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر کشور بندر امیرآباد گردشگری دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۲۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر دیلم ۲ برابر شد

رضا نیکو روز سه شنبه در جمع خبرنگارن اظهار داشت: بارج پهلوگیری شده در بندر دیلم به طول ۵۶، عرض ۱۵ و عمق ۳.۷۰ متر است که اسقرار آن از دیرباز مورد مطالبه بندرنشینان دیلمی بوده است.

وی بیان کرد: با هدف افزایش ایمنی و کاهش مدت انتظار شناور‌ها نسبت به بکارگیری این فروند بارج در بندر دیلم اقدام شده است.

 رئیس اداره بندر و دریانوردی دیلم گفت: ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر دیلم با افزوده شدن یک فروند بارج ۲ هزار تنی اکنون به هزار چهار تن افزایش پیدا کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • «امنیت» و «تجارت» محور رایزنی ایران و پاکستان
  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور
  • رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر دیلم ۲ برابر شد
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • فروردین ماه پررونق در بزرگترین بندر شمال 
  • آغاز رکورد شکنی بندر امیرآباد در سال ۱۴۰۳
  • لزوم اعلام رسمی تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی