Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی حق‌شناس روز پنجشنبه در هفتمین جلسه شورای راهبردی کمیسیون تصادفات گلستان اظهار داشت: بیشترین علت فوت مصدومان حوادث ترافیکی در حین انتقال به بیمارستان های استان به ویژه شهر گرگان، ترافیک دورن شهری است.

وی افزود: شهرداری گرگان و شورای ترافیک باید خط ویژه عبور آمبولانس در گرگان ایجاد کنند تا از این طریق انتقال مجروحان تصادفات به بیمارستان ها در زمان کمتری انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین بر ضرورت تلاش بیشتر برای احداث دوربرگردان های استاندارد برای کاهش تصادفات استان تاکید کرد و گفت: احداث ۲ دوربرگردان از ۲۰ دوربرگردان استاندارد مصوب شده غیرقابل قبول است که با توجه به سفر هفته آینده وزیر راه و شهرسازی به گلستان، باید تلاش برای جذب و تخصیص اعتبارات ۱۸ دوربرگردان باقیمانده بیشتر شود.

استاندار گلستان گفت: با اصلاح هندسی معابر و جاده‌ها می‌توان تلفات ناشی از تصادفات درون و برون شهری استان را به طور چشمگیری کاهش داد.

فرمانده انتظامی گلستان هم در این جلسه گفت: آمار فوت شدگان حوادث درون و برون‌شهری ۹ ماهه امسال استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۲۵ و ۸ درصد کاهش داشت اما تصادف موتورسیکلت و عابر پیاده همچنان زیاد است.

سرتیپ دوم روح‌الامین قاسمی افزود: نداشتن کلاه ایمنی از مهمترین دلایل افزایش مرگ و میر موتورسواران در حوادث گلستان است که بخش های فرهنگی و رسانه‌ها باید نسبت به فرهنگ‌سازی استفاده از این وسیله پیشگام شوند.

مهدی میقانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان هم در این جلسه گفت: آمار بالای فوت شدگان حوادث ترافیکی استان در بخش موتورسیکلت و عابرپیاده، ارتباط زیادی به کیفیت راه‌ها ندارد و لازم است فرهنگ استفاده از معابر خط‌کشی شده، پل عابر پیاده و استفاده صحیح از موتورسیکلت در شهروندان نهادینه شود.

برچسب‌ها اجتماعی گلستان حوادث ترافیکی و غیر ترافیکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی گلستان حوادث ترافیکی و غیر ترافیکی اجتماعی گلستان حوادث ترافیکی و غیر ترافیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۲۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خستگی، خواب آلودگی و واژگونی علت اصلی تصادفات کرمان

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان تعداد مصدومان تصادفی انتقال یافته توسط اورژانس را ۱۰۰ نفر و مصدومان تصادفی درمان شده در محل حادثه را ۳۳ نفر اعلام کرد که این آمار در مقایسه با روز قبل آن (۱۶۹ نفر) کاهشی بوده است.

 در طرح سلامت نوروزی از ساعت ۰۷:۳۰  دیروزتا ساعت ۰۷:۳۰ امروز پنجشنبه، تعداد بیماران غیر تصادفی انتقال یافته با کمک اورژانس ۱۸۲ نفر و نیز بیماران غیرتصادفی درمان شده در محل ۲۲۳ نفر بوده است.

مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پرشکی کرمان همچنین تعداد کل مراجعه کنندگان به اورژانس بیمارستان ها را طی مدت زمان یاد شده ۱۱ هزار ۴۳۲ نفر، بیماران سرپایی اورژانس بیمارستان های این استان را ۱۰ هزار و ۲۵ نفر، بیماران بستری شده در اورژانس بیمارستان ها را هزار و ۴۰۷ نفر، بیماران منتقل شده به بخش های ویژه ۹۲ نفر و بیماران منتقل شده از اورژانس به بخش های عادی را ۳۹۹ نفر اعلام کرده است.

براساس این گزارش همچنین  بازدیدهای بهداشتی از اماکن  هزار و ۵۳۱ مورد، مقدار مواد غذایی فاسد جمع آوری شده در استان ۷۱۱ کیلوگرم، مراکز و اماکن متخلف تعطیل شده ۶ مورد و همچنین تعداد بازدید های حوزه غذا و دارو ۱۱۳ مورد بوده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برقراری ۱۷ هزار و ۹۲۷ تماس در طرح سلامت نوروزی
  • برقراری ۱۷ هزار و ۹۲۷ تماس با اورژانس کرمانشاه در طرح نوروزی
  • نبستن کمربند ایمنی عامل نیمی از فوتی‌های حوادث جاده‌ای در قزوین
  • خستگی، خواب آلودگی و واژگونی علت اصلی تصادفات کرمان
  • ثبت بیش از ۳ هزار مأموریت اورژانسی در استان کرمانشاه
  • ۶۱۷ مصدوم در حوادث ترافیکی جاده‌ای خراسان شمالی
  • ۶۰۰۰ مصدوم حوادث ترافیکی در کردستان خدمات درمانی رایگان دریافت کردند
  • ثبت بیش از ۲۵۰۰ ماموریت از آغاز ایام نوروز در اورژانس کرمانشاه
  • ۷ نفر در حوادث جاده‌ای خوزستان جان باختند
  • ۵ فوتی در تصادفات ترافیکی سفرهای نیمه اول تعطیلات نوروزی استان همدان