Web Analytics Made Easy - Statcounter

نفیسه نخعی روز پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی مدیران و نخبگان فرهنگی استان خراسان جنوبی که با حضور معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان برگزار شد افزود: ۳۷۸ هزار و ۹۸۱ نفر جمعیت کل زنان خراسان جنوبی است که ۴۹ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند و این قشر از جامعه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: ۲ نفر از ورزشکاران خانم استان به تیم ملی دعوت شده‌اند و ۳۰ باشگاه خصوصی بانوان در خراسان جنوبی داریم که ۱۰ درصد باشگاه‌های کل استان مربوط به بانوان است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ورزش یکی از عوامل اصلی کاهش بیماری‌هاست گفت: براساس نتایج مطالعاتی که در خراسان جنوبی انجام شده شیوع کم‌تحرکی در جامعه شهری ۵۱ درصد است و در خراسان جنوبی بیشترین آمار مرگ و میر به دلیل سکته‌های قلبی و مغزی و سرطان‌ها به ویژه سرطان کولون و پستان است.

وی افزود: این استان به دلیل ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با افغانسان با مشکل قاچاق مواد مخدر و اعتیاد مواجه شده و شیوع اعتیاد بین جوان و بانوان چشمگیر است که برای جلوگیری از این آسیب باید به ورزش همگانی توجه شود.

نخعی اظهار داشت: ۱۲ درصد از زنان استان سرپرست خانوار هستند و نوزدهمین استان در بخش زنان سرپرست خانوار هستیم.

وی گفت: اولویت‌ها به لحاظ آسیب‌های اجتماعی در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی اقدام به خودکشی، فرار از خانه و طلاق از آسیب‌های نخست است که نیازمند افزایش امید و شور و نشاط اجتماعی در استان هستیم.

وی اضافه کرد: جاده سلامت را با همکاری شهرداری بیرجند ایجاد کردیم و اقبال مردم به این جاده خوب است که افزایش این فضاها باید در دستور کار باشد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: بیرجند و خراسان جنوبی ۵۰ هزار نفر جمعیت دانشجویی دارد و نیمی از این جمعیت را بانوان تشکیل می‌دهند که احداث پارک سلامت بانون در دستور کار وزات ورزش و جوانان باشد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از دانشجویان در خوابگاه‌های داخل دانشگاه مستقر هستند پیشنهاد می‌کنیم تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه بیرجند و شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی برای راه‌اندازی پارک بانوان منعقد شود.

نخعی افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به لزوم توزیع عادلانه امکانات عمومی در کشور تاکید کردند.

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی هم گفت: این استان ۶ روزنامه فعال، ۱۳۳ پایگاه خبری و ۵۰ نشریه، فصلنامه، دوفصلنامه و... دارد که به لحاظ رسانه‌ای ظرفیت خوبی است.

سمانه سالاری افزود: اگر از ظرفیت رسانه‌ای استان استفاده شود، مسائل و مشکلات راحت‌تر رفع می‌شود.

وی بیان کرد: لازم است برنامه‌های حوزه ورزش و جوانان پیوست‌های رسانه‌ای داشته باشد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 آسیب های اجتماعی جامعه سرطان مطبوعات ورزش و جوانان قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۳۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبعیض‌ها در بخش‌های مختلف باید به حداقل برسد

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: تبعیض‌ها در بخش‌های مختلف باید به حداقل ممکن رسیده و عدالت‌محوری سرلوحه کار عملی ما باشد. مردم از پرداخت مالیات ناراحت نیستند اما تبعیض و نوع خدماتی که می‌گیرند از عوامل مهم دلخوری  و ناراحتی مردم است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار محمدرضا مهدوی در دیدار علی کریمدادی مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی که به مناسبت فرارسیدن سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: حاکمیت و دولت برای اجرای طرح‌های عمومی و خدماتی و عمرانی باید منابع پایدار داشته باشد و مالیات یکی از مهمترین و اصلی‌ترین منابع قابل برنامه‌ریزی و پایدار است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: باید تبعیض‌ها در بخش‌های مختلف به حداقل ممکن رسیده و عدالت‌محوری سرلوحه کار عملی ما باشد. مردم ما از پرداخت مالیات ناراحت نیستند، اما تبعیض و نوع خدماتی که می‌گیرند از عوامل مهم دلخوری  و ناراحتی مردم است. 

وی گفت: در تمامی طرح ها و برنامه‌ها باید افراد ضعیف جامعه نیز به درستی دیده شوند و برنامه‌ریزی و اقدام لازم برای بهبود زندگی و معیشت ایشان صورت پذیرد. سوخت و بسیاری از منابع و معادن کشور، متعلق به همه و عموم مردم کشور و حتی نسل‌های بعدی است و باید از مزایای آن بهره‌مند شوند. 

مهدوی درباره حمله موفقیت آمیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل غاصب گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار سایر نیروهای مسلح کشور نشان داد که با تبعیت از فرامین رهبر فرزانه انقلاب، به دنبال دفاع از حریم و امنیت مردم کشور است و در تمامی عرصه‌ها برای رفع مسائل و مشکلات مردم از پای نمی‌نشیند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: یکی از کمبودهایی که ما در بخش‌های مختلف شاهد هستیم مدیریت و نیروی کاری قاطع و انقلابی است که برای خدمتگزاری به مردم سر از پا نشناسد و سیره و الگوی شهدای گرانقدر مانند شهید کاوه و شهید سلیمانی، اسوه‌های رفتاری و عملی هستند که نسل‌های بعد از انقلاب آنها را درک کرده‌اند. 

وی بیان کرد: تقوا، جسارت، تعهد، تخصص و پویایی و نشاط از اصولی است که رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) از ما انتظار دارند و ما برای عقب نماندن از حرکت پرشتاب جامعه جهانی به سمت ظهور منجی عالم بشریت و کسب سعادت واقعی باید خود را به عنوان یک سرباز واقعی در ولایت ذوب کنیم و این الگو را تمرین و ترویج کنیم و این تفکر و همراهی و همدلی مردم و مسئولان با تکیه بر فرامین مقام معظم رهبری در کشور است که تاکنون معادلات و نقشه‌های دشمنان قسم خورده ایران اسلامی را نقش بر آب کرده است.

رشد 63 درصدی درآمد مالیاتی به حساب شهرداری‌های خراسان جنوبی

علی کریمدادی نیز در این دیدار گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول تاریخ پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به جهانیان و مظلومان عالم نشان داده است که یک پدیده و موهبت الهی برای  مقابله‌ با دشمنان قسم خورده در تمامی جبهه‌ها و مشکل گشایی از زندگی مردم در تمامی عرصه‌ها است تا روحیه جهاد و مقاومت و پویایی و نشاط و حق طلبی و شهادت برای حفظ و صیانت از اسلام ناب محمدی(ص) و تحقق حکومت مهدوی (عج) در زندگی عموم مردم  و جوامع نهادینه شود.

وی با تبیین و گزارش مصارف و هزینه کرد مالیات در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: سال گذشته از محل درآمدهای مالیاتی وصول شده، 4 هزار و 472 میلیارد ریال مستقیماً به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری استان واریز شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن 63 درصد رشد داشته است. از این مبلغ 2 هزار و 526 میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها، یک هزار و 370 میلیارد ریال به حساب دهیاری‌ها،  128 میلیارد ریال به حساب روستاهای فاقد دهیاری و 448 میلیارد ریال به حساب مناطق عشایری به صورت مستقیم واریز شده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی بیان کرد: سال گذشته از محل درآمدهای مالیاتی 159 میلیارد ریال به عنوان سهم توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری ورزش بانوان و زیرساخت‌های ورزش به ویژه در حوزه معلولان و جانبازان، 209 میلیارد ریال به عنوان سهم مسجد، کتابخانه، روشنایی محیط، پایگاه بسیج، پاسگاه و کلانتری در سکونتگاه‌های غیر رسمی استان و یک‌هزار و 632 میلیارد ریال به عنوان سهم مالیات سلامت به حساب دستگاه‌های اجرایی متولی جهت هزینه کرد در استان واریز شده است.  

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • ۲ هزار و ۳۰۰ قطعه زمین در خراسان جنوبی آماده واگذاری است
  • همایش دوچرخه سواری و کوهپیمایی به یاد ورزشکار فقید
  • فوری؛ تراکتور-استقلال بدون تماشاگران خانم!
  • تبعیض‌ها در بخش‌های مختلف باید به حداقل برسد
  • تحقق ۱۱۰ درصدی پویش درختکاری به همت اعضای جوان هلال احمر خراسان جنوبی
  • برخورد با شتر ۸ مصدوم برجای گذاشت
  • ۸ مصدوم در تصادف دو خودرو با شتر در محور طبس
  • امدادرسانی ۵ ساعته به حادثه تصادف در جاده طبس/۸ نفر مصدوم شدند
  • عکس | حضور ورزشکار زن ایرانی با فرزند خردسالش در جام جهانی کره
  • پیام تبریک معاون توسعه ورزش بانوان درپی تاریخ‌سازی و کسب سهمیه المپیک