Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@10:32:19 GMT

مدیریت زمان اجرای طرح‌ها در اولویت قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۴۳۹۹۷

مدیریت زمان اجرای طرح‌ها در اولویت قرار گیرد

محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در بازدید از طرح‌های در دست اجرای شهرستان مرزی زیرکوه افزود: در روند اجرایی پروژه‌ها چند اکیپ به صورت همزمان کار کنند تا زودتر به نتیجه برسد.

وی گفت: تاخیر در اجرای پروژه‌هایی که مشکل مالی ندارند، قابل قبول نیست و زمان باید مدیریت شود.

استاندار خراسان جنوبی که امروز به همراه معاونان اقتصادی و عمرانی خود و جمعی از مسوولان استان به زیرکوه رفت، از طرح گازرسانی و آبرسانی و پروژه مسکن محرومان روستای اردکول، استخر شنای حاجی‌آباد و ساختمان جدید فرمانداری زیرکوه بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی در این بازدید گفت: چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه توزیع آب در استان وجود دارد که از این آمار یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر فرسوده است و عملیات تعویض لوله‌ها در اولویت قرار گرفته است.

مهدی صفوی‌نژاد افزود: تعویض شبکه‌های فرسوده را در دستور کار قرار دادیم و در بخش آهنگران که شامل ۱۳ روستا است تعویض شبکه ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ثبات و پایداری در این شبکه فعال است.

وی اظهار داشت: یک هزار و ۱۲۴ مشترک در این ۱۳ روستا داریم که از ۲ چاه موجود آب یکی در مدار قرار گرفته و دومی در دست اقدام است که تا اردیبهشت سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی هم با بیان اینکه تا دهه فجر جاری ۸۵ درصد جمعیت روستایی زیرکوه از نعمت گاز برخوردار می‌شوند گفت: این آمار ابتدای سال جاری ۲۵ درصد بوده است.

سید محمود هاشمی افزود: در شهرستان زیرکوه سرعت گازرسانی بالا است و تا آینده نزدیک تعدادی از پروژه ها کلنگ زنی خواهد شد.

وی گفت: روستای اردکول در هفته دولت امسال گازدار شد و از ۱۲۰ خانوار فقط ۲۰ خانوار به دلیل انجام عملیات ساختمانی گازرسانی نشده اند.

در ارتباط با طرح ساخت مسکن محرومان استان نیز ۴۷۵ واحد سهم شهرستان زیرکوه است که ۴۰۵ واحد سهم بنیاد مسکن و ۷۰ واحد سهم کمیته امداد است.

برای ساختمان فرمانداری زیرکوه با یک هزار و ۱۳۲ مترمربع مساحت نیز تاکنون یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون هزینه شده و ۴۰۰ میلیون تومان دیگر برای تکمیل آن نیاز است.

عملیات ساختمانی استخر شنای حاجی‌آباد هم از سال ۹۰ آغاز شد که با نبود مشکل اعتبار در حوزه ابنیه و تجهیزات نوسازی مدارس تا نیمه اول ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار خراسان جنوبی امروز از طرح‌های عمرانی بخش زهان شهرستان زیرکوه بازدید و عصر امروز در نشست بررسی سند توسعه و محرومیت زدایی و بررسی مصوبات سفر قبلی به این شهرستان شرکت کرد.

شهرستان زیرکوه سال ۱۳۹۱ تاسیس شد و با افغانستان مرز مشترک دارد.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و زیرکوه دارای سه بخش مرکزی، شاسکوه و زهان است.

براساس آخرین اعلام استانداری خراسان جنوبی ۵۸۵ مصوبه با انجام ۱۴ سفر رسمی استاندار به شهرستان‌های این استان احصا شده که بخشی شامل پروژه‌های فیزیکی و برخی مربوط به گره‌گشایی از مشکلات مردم است.

دبیرخانه پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی در معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مستقر است.

استاندار خراسان جنوبی فروردین امسال در قالب سفر شهرستانی به زیرکوه سفر کرده بود.

برچسب‌ها طرح های زیرساختی استانداری خراسان جنوبی محمدصادق معتمدیان پروژه ساختمانی زیرکوه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح های زیرساختی استانداری خراسان جنوبی پروژه ساختمانی زیرکوه طرح های زیرساختی استانداری خراسان جنوبی پروژه ساختمانی زیرکوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۳۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه اول مدیریت تصادفات توسط خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباس زاده عصر سه شنبه در اولین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان در سال جدید گفت: خراسان جنوبی رتبه برتر کشوری را به لحاظ عملکرد مدیریت تصادفات داشته که نشانگر توجه لازم به ایمنی راه‌ها است و نسبت استان‌ها خوب بوده است.

وی با بیان اینکه عملکرد شاخص و آمادگی‌های ویژه برای مردم استان باید به خوبی برای مردم بیان شود، تصریح کرد: با توجه به طول راه‌های خراسان جنوبی حفظ و نگهداری آنها کار بسیار سخت و پرهزینه‌ای است اما با وجود همه محدودیت‌ها و کمبودها خدمات مورد نظر به خوبی ارائه می‌شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: استانداردهای بهره برداری محورهای مواصلاتی در استان به خوبی رعایت شده و بی توجهی به نقاط پرحادثه وجود ندارد لذا هر اقدامی لازم باشد برای آشکارسازی یا رفع موانع برای نقاط پرحادثه باید انجام می‌شود.

عباس زاده در ادامه با بیان اینکه آمارهای تصادفات فوتی در سطح کشور قابل توجه است و انسان، خودرو و جاده می‌توانند از جمله عوامل دخیل در تصادف باشند، گفت: در سال‌های اخیر باندهای دوم استان افزایش یافته و ۲۷۰ کیلومتر باند دوم در ۲ سال گذشته به بهره برداری رسیده که ایمنی جاده‌ها را افزایش می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: دوبانده سازی احتمال تصادف رخ به رخ را کم می‌کند اما احتمال تصادف با سرعت غیر مجاز افزایش می‌یابد.

عباس زاده با اشاره به اینکه ۱۷ هزار کیلومتر طول راه‌های استان است گفت: امکان اینکه در همه این راه‌ها دوربین نصب کنیم یا نیرو مستقر شود نیست لذا رانندگان باید سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی در ادامه گفت: سال ۱۴۰۲ در سه فقره تصادف ۱۲ فوتی در استان داشتیم لذا باید فرهنگ ترافیک در کنار ایمنی جاده‌ها بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و از همه ظرفیت‌های موجود در این زمینه استفاده شود تا تردد در جاده‌های استان با ایمنی بیشتر انجام شود.

به گفته وی عامل انسانی از جمله خستگی و خواب آلودگی بیشترین تأثیر را در تصادفات دارد لذا مدیریت رفتار ترافیک ضروری است.

عباس زاده ادامه داد: آمار تلفات جاده‌ای در کشور خوشایند نیست و با استانداردها همخوانی ندارد لذا باید فرهنگ سازی را جدی بگیریم و رسانه‌ها در این زمینه مسؤولیت دارند.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان داشت: معضل مخاطرات جاده در تمام کشور عامل انسانی است چون بخش عمده‌ای از نواقص جاده‌ای جبران شده و اگر نقطه‌ای پر حادثه وجود دارد اقدامات کنترلی بیشتر می‌شود.

به گفته وی امسال با هم افزایی باید تلاش کنیم دوربین‌های کنترل سرعت درون شهری به سرانجام برسد چون در کاهش تصادفات اثرگذار است.

وی گفت: پویش‌های اجرا شده از جمله «بهرفت» و «چشم به راهیم» نیز خدمتی مضاعف از سوی دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی است که امیدواریم منجر به کاهش فوتی‌ها و مجروحان حوادث جاده‌ای شود.

وی تصریح کرد: حضور نیروها در سطح جاده‌ها باید تقویت شوند و با توجه به کویری و طولانی بودن راه‌های استان فعالیت سیاه چادرها برای استراحت موقت رانندگان همچنان مورد تاکید است.

وی متذکر شد: بعضی از سهل اندیشی‌ها در این باره بسیار تأثیرگذار است لذا رانندگی نباید در حد یک مهارت دیده شود و اجرای قوانین در این زمینه باید سخت‌گیرانه تر باشد.

معاون استاندار خراسان جنوبی بر تدوین برنامه عملیاتی ویژه تاکید کرد و گفت: با توجه به فرارسیدن موج دوم سفرهای نوروزی، شب‌های قدر و تعطیلات عید فطر اولویت اول استان در شرایط فعلی، ایمنی جاده‌ها است و باید تلاش کنیم روند خوب روزهای گذشته در موج دوم و سوم سفرهای نوروزی و در عید فطر هم استمرار یابد.

کد خبر 6063094

دیگر خبرها

  • مدیریت شهری به دنبال رفع مشکلات شهر و جلب رضایت شهروندان است
  • آغاز فعالیت‌های عمرانی شهرداری شهرکرد بر اساس بودجه ۱۴۰۳
  • شروع فعالیت‌های عمرانی شهرداری شهرکرد براساس بودجه ۱۴۰۳
  • زیرساخت‌های فرهنگی در احداث پارک‌ها مدنظر قرار گیرد
  • اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام با بهره‌گیری از توان خراسان رضوی
  • کسب رتبه اول مدیریت تصادفات توسط خراسان جنوبی
  • نظرات کارشناسان «قبل از اجرای پروژه‌ها» مدنظر قرار گیرد/ شهرداری در مواجهه با منتقدان از خود سعه‌صدر نشان دهد
  • مشارکت در طرح‌های اقتصادی، از برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری‌های خراسان جنوبی
  • مدیریت ایمنی جاده‌های خراسان جنوبی اولویت اول استان است
  • ایمنی جاده‌ های خراسان جنوبی اولویت اول استان در شرایط فعلی است