Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در پی قطع گاز تعدادی از کارخانه‌های سیمان در شهرستان‌های فارس، کارخانه سیمان قیروکارزین تعطیل شد و تعدادی کارخانه هم در آستانه تعطیلی قرار گرفت.

خوش نیت معاون کارخانه سیمان قیروکارزین گفت: در پی درخواست شرکت گاز استان، گاز این کارخانه قطع شده و از ۱۰ روز گذشته کارخانه تعطیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان این که بیش از۲۵۰ کارگر این کارخانه بیکار شده اند، افزود: شرکت گاز فارس اعلام کرده است که کارخانه‌های سیمان باید از سوخت مازوت یا کوره استفاده کنند، اما این امکان وجود ندارد.

مدیران کارخانه‌های سیمان فیروزآباد و لامرد که سیستم استفاده از سوخت مازوت دارند معتقدند که استفاده از این سوخت میزان تولید و کیفیت را کاهش می‌دهد و اگر حتی یک روز مازوت به کارخانه حمل نشود کارخانه متوقف می‌شود.

از چند سال گذشته، استفاده از سوخت مازوت، به دلیل آلایندگی‌های زیست محیطی ممنوع است.

نهاوندی مسئول آزمایشگاه محیط زیست فارس می‌گوید نامه ممنوعیت استفاده از مازوت به جای گاز به همه واحد‌های صنعتی ارسال شده است.

اخلاصی معاون سازمان صنعت معدن و تجارت فارس هم می گوید با مکاتبه با اداره گاز استان، در سال رونق تولید، هیچ واحد صنعتی تعطیل نخواهد شد.

او،  قول پیگیری مشکل تعطیلی کارخانه سیمان قیر و کارزین را داد.

در استان فارس ۱۰ کارخانه سیمان خاکستری و سفید وجود دارد که روزانه بیش از ۶میلیون و ۶۰۰هزار تن انواع سیمان را تولید می‌کنند.

اگر وضعیت سوخت این کارخانه‌ها مشخص نشود، تولید سیمان در فارس تا۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کارخانه سیمان قطع گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۴۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگ‌ترین نیروگاه برق اتمی جهان بیدار می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، این اقدام ماه‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که سازمان تنظیم مقررات هسته‌ای ژاپن (NRA) به نیروگاه نیروگاه اتمی کاشیوازاکی - کاریوا «چراغ سبز» برای فعال سازی مجدد داد.

این سازمان همچنین مجوز شروع سوخت‌گیری را به کارخانه داده است. برای این منظور، TEPCO اکنون میله‌های سوخت را به راکتور شماره ۷ وارد می‌کند.

این در حالی است که این نیروگاه هنوز برای شروع تولید برق با موانع دیگری مانند بازرسی‌های ایمنی بیشتر و تایید فرماندار منطقه روبه روست که موانع ساده‌ای برای عبور نیستند.

گفتنی است نیروگاه اتمی کاشیوازاکی - کاریوا هنگام تلاش برای بازگرداندن عملیات در سال ۲۰۲۱ به دلیل نقض‌های امنیتی با مشکلاتی مواجه شد. این نیروگاه قبل از اینکه در سال ۲۰۱۲ از بین برود، دارای ظرفیت تولید برق ۸.۲ گیگاوات بود که به دلیل یک سری نقض پروتکل ایمنی شناسایی شده تعطیل شد.

این موارد شامل حفاظت ناکافی از مواد هسته‌ای و چند مورد دیگر بود. با این حال، این مسائل از آن زمان حل تا کنون شده است.

این نیروگاه در استان نیگاتا ژاپن در زمینی به مساحت ۴.۲ کیلومتر مربع، اولین بار در سال ۱۹۸۵ افتتاح شد و اولین راکتور پیشرفته آب جوش (ABWR) در جهان است. این تاسیسات دارای هفت رآکتور است که پنج رآکتور آن ۱.۱ گیگاوات ظرفیت دارند و دو راکتور باقی مانده می‌توانند هر کدام ۱۳۶۵ مگاوات برق تولید کنند.

این تاسیسات اتمی در طول عمر خود به دلیل مشکلات فنی و وقوع زلزله در منطقه، چندین بار تعطیلی جزئی و کامل را تجربه کرده است.

با این حال، پس از فاجعه فوکوشیما، نیروگاه برای مدت طولانی تعطیل شد.

آخرین بیداری نیروگاه، بخشی از جاه طلبی‌های ژاپن برای راه اندازی مجدد راکتور‌های هسته‌ای آفلاین برای تامین امنیت انرژی این کشور و همچنین تلاشی برای کمک به کاهش انتشار کربن آن است. بنابراین، انرژی هسته ای، ژاپن را قادر می‌سازد تا با توجه به منابع محدود و واردات حدود ۹۰ درصدی انرژی مصرفی اش، در زمینه انرژی خودکفا شود.

همین امر موجب شد، ژاپن تا پایان سال ۲۰۲۲ موضع خود را در برابر سیاست انرژی هسته‌ای تغییر دهد. افزایش اخیر در برخی از هزینه‌های انرژی، مانند قیمت گاز طبیعی مایع ((LNG، به تصمیم گیرندگان ژاپنی کمک کرد تا در مورد انرژی هسته‌ای تغییر مسیر دهند.

شرکت برق توکیو از دیروز (۱۵ آوریل) ارسال همایه سوخت (مجموعه‌ای از میله‌ها یا صفحه‌های سوخت) را به راکتور شماره ۷ آغاز و اعلام کرد قصد دارد ۸۷۲ همایه سوخت را از ذخایر نیروگاه وارد راکتور کند.

این فرآیند نسبتا زمان بر، حدود یک ماه و نیم طول می‌کشد. طی این مدت برای اطمینان از نصب صحیح میله‌ها بررسی‌های دقیقی صورت می‌گیرد. همچنین ضروری است از فعالیت درست سیستم خنک کننده هسته طبق طراحی، اطمینان حاصل شود.

به همین منظور، شرکت برق توکیو تعداد کارکنان شبانه روزی را نیز از هشت نفر فعلی به ۵۱ نفر افزایش داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از دستگیری سارق تا کشف سوخت قاچاق در فارس
  • (ویدیو) کارخانه‌ای که بعد از ۱۱ سال تعطیلی، احیا شد
  • اجازه نمی‌دهیم هیچ واحدی دچار رکود و تعطیلی شود
  • فیلم| احیای کارخانه کاشی ۷ آسمان سمنان بعد از ۱۱ سال تعطیلی
  • فرآیند تولید ادویه ها در کارخانه (فیلم)
  • فیلم/ احیای کارخانه کاشی سمنان بعد از ۱۱ سال تعطیلی
  • محکومیت هزار میلیاردی یک کارخانه قند در استان فارس
  • محکومیت هزار میلیاردی یک کارخانه قند و شکر
  • برگرداندن سوخت از مسیر قاچاق
  • بزرگ‌ترین نیروگاه برق اتمی جهان بیدار می‌شود