Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@14:24:55 GMT

نمک زیاد مشکل اصلی نان در بانه است

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۴۴۷۴۸

نمک زیاد مشکل اصلی نان در بانه است

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری بانه عصر پنجشنبه در کارگروه آرد و نان شهرستان اظهار داشت: تنها چهار مورد از نمونه آزمایش شده نان با استانداردهای بهداشتی مطابق داشت لذا باید برای کاهش میزان نمک در نان به صورت جدی اقدام کرد تا سلامت شهروندان با خطر مواجه نشود.

اسماعیل محمدی میزان با اشاره به اینکه میزان نمک در نان نسبت به سنوات گذشته کاهش داشته است، تاکید کرد: این فرآیند بخاطر دوره‌ها و جلسات آموزشی توجیهی برگزار شده برای خبازان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: یکی مصوبات کارگروه آرد و نان حذف کیسه‌های پلاستیکی و جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای برای نگهداری و بسته‌بندی نان است که تاکنون این طرح به صورت جدی اجرا نشده در حالیکه باید همه خبازها در این خصوص اقدام کنند چرا که استفاده از کیسه پلاستیکی غیر بهداشتی است و مصرف کنندگان را با خطر ابتلا به انواع بیماری مواجه می‌کند.

معاون فرماندار بانه ادامه داد: نانوایی‌ها بدون اجازه و اطلاع به اتحادیه صنفی و کارگروه آرد و نان حق ندارند واحدهای خود را تعطیل کنند.

معاون غله و شرکت مادر بازرگانی کردستان نیز در این جلسه گفت: سرانه مصرف آرد در کردستان به ازای هر نفر ۶ کیلوگرم است و بر اساس آمار جمعیتی، شهرستان بانه ۷۶۷ تُن آرد شهری و ۴۳۰ تُن آرد روستایی سهمیه دارد.

شکرالله اسماعیلی افزود: سهمیه آرد مصرفی شهرستان بانه یک هزار ۲۰۰ تُن در ماه است و سرانه آرد مصرفی در شهرستان نیز با هفت کیلو و ۵۳۰ گرم از میانگین سرانه مصرف در استان بیشتر است.

وی اظهار داشت: علاوه بر سهمیه آرد یارانه ای خبازهای شهرستان، ۴۰ واحد که شامل ۱۴ واحد بربری، هفت واحد نان های سنتی، هشت واحد سنگک پزی، ۹ واحد لواش و ۲ واحد نان فانتزی است نیز سهمیه آرد نیمه یارانه‌ای دارند که سهمیه آنها ۱۸۲ تُن در ماه است.

بایزید حسینی رییس صنعت، معدن و تجارت بانه نیز در سخنانی گفت: در سه ماه اخیر ۱۵ گشت مشترک از صنف خبازی‌ها انجام شده و ۲ پرونده نیز برای متخلفین تشکیل شده است.

در شهرستان بانه ۹۸ خبازی شهری و ۲۵ خبازی روستایی وجود دارد.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

برچسب‌ها گندم نمک زدایی بانه بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم نمک زدایی بانه بهداشت و سلامت گندم نمک زدایی بانه بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۴۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌تأیید درخواست متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان فارس از تأیید درخواست‌های نهضت ملی مسکن ۲ هزار نفر در ممسنی و ۱۱۱ در رستم خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، ناصر رضایی از پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان‌های رستم، ممسنی و کوه‌چنار بازدید و ضمن شرکت در جلسه شورای مسکن شهرستان‌ها گفت: در شهرستان رستم 111 نفر از متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن تأیید شده‌اند که 63 نفر واریز وجه داشته‌اند و برای 63 واحد نیز پروانه صادر شده و در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: در شهرستان ممسنی نیز 2 هزار نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تأیید نهایی شده‌اند که 894 نفر واریز وجه داشته‌اند و تاکنون 852 واحد نیز پروانه ساختمانی آنها اخذ و 588 واحد در حال ساخت است.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی فارس تصریح کرد: در شهرستان کوه‌چنار 509 نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده‌اند و تعداد 147 نفر نیز واریز وجه داشته‌اند.

در پایان جلسات شورای مسکن شهرستان‌ها صورت‌جلساتی در خصوص رفع مشکلات و موانعی که در پیشرفت پروژه‌ها وجود دارد صادر و ابلاغ شد. علاوه بر این در جریان بازدید، مدیران و پیمانکاران که در جریان اجرای پروژه‌ها دچار ضعف و تعلل بودند برکنار شدند.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • ‌تأیید درخواست متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • نانوایی‌های شهر بهار به ۳۱ نانوایی افزایش یافت
  • بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان
  • عزم جدی حل مشکل کم آبی شهر مرزی نوسود و روستاهای مرزی شهرستان پاوه
  • ۶۵ روستای خراسان جنوبی آبرسانی شد
  • بازگشت خط تولید در ۱۲۰۰ بنگاه اقتصادی با مشارکت بسیج کارگری
  • سقز نیازمند افزایش سهمیه مسکن محرومان است
  • کمبود شیرخشک در داروخانه‌ها والدین چابهاری را نگران کرد
  • سالن باستانی شهر نقنه دچار نقص فنی شد
  • مشکل صادرات واحد‌های تولیدی حل می‌شود