Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، یوسف زمانی اصل فرماندار بهبهان روز پنجشنبه در آیین آغازین هشتمین جشنواره ملی گل نرگس در این شهرستان با بیان اینکه خوزستان نعمت‌های بی شماری در حوزه‌های مختلف به ویژه در بخش گردشگری دارد، گفت: شهرستان بهبهان هم با نماد گل نرگس با سابقه‌ای ۴ هزار ساله در این میان شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار داشت: در هیچ نقطه‌ای از جهان چنین ظرفیتی وجود ندارد، لذا ما باید قدر نعمت‌ها را دانسته و با توجه به ظرفیت‌های موجود، در حوزه گردشگری بیشتر فعالیت کنیم.

زمانی اصل با اشاره به ظرفیت‌های بالای خوزستان در حوزه انرژی، کشاورزی و گردشگری بیان کرد: توسعه زیرساخت‌ها در شهرستان بهبهان از ضرورت‌ها برای معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.

آیین آغاز به کار هشتمین جشنواره گل نرگس روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان استان و همچنین اقوام مختلف از استان‌های خوزستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و ایلام در شهرستان بهبهان برگزار شد.

از جمله برنامه‌های این جشنواره در هر سال، نواختن زنگ گل نرگس در سطح مدارس بهبهان، برگزاری ویژه برنامه روز نشاط و آرامش در محل نرگسزارها، برگزاری بازی‌های بومی و محلی و فعالیت کارناوال شادی تئاتر و برخی برنامه‌های دیگر با محوریت پرداختن به موضوع گل نرگس در این شهرستان است.

قدیمی‌ترین نرگس زار ایران متعلق به شهرستان بهبهان است که قدمت آن به دوران پیش از میلاد مسیح (۴ هزار سال قبل) بازمی گردد.

شهرستان بهبهان ۴ نمونه گل نرگس به نام‌های شهلا، گل پر، پنجه گربه‌ای و مسکین کشت می‌شود که نوع مسکین آن از انواع دیگر کوچکتر و خوشبوتر است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گل نرگس میراث فرهنگی جاذبه های گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۴۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: یکی از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد مسئله سلامت خانواده است که در سال قبل در دو شهرستان اجرایی شد و اجرایی شدن این برنامه در سایر شهرستان‌ها و روستاها می‌تواند اثرگذار باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: در هفته سلامت که از اول اردیبهشت تا هفتم همین ماه ادامه دارد شعار محوری سلامت خانواده با مشارکت مردم در نظر گرفته شده است. 

وی افزود: ما در هفته سلامت برنامه‌های متنوعی در نظر داریم که بخشی از آنها انجام پذیرفته و بخشی نیز در ادامه هفته سلامت انجام خواهد گرفت. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: مجموعه‌های مختلف شبکه بهداشت و درمان استان در این هفته برنامه‌های خوبی اجرا خواهند کرد که گزارش این اقدامات از طریق رسانه‌ها و نشریات به اطلاع مردم  استان خواهد رسید. 

وی تصریح کرد: بنا داریم در این هفته جشنواره رسانه‌ای سلامت نیز در استان برگزار کنیم و از ظرفیت رسانه‌ها برای تولید محتوای مناسب در این حوزه بهره ببریم این برنامه در پارک غدیر شهر بندرعباس و پس از برگزاری نشست‌های تخصصی بهداشت برگزار می‌شود. 

جاودان با اشاره به مهم ترین برنامه‌های حوزه سلامت استان اظهار داشت: ما در حوزه تخت‌های بیمارستانی کمبودهایی داشتیم اما با همکاری همه‌جانبه مدیران استانی ساخت هزار تخت بیمارستانی در دستور کار است و در این دولت به نتیجه خواهد رسید. 

وی ادامه داد: کار مهم دیگری که در حوزه سلامت و بهداشت و درمان استان در حال انجام است مسئله دانشکده های علوم پزشکی در شرق و غرب استان بود که امیدواریم در نتیجه این دانشکده‌ها مردم دسترسی مناسبی به خدمات درمانی داشته باشند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: یکی دیگر از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد مسئله سلامت خانواده است که سال قبل در دو شهرستان اجرایی شد و اجرایی شدن این برنامه در سایر شهرستان‌ها و روستاها می‌تواند اثرگذار باشد. 

انتهای پیام/864 

دیگر خبرها

  • ایجاد بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان
  • اختراعی با قدمت دوهزار سال| یخچال‌هایی در دل کویر
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در هرمزگان
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان ایجاد می‌شود
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان به زودی ایجاد می‌شود
  • چهارمین جشنواره ریواس در ریوش برگزار شد
  • نمایشگاه کتاب تهران در حوزه گردشگری ادبی نیاز به استراتژی دارد