Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@17:23:25 GMT

سرگردانی ۱۰ هزار کودک داعشی در سوریه

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۴۴۹۴۴

به گزارش پایگاه خبری خلیج‌آنلاین، روزنامه وال استریت‌ژورنال گزارش داد که حدود 10 هزار کودک از فرزندان عناصر گروه تکفیری داعش از 40 کشور همچنان در اردوگاه‌های شمال شرقی سوریه در سایه شرایط بسیار سختی گرفتار هستند.

این روزنامه در گزارش خود با استناد به بیانیه‌های سازمان نجات کودکان اعلام کرد که بیشتر این کودکان که نیمی از آنها زیر پنج سال هستند٬ درحال حاضر در اردوگاه الهول در استان الحسکه به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه مذکور همچنین نسبت به شرایط دشوار این اردوگاه که زمینه را برای تحریک کودکان داعشی به سمت افراط گرایی فراهم می‌کند٬ هشدار داد.

وال‌استریت‌ژورنال اشاره کرد که یکی از بارزترین موانع قانونی برای بازگشت این کودکان به کشورشان٬ جدا کردن آنها از مادرانشان است که این کار مغایر با قوانین بین‌المللی بشردوستانه است؛ علاوه بر آن بسیاری از کشورها قاطعانه از بازگشت داعشی‌های بازداشت‌شده به کشورشان خودداری می‌کنند.

این روزنامه افزود که برخی از زنان داعش از حق مادری خود گذشته‌اند تا کودکانشان اجازه بازگشت به کشورشان را داشته باشند؛ اما دراین میان برخی دیگر از آنها که هنوز هم وفاداری خود را به گروه تکفیری داعش حفظ کرده‌اند٬همچنان در انتظار خلافت موهوم داعش بوده و معتقدند که فرزندانشان نسل جدیدی از عناصر این گروه تروریستی هستند و به همین دلیل تمایلی برای بازگشت به کشورهایشان ندارند.

در همین راستا مقیمان این اردوگاه به وال‌استریت‌ژورنال گزارش دادند که برخی از بازداشت‌شدگان داعشی با کمک قاچاقچیان از اردوگاه‌های تحت مدیریت عناصر کرد فرار کرده‌اند.

روزنامه مذکور اشاره کرد که برخی از این بازداشت‌شدگان برای جمع آوری کمک‌های مالی از طرفداران داعش به منظور پرداختن به قاچاقچیان برای فراری دادن آنها٬ اقدام به راه‌اندازی کمپین‌های اینترنتی کرده‌اند.

این روزنامه نوشت که طبق اطلاعات هلال احمر کردی به نقل از یکی از زنان اردوگاه الهول و یکی از وکلایی که روی پرونده بازگشت کودکان داعشی کار می‌کند ٬هفته گذشته نگهبانان اردوگاه به سمت گروهی از این کودکان که به سمت آنها سنگ پرتاب می‌کردند٬ شلیک کردند که این اتفاق منجر به کشته شدن یکی از این کودکان شد و یکشنبه گذشته نیز یک کودک داعشی دیگر در اثر سرماخوردگی جان خود را از دست داد.

وال‌استریت ژورنال اشاره کرد که روسیه به عنوان اولین کشوری که اقدام به بازگرداندن کودکان داعشی از عراق کرده؛ اخیرا از کودکان اردوگاه الهول که تابعیت آنها به دلیل متولد شدن در سوریه مشخص نیست٬ نمونه‌های DNA گرفته است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۴۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آینده‌ای درخشان از آن فرزندان شماست!

مهد کودک جایی برای رشد شخصی و پرورش ابعاد مختلف روحی و جسمی فرزندان شماست. مهد کودک آغازی برای درخشیدن استعدادهای فرزندانتان است؛ جایی که به فرزندتان اجازه رشد و پرورش می‌دهد و کودکانی منحصر به فرد و آموزش دیده را تربیت می‌کند.

اگر به دنبال یک مهد کودک ایده‌آل برای مراقبت، نگهداری و آموزش و پرورش کودکان خود هستید، بهتر است تا در ادامه این مطلب همراه ما باشید و با ویژگی‌های یک محیط پویا و درجه یک برای رشد فرزندان خود آشنا شوید.

یک مهدکودک پویا و ایده‌آل چه ویژگی‌هایی دارد؟

برخورداری از برنامه‌های آموزشی مدرن:

امروزه در مهدکودک‌ها برنامه‌های آموزشی متنوع و مدرنی ارائه می‌شود که هر کدام به رشد و پرورش یک بعد خاص جسمانی و روحی کودکان می‌پردازد. به عنوان مثال، کلاس‌های آموزش ریاضیات و هندسه، می‌تواند ذهن ریاضی کودکان را پرورش دهد و خلاقیت آن‌ها را افزایش دهد.

فضایی برای فعالیت جسمی و آزادانه:

مهد کودکی پویا و ایده‌آل دارای یک فضای باز، مجهز به فضاهای سبز و وسایل بازی می‌باشد تا کودکان بتوانند آزادانه فعالیت داشته باشند و حرکت کنند. بازی کردن و فعالیت در فضای آزاد به افزایش انرژی و بالا بردن روحیه در کودکان کمک کرده و می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی روح و روان کودک داشته باشد.

خانه کودک پیشروپلاس نه تنها از تجهیزات بای در داخل فضای مهد برخوردار است، بلکه حیاطی بزرگ و دلباز دارد تا کودکان بتوانند در زیر نور خورشید، فعالیت آزادانه داشته باشند.

محیطی امن و بهداشتی:

ایمن بودن فضای یک مهد کودک از واجبات است!‌ چرا که کودکان در سنین ۳ تا ۶ سال کنجکاو هستند و تمایل به یادگیری از طریق لمس اجسام دارند. به همین جهت است که اغلب مهد کودک‌ها فضاهای خطرناک مانند پریز برق‌، لبه دیوار یا پله و یا کف زمین را که می‌توانند برای سلامتی کودکان خطرناک باشند را به کمک محافظ و یا کفپوش نرم و ضد حساسیت می‌پوشانند.

پس لازم نیست تا نگران سلامتی کودک باشید و می‌توانید با خیال راحت فرزندتان در یک مهدکودک ایده‌آل و ایمن ثبت نام کنید.

کادر مربیان مجرب و باسابقه:

در تمامی مهدکودک‌ها مربیانی باسابقه، با تجربه و دارای صلاحدید وزارت آموزش و پرورش حضور دارند تا نه تنها از کودکان شما مراقبت کنند، بلکه کلاس‌های آموزشی متنوعی را برای فرزندان شما برگزار کنند. اغلب مربیان مهدکودک‌ها علاوه بر سابقه کار با کودک، سابقه تحصیل در رشته‌های مربوط به کودکان را دارند و بسیار قابل اعتماد هستند.

برخورداری از برنامه غذایی سالم:

یک مهد کودک خوب و ایده‌آل از نظر والدین، مهد کودکی است که برنامه غذایی اختصاصی تحت نظارت متخصص تغذیه داشته باشد. در یک برنامه غذایی مناسب برای کودکان، از غذاهایی با ارزش غذایی بالا و سرشار از مواد مغذی استفاده می‌شود تا منابع معدنی و منابع ویتامین در بدن کودکان، به طور کامل تغذیه شود. همچنین یک برنامه غذایی سالم به فرزند شما کمک می‌کند تا سیستم ایمنی قوی تری داشته باشد.

مجهز بودن به تجهیزات ایمنی و لوازم کمک‌های اولیه:

تمامی مهدکودک‌هایی که به عنوان محیطی ایمن شناخته می‌شوند، نه تنها محیطی امن دارند، بلکه از تجهیزات ایمنی و لوازم کمک‌های اولیه نیز برخوردار هستند. وجود این تجهیزات در مهدکودک‌ها ضروری است، چرا که اگر اتفاق ناگوار و غیر منتظره‌ای رخ داد، بتوان به کمک تجهیزات از آن‌ها جلوگیری کرد.

هزینه ثبت نام در یک مهد کودک لاکچری و ایده‌آل چقدر است؟

فاکتورهای متعددی در تعیین قیمت و شهریه‌ی مهدکودک‌ها تاثیر گذار هستند. اما یک شهریه ثابت و پایه به صورت سالانه از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین می‌شود. اگر امکانات و برنامه‌های خاصی مانند هر یک از موارد زیر در لیست فعالیت‌های مهد کودک باشد، می‌تواند موجب نوسان شهریه مهدکودک شود:

منطقه قرارگیری مهدکودک هزینه کلاس‌های فوق برنامه ساعات حضور در مهد کودک هزینه صبحانه، نهار و میانوعده

با این حال، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه و شهریه مهدکودک پیشروپلاس می‌توانید با شماره‌های تماس اینم مجموعه در ارتباط باشید.

چرا پیشروپلاس؟!

مهدکودک پیشروپلاس در شرق تهران، یکی از لاکچری‌ترین مهدکودک‌هایی است که از امکانات و برنامه‌های آموزشی متنوع برخوردار می‌باشد. این مجموعه جایی برای رشد فردی فرزندان شما بوده و مربیانی که در این مجموعه مضغول به فعالیت هستند، ابعاد مختلف جسمی و روحی فرزندان شما را به کمک آموزش از طریق بازی، تقویت می‌سازند.

شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با مهدکودک پیشروپلاس و همچنین کلاس‌های آموزشی این مجموعه، از وبسایت خانه کودک پیشروپلاس به آدرس (kindergarten.city) دیدن کنید.

کد خبر 745078

دیگر خبرها

  • این درد را در سنین رشد کودکان را جدی بگیرید
  • آینده‌ای درخشان از آن فرزندان شماست!
  • به این دلایل به کودکتان زیاد بستنی ندهید
  • دلیل پرخاشگری در کودکان چیست؟
  • درآمد ۶۰ میلیون تومانی کودکان کار!
  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه
  • شکل گیری اعتماد‌به‌نفس از دوران کودکی
  • موساد به اردوگاه الهول سوریه نفوذ کرد
  • نفوذ سرویس موساد به اردوگاه الهول سوریه
  • امشب کودکان غزه در آرامش می‌خوابند