Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار قاسم تقی زاده جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آیین اختتامیه بیست و یکمین همایش صنایع دریایی و دریا نوردی که عصر امروز (پنج شنبه) در دانشگاه اسلامی واحد قشم برگزار شد، اظهار داشت: شبکه ارتباط دریایی در گذشته کانون ارتباط دریایی بین کشورها بود و امروز نیز با وجود پیشرفت هایی که در حوزه صنعت صورت گرفته است، دریا از مهم ترین بسترهای ارتباطات جهانی محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت تسلط بر دریا و ارتباط آن با قدرت اقتصادی، گفت: اهمیت دریا از لحاظ سیاسی، اقتصادی و… بر کسی پوشیده نیست و کشوهایی که در گذشته از قدرت دریایی برخوردار بودند، توانستند مستعمرات خود را گسترش و بر بخش اعظمی از جهان تسلط پیدا کنند.

جانشین وزیر دفاع افزود: در طول تاریخ همواره کشورهای دریایی بر کشورهای که در زمین محصور و محدود بوده اند برتری سیاسی، اقتصادی و نظامی داشته اند.

سردار تقی زاده با اشاره به اهمیت منطقه شمال اقیانوس هند و دریایی عمان، گفت: این منطقه کریدور انتقال انرژی جهانی است و ایران با داشتن مرز های آبی فراوان از ویژگی خاصی برخوردار است، که باید برای توسعه دریا محور به آن توجه داشت.

وی خاطرنشان کرد: ما برای توسعه دریا محور، ملزم به ارتباط نزدیک با دانشگاه هستیم تا بتوانیم دکترین ها و نقش های راه را متناسب با نیازها و ظرفیت ها طراحی و به سوی آن حرکت کنیم.

جانشین وزیر دفاع در اهمیت اقتصادی توجه به دریا گفت: تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۴۰ میلیون شغل مرتبط با دریا و بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار تراکش مالی این عرصه خواهد بود که باید با تلاش سهم خود را در این عرصه افزایش دهیم.

سردار تقی زاده با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان برای استفاده از ظرفیت های دریا در جهت پیشرفت کشور، گفت: ایشان همواره بر اهمیت و توجه بیشتر به دریا و ظرفیت های آن تاکید دارند، ما نیز وظیفه داریم تا براساس خواست ایشان برنامه توسعه دریا محور را با توجه به ظرفیت های مان پیش ببریم.

وی تصریح کرد: قدرت های دریایی همواره ۳ مولفه را از جمله ناوگان نظامی، ناوگان دریایی و زیر ساخت های دریایی مد نظر دارند، که برای رسیدن به اهداف باید در این سه موضوع به پیشرفت های مطلوبی دست یابیم.

جانشین وزیر دفاع در خصوص خدمات و توانمندی های سازمان صنایع دریایی، گفت: مجموعه سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع از سال ۹۱ و با مسئولیت امیر دریادار رستگاری کارهای بزرگی را انجام داده است و در این پنج سال نیازهای نیروهای مسلح را به خوبی تشخیص داده و با طراحی و تولید تجهیزات نیازها را مرتفع کرده است. همچنین این سازمان در بخش صنعتی و تفریحی نیز به دستاوردهای فراوانی دست یافته است.

سردار تقی زاده با اشاره به نسل جوان مستعد، تاکید کرد: امروز دانشمندان جوان ما با میانگین ۳۲ سال سن توانسته اند به پیشرفت هایی دست یابند که دنیا آنها را تحسین کند، امروز موشک های ما در دقت به مرحله نقطه زنی رسیده اند و ما از موشک های دقیق زن یا نقطه زن برخورداریم.

وی گفت: ما در عرصه ساخت ماهواره و «ماهواره بر» به دستاوردهای خوبی رسیده ایم که از جمله می توان به ماهواره بر سیمرغ اشاره کرد که ان شاءالله در آینده نزدیک خبرهای بسیار خوبی در این رابطه خواهیم شنید.

جانشین وزیر دفاع افزود: در عرصه موشک های پدافندی نیز به سامانه کنترل ترکیبی دست یافته ایم که باور ۳۷۳ نمود عینی آن بوده و در قیاس با اس ۳۰۰ از قابلیت های بسیار بالاتری برخوردار است.

سردار تقی زاده گفت: در حوزه ساخت جنگنده ها نیز ما توانسته ایم جنگنده بومی کوثر را تولید و خط تولید آن را راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: در صنعت دریایی نیز انواع و اقسام شناورها مانند جماران ۲ و سهند را تولید کرده ایم که در کلاس جهانی قرار دارند و نسبت به نمونه های مشابه خارجی از قابلیت های بیشتری برخوردارند.

جانشین وزیر دفاع اضافه کرد: در حوزه ساخت زیردریایی ها نیز دستاوردهای داشته ایم که برای دیگران خیره کننده است و همه این دستاوردها به برکت اعتماد به جوانان و ارتباط با بیش از ۹۰ دانشگاه و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان مسیر شده است.

سردار تقی زاده با تاکید بر اینکه ما امروز بنا نداریم تا با کشورهای دیگر جنگ و یا رقابت تسلیحاتی داشته باشیم، گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی و تلاش جوانان و متخصصان این مرز و بوم به بازدارندگی فعال رسیده ایم.

وی در پایان گفت: بنابر فرامین فرمانده معظم کل قوا، دریا برای ما اولویت اول است از این رو وزارت دفاع حمایت و پشتیبانی از صنایع دریایی را وظیفه ذاتی خود می داند و برای توسعه دریا محور و تبدیل ظرفیت ها به یک قدرت دریایی تلاش لازم را می کند.

۲۱۷۲۱۷

کد خبر 1337972

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: وزارت دفاع سامانه موشکی باور ۳۷۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۵۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مثل اسپانیا نمی‌توانیم جوانگرایی کنیم/ استقلال حق داشت از حسینی دفاع کند

پیشکسوت فوتبال ایران گفت:ما یک شبه قادر نخواهیم بود جوان گرایی کنیم. شما به کشوری مثل اسپانیا نگاه نکنید که این کار را به راحتی انجام می‌دهد ما نه شرایط آنها را داریم نه زیرساخت مناسب در اختیار داریم.

به گزارش مشرق، ستار همدانی در گفتگویی در خصوص دیدارهای تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ برابر ترکمنستان گفت: با توجه به شکست سنگین ترکمنستان در بازی رفت این تیم در بازی برگشت به دنبال آن بود که گل‌های کمتری را دریافت کند. بازی برگشت قابل توصیف نیست. نه زمین بازی مناسب بود و نه شرایط آن. مهم‌ترین موضوع کسب ۳ امتیاز این دیدار بود که به هر طریق به دست آمد تا تیم ملی ایران بالاتر از ازبکستان در صدرجدول گروه قرار بگیرد.

وی افزود: تیم ملی ایران خط حمله قدرتمندی دارد و ما بازیکنان خلاق و خوبی را در این پست در اختیار داریم که تعیین کننده هستند. مهدی قایدی و مهدی طارمی به خوبی در این بازی ارزش خود را نشان دادند. از طرفی بازیکنان جوان فوتبال ایران می‌توانند آینده تیم ملی را تضمین کند. کادرفنی اشراف خوبی به لیگ برتر و پدیده‌های آن دارد و رفته رفته بازیکنان جوان را به تیم ملی اضافه می‌کند. یکی از این بازیکنان محمد قربانی است که از ابتدا در ترکیب قرار گرفت و توانمندی‌های خود را به خوبی نشان داد. کم کم باید نیروی جوانی به تیم ملی تزریق شود تا علاوه بر کسب نتایج مطلوب و حضور در جام جهانی آینده فوتبال ملی ما نیز با حضور این بازیکنان تضمین شود.

پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد:‌ این اجازه را به کادرفنی باید بدهیم تا به تدریج نسل تیم ملی را تغییر دهد. این بازیکنان رفته رفته در کنار بازیکنان باتجربه، ابتدا کیفیت خود را نشان می‌دهند و سپس کسب تجربه می‌کنند و به تیم اضافه می‌شوند. ما یک شبه قادر نخواهیم بود جوان گرایی کنیم. شما به کشوری مثل اسپانیا نگاه نکنید که این کار را به راحتی انجام می‌دهد ما نه شرایط آنها را داریم نه زیرساخت مناسبی برای این کار در اختیار داریم. نمی‌توانم به یکباره اسم تمامی بازیکنان را خط بزنیم و همه را کنار بگذاریم. جوان‌گرایی زمان‌بر خواهد بود و بهتر است به کادرفنی اجازه دهیم کار خود را پیش ببرد.

بازیکن اسبق استقلال در خصوص حواشی به وجود آمده در مورد بازیکنان این تیم در اردوی تیم ملی فوتبال بیان کرد: هر باشگاهی به هر نحوی بازیکنش را سرمایه خود می‌داند و حق دارد که نگران سرمایه خود باشد و از آن مراقبت کند. این موضوع استقلال و پرسپولیس ندارد. بازیکنان به هرحال بعد از درخشش در باشگاه‌های خود به تیم ملی می‌رسند و در ادامه در تیم ملی در سطح بین‌المللی دیده می‌شوند و موفقیت آنها به باشگاهی که در آن بازی می‌کنند کمک خواهد کرد. باید به باشگاه‌ها همچون تیم ملی احترام گذاشت آنها بازیکنان را پرورش می‌دهند و در اختیار تیم ملی قرار می‌دهند.

همدانی افزود: باید به همه تیم‌ها توجه شود اما بهتر است باشگاه‌ها به تیم ملی و نظر کادرفنی احترام بگذارند و اجازه دهند تفکرات خود را پیاده کنند. کادرفنی نیز باید برخوردی کند تا باشگاه‌ها این رفتار را تکرار نکنند. ترکمنستان حریف سختی نبود و بهتر بود در این بازی از بازیکنانی که کمتر زمان به آنها می‌رسد استفاده کرد. سیدحسین حسینی سنگربان با تجربه‌ای است و در جام جهانی بازی کرد در این فصل نیز نمایش خوبی داشته و بهترین سنگربان کنونی لیگ است و شایستگی‌ها خود را به اثبات رسانده و باشگاه استقلال حق دارد از او دفاع کند. در مقابل علیرضا بیرانوند نیز در هفته‌های اخیر مطمئن ظاهر نشده و می‌شد در بازی رفت از حسینی استفاده کرد. هرچند معتقدم باید اجازه دهیم کادرفنی کار خودش را بکند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • فلاحت‌زاده: در بازی با ترکمنستان، چمن مصنوعی سبب افت عملکرد ایران شد
  • مثل اسپانیا نمی‌توانیم جوانگرایی کنیم/ استقلال حق داشت از حسینی دفاع کند
  • «اروند» دریایی که حال و هوایش فرق می‌کند
  • چین با موفقیت یک ماهواره جدید پرتاب کرد
  • قدرت نمایی ایران مقابل آمریکا با این موشک هایپرسونیک /قاتل سامانه‌های پدافندی دشمنان را بشناسید+جزئیات
  • تصمیم مهم ناتو برای ساقط کردن موشک های روسیه/اخراج دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین
  • اقتدار ۴۵/ فتاح؛ قاتل سامانه‌های پدافندی دشمنان
  • بادهای شدید آسمان اصفهان را فرا می‌گیرد/ منتظر بارش‌های بهاری و رعدوبرق باشید
  • ۲۳ ماهواره به خوشه استارلینک در مدار زمین اضافه شد
  • بانک مرکزی اروپا: منتظر موج تورمی مواد غذایی باشید!